Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@08:14:15 GMT

رنگ مو؛ نشانگر وضعیت سلامت بدن

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۰۶۲۸۲

رنگ مو؛ نشانگر وضعیت سلامت بدن

در جدیدترین پژوهش با استفاده از رنگ مو و شناسایی رنگدانه‌ها می‌توان خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها را در افراد شناسایی کرد.

به گزارش مشرق، افراد از نژادهای مختلف دنیا دارای رنگ موهای متفاوتی هستند، اما رنگ مو تنها سبب زیبایی و جذابیت ظاهر نیست و می‌تواند نشان دهنده سلامت یا بیماری افراد باشد.

کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند بیش از ۱۲۴ ژن مختلف در تعیین رنگ موی انسان‌ها نقش دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

چگونه موهای خود را تقویت کنیم؟


کارشناسان امیدوار هستند با استفاده از یافته‌های جدید بتوانند روش‌های درمانی موثری برای جلوگیری و پیشگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها از جمله سرطان پوست پیدا کنند.

محققان همچنین دریافتند ژن‌هایی که برروی رنگ مو اثر می‌گذارند نقش موثری در وضعیت سلامت افراد دارند و به طور مثال شیوع برخی بیماری‌ها در افرادی با رنگ موهایی خاص کمتر و در برخی گروه‌ها بیشتر است.

این پژوهش به وسیله دانشمندان کالج لندن انجام شده است و محققان همچنین دریافتند زنان موهای نسبتاً نازک تری به نسبت مردان دارند که به دلیل دگرگونی‌های هورمونی، جنسیتی و زیست شناسی است، همچنین زنان دارای رنگ موهایی روشن‌تر به نسبت مردان هستند و میزان ابتلا به بیماری‌های مزمن و ژنتیکی در این دسته افراد کمتر است.

ژن‌هایی که بر روی رنگ مو اثر می‌گذارند در ابتلای افراد به انواع سرطان‌ها از جمله پوست اثر گذارند؛ ژن‌های رنگدانه‌های مو رابطه مستقیمی با ابتلای افراد به بیماری کرون، دستگاه گوارش، سرطان بیضه، پروستات، برص و تخمدان دارند.

پژوهشگران تحقیق‌های فراوانی درباره اثر سلول‌های رنگدانه‌ای بدن مشهور به ملانین و رابطه آن‌ها با ابتلا به بیماری‌ها انجام داده اند.

انجام آزمایش ردیابی اثر رنگ مو بر سلامت افراد با دریافت نمونه دی ان‌ای (DNA) از ۳۰۰ هزار فرد اروپایی و مقایسه با رنگ موی آن‌ها به دست آمده و نتیجه‌های آن در مجله (Nature Genetics) به چاپ رسیده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۰۶۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسویه حساب سهم بیمه سلامت با داروخانه ها/وضعیت بدهی یارانه دارو

حسین رنجبران در گفت وگو با خبرنگار مهر، درباره آخرین وضعیت پرداختی به داروخانه ها گفت: سازمان بیمه سلامت با ۱۳ هزار و ۵۰۰ داروخانه طرف قرارداد است، این سازمان مطالبات داروخانه ها را تا پایان سال ۱۴۰۲ پرداخت نموده است، در قالب مابه التفاوت نرخ ارز ترجیحی پرداختی تا دی ماه سال گذشته توسط سازمان هدفمندی انجام شد و تنها دو ماه باقی مانده است که سازمان برنامه و بودجه طی چند روز گذشته این منابع را به سازمان های بیمه گر تخصیص داد، لذا درتلاش هستیم مطالبات دو ماهه باقی مانده از سال گذشته طی چند روز آینده با همکاری سازمان هدفمندی پرداخت شود.

وی افزود: خوشبختانه اقدامات لازم برای پرداخت مطالبات فروردین ماه سال جاری سهم سازمان نیز در حال انجام است.

رنجبران در خصوص پرداخت مابه التفاوت نرخ ارز ترجیحی، تصریح کرد: از تیرماه سال گذشته سازمان هدفمندی پرداختی ها را انجام می دهد، این در حالی است که تا قبل از آن سازمان های بیمه گر به مدت یک سال این کار را انجام می دادند؛.خوشبختانه سازمان بیمه سلامت، یک سال در پرداخت منظم ما به التفاوت نرخ ارز ترجیحی با سازمان برنامه و بودجه همکاری مناسب داشت و همواره داروسازان، تقدیر وتشکر در پرداختی منظم در آن مقطع از دولت و سازمان برنامه و بودجه و سازمان بیمه سلامت داشته اند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر پرداخت ما به التفاوت نرخ ارز ترجیحی بر عهده چند مجموعه بوده و مشکلاتی برای داروسازان و شرکت های دارویی ایجاد شده است، لذا پیشنهاد می شود اگر این مساله به روال گذشته برگشته و با نظارت دقیق سازمان برنامه و بودجه باشد؛ می توان از ایجاد مشکل برای پزشکان داروساز، جلوگیری و رضایتمندی بیمه شدگان در دریافت خدمات را افزایش داد.

کد خبر 6092736 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • تسویه حساب سهم بیمه سلامت با داروخانه ها/وضعیت بدهی یارانه دارو
  • ۴ ماده غذایی ضروری برای مردان
  • کمبود ویتامین D چه خطراتی برای زنان دارد؟
  • رازگشایی از ۷ علت ابتلا به سرطان
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • هوش مصنوعی آرتروز زانو را ۸ سال زودتر تشخیص می‌دهد
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌
  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟