Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@10:45:31 GMT

مشکل شعاع 120 کيلومتري صنايع اشتهارد برطرف مي شود

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۰۵۳۳۵

مشکل شعاع 120 کيلومتري صنايع اشتهارد برطرف مي شود

خبرگزاري آريا - کرج-ايرنا- مديرعامل شرکت خدماتي شهرک هاي صنعتي اشتهارد اعلام کرد که با پيگيري مسئولان استاني ، مشکل شعاع 120 کيلومتري اين شهرک ها تا 2 ماه آينده برطرف مي شود.

به گزارش ايرنا، شمس الله خلج روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: شهرهاي صنعتي اشتهارد در خارج از اين شعاع قرار دارد، اما با مطرح کردن موضوع هوايي، عنوان شده که اين شرکت خارج از شعاع 120 کيلومتري قرار نمي گيرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اضافه کرد: تعدادي از صنايع شهرک بزرگ صنعتي اشتهارد به دليل اينکه مشمول ماده 132 قانون ماليات ها نمي شوند از اين شهرک خارج و به استان هاي ديگر مي روند.
خلج گفت: با رفع مشکل شعاع 120 کيلومتري شهرک هاي صنعتي اشتهارد، موانع معافيت مالياتي و گمرک شهرک برطرف و به اين طريق مي توانيم بيش از 5 هزار نفر به اشتغالزايي اين شهرک ها بيفزاييم .
وي ادامه داد: با رفع اين مشکل شهرک هاي صنعتي اشتهارد حيات تازه اي مي يابند و با راه اندازي
واحدهاي توليدي مي توان در سالي که از سوي مقام معظم رهبري به عنوان سال حمايت از کالاهاي ايراني نامگذاري شده، رونق دوباره اي به توليد داخلي بخشيد.
مديرعامل شرکت خدماتي شهرک هاي صنعتي اشتهارد با اشاره به اقدامات صورت گرفته طي 2 سال گذشته در دولت تدبير و اميد در اين شهرک خاطر نشان کرد: در اين مدت توانسته ايم مشکل بوي تصفيه خانه اشتهارد را پس از 15 سال برطرف کنيم ضمن آنکه امسال بيش از3 ميليارد تومان براي رفع اين معضل اختصاص يافته تا تصفيه خانه به روز و بازيافت آب را داشته باشيم.
خلج گفت: تکميل سايت امداد هوايي شهرک هاي صنعتي با هدف انتقال آسيب ديدگان احتمالي، متوقف کردن خلع يد از واحدهايي که طي 6 ماه نتوانسته اند راه اندازي شوند و دادن فرصت دوباره به اين واحدها از ديگر اقداماتي است که به همت دولت تدبير و اميد در شهرک هاي صنعتي اشتهارد صورت گرفته است.
وي با بيان اينکه بيش از دو سوم عمليات احداث پايانه گمرک شهرک صنعتي اشتهارد انجام شده، افزود: با راه اندازي اين گمرک مي توان علاوه بر خدمات رساني بيشتر به توليد کنندگان و صنعتگران، صادرات کالاها را نيز از طريق اين گمرک در مدت زمان کمتر و با سهولت بيشتر صورت گيرد.
مديرعامل شرکت خدماتي شهرک هاي صنعتي اشتهارد با بيان اينکه تعدادي از واحدهاي توليدي کمتر از ظرفيت واقعي شان کار مي کنند، افزود: بهره برداري از يک حلقه چاه براي تامين آب صنا يع، راه اندازي فيبر نوري، برق رساني به بيش از 15بلوک صنعتي جديد و راه اندازي پايگاه اورژانس از ديگر اقداماتي است که طي 2 سال گذشته در شرکت شهرک هاي صنعتي اشتهارد انجام يا در حال انجام است.
خلج با اشاره به اينکه در سال گذشته طرح توسعه 5 فاز در اين شهرک در قالب 50 هکتار اجرايي شده ادامه داد: در همين مدت 3 شرکت خارجي در اين شهرک فعاليت خود را آغاز که 800 نفر به طور مستقيم در اين شرکت ها مشغول هستند.
وي در ادامه به موضوع تامين آب فضاي سبزشهرک صنعتي اشتهارد اشاره و گفت: در صورت ورود انتقال پساب کرج به شهرک و با بازچرخاني پساب کرج، مشکل تامين آب مورد نياز براي فضاي سبز اين شهرک برطرف مي شود.
اکنون حدود 2 هزار واحد صنعتي فعال و نيمه فعال در شهرک هاي صنعتي اشتهارد وجود دارد.
شهرستان اشتهارد در 70 کيلومتري جنوب غربي کرج مرکز استان البرز قرار دارد.
7414/ 6155
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۰۵۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، هاشم علایی اظهار کرد: بر اساس ماده ۱۰ قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک‌ها و نواحی صنعتی، دفاتر اسناد رسمی موظفند در صدور هرگونه خرید و فروش و وکالت نامه‌های تنظیمی واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی، از این شرکت استعلام و کسب مجوز کنند.
وی افزود: همچنین بر اساس این قانون، هرگونه نقل و انتقال واحد‌های تولیدی منوط به اخذ پایان کار و دریافت پروانه بهره برداری از دستگاه‌های ذیصلاح است و خریداران و فروشندگان موظفند نسبت به انجام مراحل نقل و انتقال واحد تولیدی از طریق شرکت شهرک‌های صنعتی اقدام کنند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، اجرای این قانون را در راستای جلوگیری از بروز مشکلات آتی برای خریداران و حمایت از سرمایه گذاران واقعی دانست و خاطرنشان کرد: ممکن است برخی از قرارداد‌ها دارای مشکلاتی از قبیل بدهی اقساط زمین، ترهین و یا اجرائیات صادره از سوی بانک‌ها، تخلفات ساختمانی، مشکلات زون بندی و زیست محیطی، احتمال فسخی بودن زمین مورد معامله را داشته باشند که وجود هریک از این موارد به طور حتم منتهی به مشکلات آتی برای خریداران خواهد شد.
علایی تصریح کرد: در موارد متعددی مشاهده می‌شود که این نوع خرید و فروش‌ها منجر به طرح پرونده‌های کیفری دایر بر خرید و فروش مال غیر و کلاهبرداری شده که لازم است خریداران ضمن توجه به الزامات قانونی، موارد پیشگیرانه را در خصوص جلوگیری از ضرر و زیان‌های احتمالی در نظر داشته باشند.

دیگر خبرها

  • بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از دانش‌بنیان‌های شهرک صنعتی هشتگرد
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • محصولات بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • بهره‌برداری از طرح فروسیلیس منگنز ازنا تا چند ماه آینده
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی
  • شناسایی و مستندسازی ۲۰ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی در خوزستان
  • کلنگ عملیات اجرایی ناحیه صنعتی جویم به زمین زده شد
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود
  • سردار هداوند خبرداد: کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد در اشتهارد