Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-28@19:47:37 GMT

از کولبری تا پیله وری نظام‌مند

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۰۶۳۸۷

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کُردستــان، سردار محمّدحسین رجبی، به مناسبت سالروز تأسیس سپاه پاسداران و میلاد با سعادت امام حسین (ع) در برنامه زنده "گفتمان" در سیمای مرکز کُردستان، با بیان این مطلب، گفت: امنیت و توسعه با مشارکت مردم در استان محقق می‌شود.
وی با بیان اینکه در حوزه امنیت، مشارکت مردم از بدو پیروزی انقلاب تاکنون منجر به برقراری امنیت پایداری در استان شده است، افزود: مهمتر از امنیت، احساس امنیت است که به برکت خون شهدا و مشارکت آحاد مردم آن را شاهد هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته رجبی، بر اساس نظرسنجیها، کمترین نگرانی مردم درباره امنیت است و باید دقت شود تا استمرار امنیت همچنان در تراز خود باقی بماند چرا که امنیت و توسعه، لازم و ملزوم یکدیگرند.
وی یکی از وظایف محوری سپاه براساس قانون اساسی را حراست از دستاورد‌های انقلاب برشمرد و افزود: در کنار این وظیفه اساسی، سپاه خود را ملزم به توسعه فعالیت‌های اقتصادی و محرومیت زدایی هم می‌داند.
فرمانده سپاه بیت المقدس کُردستان با تأکید بر اینکه باید به دنبال معیشت پایدار باشیم، افزود: این مسئله مأموریت و وظیفه سپاه نیست بلکه از وظایف مسلم همه مسئولین است و ما نیز آن را از وظایف محوری خود می‌دانیم.
رجبی افزود: از همه ظرفیت‌های موجود و قابل قبولی به ویژه نیروی انسانی نخبه، متعهد و کارآمد در هر سن و سالی برخورداریم که اگر این نیرو‌ها سازماندهی شوند در حل مشکلات جامعه تأثیر ویژه‌ای را خواهیم دید.
وی افزود: اولین نیاز ضروری کشور و استان این است که دست به دست هم داده و برای معیشت پایدار تلاش کنیم.
فرمانده قرارگاه سازندگی بیت المقدس کُردستان، در ادامه با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری به سپاه برای کمک به دولت، گفت: برای تحقق این مهم، قرارگاه سازندگی تشکیل شده که کُردستان هم در این زمینه فعال شده و ظرفیت بسیاری را در حوزه محرومیت زدایی تقبل کرده ایم.
رجبی افزود: در طول دو سال عمر این قرارگاه، اقدامات خوبی با مشارکت مردم انجام گرفته است.
به گفته وی، در زمینه معیشت پایدار هم با توجه به رویکرد و برنامه‌های مناسب استاندار کُردستان و مشارکت خوب ادارات کار‌هایی انجام گرفته، امّا کافی نیست و باید با روحیه جهادی، انسجام و وحدت رویه برای رفع مشکلات معیشتی مردم، چاره اندیشی اساسی شود.
فرمانده سپاه بیت المقدس کُردستان تأکید کرد: معیشت برخی مردم در شهر‌های مرزی نیازمند کار اساسی است.
وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر بحران آب در ۵۱۲ روستای استان، گفت: سالانه در استان ۵۰۰ میلی متر بارندگی داریم که شرق استان از این نعمت بهره کمی دارد و این آمار مربوط به شرق استان است.
فرمانده قرارگاه سازندگی کُردستان، افزود: در این حوزه مطالعاتی انجام شده و اقداماتی نیز با هم افزایی دیگر دستگاه‌های اجرایی انجام گرفته است.
وی افزود: به همین منظور چاه‌هایی در ۴۰ روستای هدف در منتهی الیه شرق استان حفر شد و در برخی نقاط مطالعات نشان داد که آبی وجود ندارد.
وی در ادامه به دیگر طرح‌های محرومیت زدایی اشاره کرد و افزود: از هزار و ۷۵۰ روستای استان، تعداد ۹۵۰ روستا خدمات تعریف شده را دارند و مابقی باید در برنامه‌ای مدون با چشم انداز ۵ ساله قرار گیرد.
رجبی خاطرنشان کرد: با پرداخت اعتبار لازم، خود مسئولین استان توان اجرایی کردن این پروژه‌ها را دارند.
فرمانده سپاه بیت المقدس کُردستان، مشارکت مردم در اجرای طرح‌های محرومیت زدایی سپاه را چشمگیر دانست و افزود: در صورت فراهم بودن زمینه، قول می‌دهیم اولین نهادی باشیم که با امکانات و نیرو‌های متخصص و ماهر در این زمینه حاضر شویم.
وی تصریح کرد: عنصر اساسی پیشرفت در این زمینه خودیاری مردم روستاهاست.
وی در ادامه سخنان خود وقتی سخن از معیشت مردم مناطق مرزی و قانون پلیه وری شد، اظهار داشت: اشتغال مردم در شهر‌های مرزی با توجه به جمعیّت ضعیف بود و برای همین به قاچاق روی آوردند که با توجه به این حجم بیکاری، سپاه پیشنهاد کولبری را مطرح کرد.
فرمانده سپاه بیت المقدس کُردستان، افزود: با اعلام این طرح، جمعیّت قابل توجهی روانه مرز‌ها شدند.
وی تصریح کرد: باید مردم قبول کنند که عنوان و شیوه کولبری در شأن آنان نیست و ما مسئولین هم حتماً باید به دنبال اشتغال پایدار برای مردم استان باشیم.
رجبی گفت: کُردستان استانی است که از لحاظ برخورداری از بخش خصوصی ضعیف است و این در حالی است که استان‌های دیگر خیلی دقیق نقاط قوت و ضعف خود را شناخته اند و برای جذب سرمایه گذار اقدام کرده اند.
وی گفت: در استان هم تلاش‌های بسیاری برای جذب سرمایه گذار شده و برخی هم به استان آمده اند، امّا واقعیت این است از سرمایه گذار استقبالی نشده است.
فرمانده سپاه بیت المقدس کُردستان، واقعیت این است که با نوع برخورد و دیگر رفتارها، سرمایه گذار از استان فراری داده شد و این آسیب کار ماست.
وی گفت: بعضی مسئولان حال ندارند و تنها به برگزاری سمینار اکتفا می‌کنند، در حالی که جذب سرمایه گذار و حمایت از کالای ایرانی نیازمند جلسه و همایش نیست.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۰۶۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا تصریح کرد: توسل به ابزار تحریم علیه ظرفیت‌های دفاعی ایران خللی در عزم و اراده ایران ایجاد نمی‌کند.

به گزارش مشرق، ناصر کنعانی در یک موضع گیری رسانه‌ای اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم‌هایی علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، همچنین قطعنامه پارلمان اروپا و طرح ادعاهایی علیه کشورمان را به شدت محکوم و از همراهی معدود کشورهایی در اروپا از رویکرد ظالمانه دولت آمریکا انتقاد کرد.

کنعانی افزود: ظرفیت‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران متناسب با نیاز آن در تامین امنیت و منافع ملی، حفاظت از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و دفاع مشروع و بازدارنده در مقابل هرگونه تهدید و تجاوز خارجی است و جمهوری اسلامی ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و مبارزه با تروریسم بین‌المللی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: توسل به ابزار تحریم علیه ظرفیت‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران نه تنها خللی در عزم و اراده دولت و مردم ایران در افزایش اقتدار ملی با هدف دفاع مشروع و قاطع از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و امنیت و منافع ملی ایران ایجاد نمی‌کند، بلکه برخلاف میل تحریم کنندگان، تحریم‌ها را به فرصتی برای خودکفایی و خوداتکایی در تقویت و توسعه ظرفیت دفاعی و نظامی ایران تبدیل کرده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی از رویکرد دوگانه پارلمان اروپا در موضوع حمله رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق و دفاع مشروع ایران شدیدا انتقاد کرد و گفت: جای تأسف است که پارلمان اروپا در قطعنامه‌ خود نسبت به اقدام متجاوزانه و ناقض قوانین و حقوق بین‌الملل رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک ایران و شهادت مستشاران رسمی ضدتروریست ایرانی، صرفا به ابراز تأسف بسنده کرده است، اما اقدام مشروع ایران علیه رژیم یاد شده در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع را شدیدا محکوم می‌کند!

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: چرا پارلمان اروپا از پرداختن به منشأ و عامل اصلی بروز تنش و ناامنی در منطقه که ریشه در اشغالگری و رویکرد جنایتکارانه رژیم صهیونیستی اسرائیل در کشتار مردم فلسطین و نیز نقض مکرر قوانین و حقوق بین‌الملل توسط این رژیم جعلی دارد، طفره می‌رود و در مقابل همسو با سیاست آمریکا از رژیمی حمایت می‌کند که اصل و اساس ناامنی و تنش در منطقه در طول هشت دهه متمادی است!

کنعانی همچنین با روشن و شفاف توصیف کردن سیاست و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران اوکراین و با رد مجدد ادعاهای مربوط به استفاده از تسلیحات ایران در جنگ اوکراین تاکید کرد: اگر آمریکا و اروپا عزم صادقانه ای داشته باشند، جنگ در اوکراین و جنگ علیه غزه در سریعترین زمان ممکن خاتمه خواهد یافت، اما آمریکا و برخی کشورهای اروپایی اصرار دارند که در مسیر غلط تاریخ حرکت کنند و به‌ جای کمک به توقف جنگ، بر آتش آن بیفزایند و وقت خود را مصروف اتهام زنی به دیگران کنند.

کنعانی تاکید کرد: بسیاری از ملت‌ها و دولت‌ها به خصوص در منطقه غرب آسیا دیگر هیچ امید و اعتقادی به نقش آمریکا و متحدان اروپایی آن در کمک به برقراری ثبات و امنیت در منطقه ندارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود؛ این دولت و مردم ایران هستند که باید از آمریکا و اروپا به دلیل نقض توافق هسته‌ای و ایفای نقش مخرب در ثبات و امنیت پایدار در منطقه سؤال و طلبکاری کنند، نه اینکه این دولتهای ناقض عهد و پیمان، خود را جای طلبکار و مدعی نشانده و به گستاخی بر فهرست تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران بیفزایند.

کنعانی خاطرنشان کرد: اگر رشادت و جانفشانی سپاه پاسداران و مستشاران شهید ضد تروریست سپاه در منطقه نبود، تروریسم داعشی تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ کرده بود و امنیت منطقه و جهان را بیش از پیش تهدید می کرد، حال چگونه پارلمان اروپا وقیحانه خواستار گنجاندن تنها نیروی واقعی ضدتروریسم جهان در فهرست تروریسم می شود؛ مگر اینکه تصور کنیم گروه‌های تروریستی در راستای اهداف و منافع نامشروع آمریکا و معدود دولتهای اروپایی و رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا عمل می‌کنند!

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان بار دیگر تاکید کرد : تکرار رویکردهای غیرقانونی و اشتباه توسل به ابزار تحریم و فشار از سوی آمریکا و تبعیت برخی دول اروپایی از واشنگتن، هیچ حق و مشروعیتی برای ادعاهای آنها از منظر حقوقی و بین‌المللی ایجاد نمی‌کند و آنها باید زمانی پاسخگوی این ادعاها و اقدامات ظالمانه خود علیه دولت و مردم ایران باشند.

دیگر خبرها

  • خدمتگزاری به مردم افتخاری بزرگ برای نیروهای مسلح است
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت
  • کشف اخلال در نظام اقتصادی به ارزش ۵۰ میلیارد در لرستان
  • کشف اخلال در نظام اقتصادی به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در لرستان
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد
  • سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • «کولبری» نه شغل است و نه شریف/ مردم از ناچاری بار بر دوش می‌گیرند
  • مسئولان نظام به بیمه و امنیت شغلی کارگران توجه کنند