Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-04@23:41:44 GMT

تورهای گردشگری تخت فولاد برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۰۶۳۵۳

تورهای گردشگری تخت فولاد برگزار می‌شود

در هفته فرهنگی اصفهان برنامه‌ های گردشگران تخت فولاد، روایت اصفهان و شب مهتاب، با همت مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد برگزار می‌شود.

سید علی معرک‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان برنامه ای با محوریت تورهای گردشگری آشنایی با مفاخر اصفهان در مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تورهای گردشگری در محور بابا رکن‌الدین و تکیه کازرونی برگزار می‌شود، افزود: در تورهای گردشگری تخت فولاد برنامه‌های مختلف فرهنگی برای شهروندان اجرا خواهد شد و تمهیداتی درنظر گرفته شده تا شهروندان با مفاخر هنری و ادبی و مشاهیر اصفهان که در این مجموعه به خاک سپرده شده‌اند بیشتر آشنا شوند.

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد اصفهان با بیان اینکه در حین برگزاری تورهای گردشگری تخت فولاد مسابقات و جوایز ویژه‌ای نیز درنظر گرفته شده است، گفت: برنامه تورهای گردشگری از دوم تا نهم اردیبهشت‌ماه ساعت ۸ صبح تا ۱۴ ظهر برگزار خواهد شد و آخرین مهلت ثبت‌نام برای شرکت در تورهای گردشگری مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد تا ششم اردیبهشت‌ماه است؛ ضمن اینکه شهروندان برای ثبت نام در این تورهای گردشگری می توانند تا ششم اردیبهشت‌ماه به مراکز فرهنگی محله های اصفهان مراجعه و یا می توانند ثبت نام و دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۰۲۸۰۱۱۳۵۵ نیز تماس بگیرند.

معرک‌نژاد با اشاره به دیگر برنامه‌های مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد در هفته فرهنگی اصفهان، تصریح کرد: برنامه بزرگداشت مفاخر ادبی و هنری اصفهان که در تخت فولاد مدفون هستند با عنوان "شب مهتاب" یکی دیگر از برنامه های مجموعه تخت فولاد است و در این برنامه به معرفی "استاد جلال‌الدین همایی" پرداخته می شود، هم‌چنین "استاد درویش عبدالمجید طالقانی" از مفاخر خط ثلث شکسته اصفهان و "استاد حاج میرزا آقا امامی" نیز از نگارگران و احیاگران سوخت چرم اصفهان بشمار می روند، معرفی شده و از شخصیت و خدمات این بزرگان در مجموعه تخت فولاد تجلیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه در کنار همه برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان نمایشگاه‌های مختلفی نیز در مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد دایر خواهد بود، تصریح کرد: در برنامه‌ "شب مهتاب" که با همکاری انجمن نقاشان اصفهان برگزار می شود ضمن تجلیل از "حاج میرازا آقا امامی" نگارگر و هنرمند برجسته سوخت چرم، تصویر نقاشی‌شده از چهره این هنرمند رونمایی شده و از فرزند هنرمند این استاد "بانو زینت‌السادات امامی" نیز تجلیل و در این برنامه پیام استاد فرشچیان نیز قرائت خواهد شد. 

وی ادامه داد: مراسم بزرگداشت حاج میرزاآقا امامی و رونمایی از تصویر نقاشی‌شده از چهرۀ وی، پنج‌شنبه ششم اردیبهشت‌ماه ساعت ۲۰ در تکیه سیدالعراقین، واقع در خیابان فیض، کوچه لاله برگزار می شود.

معرک‌نژاد گفت: "روایت اصفهان" نیز برنامه ای داستان‌گویی است که نویسندگان کتاب های داستانی که در خصوص اصفهان نگارش شده اند در جمع دوستداران کتاب حاضر شده و به روایت‌خوانی از این داستان ها می پردازند. این برنامه سه‌شنبه چهارم اردیبهشت‌ماه ساعت ۶ بعدازظهر در مجموعه باغ طوبی تخت فولاد برگزار می شود. 

وی افزود: برنامه‌ های "گردشگران تخت فولاد"، "روایت اصفهان" و "شب مهتاب"  به همت مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد و با همکاری مرکز ادبی قلمستان اجرا خواهد شد و مباحث اجرایی و ورک‌شاپ‌ها نیز با همکاری انجمن نقاشان اصفهان برگزار می شود.

معرک‌نژاد با اشاره به جشنواره عکس اینستاگرامی حیات تا ممات، گفت: فراخوان این جشنواره از اسفندماه سال ۹۶ اطلاع‌رسانی شد و مهلت ارسال آثار تا ۲۵ فروردین ماه اعلام شد که نفرات برتر این جشنواره نیز روز شنبه _هشتم اردیبهشت‌ماه_ در هفته فرهنگی اصفهان انتخاب می‌شوند و جوایز این برندگان نیز از طرف شرکت توسعه گردشگری سپاهان اهدا می‌شود.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تور گردشگری مجموعه تاریخی فرهنگی و مذهبی تخت فولاد اصفهان اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي اصفهان در مسیر امید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۰۶۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی بنا‌های تاریخی استان در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه مصادف با شهادت امام جعفر صادق (ع) تمامی بنا‌های تاریخی، موزه‌ها و محوطه‌های زیر مجموعه این اداره کل در شهرستان‌های مختلف استان تعطیل است.
امیر کرم زاده اصفهان افزود: از روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه تمامی این اماکن آماده ارائه خدمات به گردشگران و دوستداران میراث فرهنگی خواهد بود.
استان اصفهان با پنج میلیون نفر جمعیت به‌عنوان قطب گردشگری جهان و ایران، بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی شناسایی شده دارد که از میان آنها بیش از هزار و ۸۰۰ اثر ثبت ملی شدند.
هفت اثر از آثار تاریخی اصفهان به نام‌های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام‌های وزوان، مزدآباد و مون به ثبت جهانی رسیده و کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

دیگر خبرها

  • تورهای بازدید نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشورها فعال شوند
  • تورهای بازدید نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشورها شوند
  • چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ روستای بیابانک برگزار شد
  • احداث بزرگترین پارک نوری موضوعی کشور در مجتمع گردشگری صفه اصفهان
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • برگزاری جشنواره‌‎ گل‌محمدی و آیین گلابگیری در قزوین و بویین‌زهرا
  • برگزاری جشنواره‌‎های گل محمدی و آیین گلابگیری در قزوین
  • برگزاری جشنواره‌‎های گل محمدی و آئین گلابگیری در قزوین
  • برگزاری جشنواره‌‎ گل محمدی و آیین گلابگیری در قزوین و بویین زهرا