Web Analytics Made Easy - Statcounter

هامبورگ آخرین نفس هایش را در بوندس لیگا می کشد.

 اختصاصی طرفداری- هامبورگ یکی از پر افتخار ترین تیم های آلمان و اروپا در آستانه سقوطی دردناک به دسته پایین تر قرار دارد. تیمی که نامش برای ما ایرانی ها به علت سال های درخشانی که مهدی مهدوی کیا دراین تیم گذرانده است بسیار آشناست. هامبورگ در لیگ آلمان  نزدیک به 100 سال قدمت دارد و از تیم های باریشه و با اصالت فوتبال آلمان به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هامبورگ تیمی بود که ستارگان بزرگی  نظیر اوزیلر، فرانس بكن باوئر، كوین كیگان، هانس یورگ بوت، کارستن ولمن، توماس ووگل، آندریاس فیشر، استیگ توفتینگ، برند هولرباخ، مارتین گورث، رادولفو کاردوزو، فیلیکس ماگات، رافائل فن در فارت، سرگی باربارز، مهدی مهدوی کیا، روی پراگر و الکساندر باده را زمانی در ترکیب خود داشته است.

هامبورگ در سال 1922 و 1923  با نسل طلایی خود موفق شد دو بار پیاپی  قهرمان بوندس لیگا شود. این تیم قهرمانی سومش را در سال 1928، ده سال پس از جنگ جهانی اول کسب کرد. برای کسب قهرمانی چهارم بیشتر از 30 سال انتظار کشید و موفق شد در سال 1960 عنوان قهرمانی لیگ آلمان را به دست بیاورد. درسال 1968، هامبورگ در آستانه قهرمانی اروپا بود ولی دردیدار فینال مقابل آث میلان ایتالیا تن به شكست 2-0 داد و به مقام نایب قهرمانی رسید.

این تیم در سال 1979 با 78 امتیاز و بالاتر از تیم های اشتوتگارت و اف کلن توانست مقام قهرمانی بوندس لیگا راکسب کند و پنجمین قهرمانی لیگ آلمان را کسب کند. افتخارات هامبورگ در آن دوره تمامی  نداشت و  بزرگ ترین افتخارش در سال 1983 رقم خورد؛ تیمی که با ارنست هابل اتریشی، كه در دهه 80 با اتخاذ تاكتیکهای مدرن توانست  فوتبال شناور و تماشاگر پسندی را به نمایش بگذارد و قهرمان جام باشگاه های اروپا شود. هامبورگ توانست دومین تیمی در تاریخ آلمان باشد که بعد از بایرن مونیخ توانسته است بر بام اروپا بیستد. هامبورگ در سال 1982 با قیصر فوتبال آلمان فرانس بکن باوئر در ترکیبش موفق شد بالاتر از وردربرمن و اشتوتگارت با 79 امتیاز ششمین بوندس لیگایش را جشن بگیرد و در سال 1983 توانست  هفتمین بوندس لیگای خود را به فاصله یک سال و پشت سر هم کسب کند.

بعد از سال 1983 هامبورگ دیگر نتوانست قهرمان بوندس لیگا شود ولی درتمامی این سال ها دارای تیمی یک دست و خوب بود. درسال 1999، تیم هامبورگ  به رهبری فرانک پا گلزدورف توانست  پس از سال ها برای اولین بار به صدر جدول بوند سلیگا صعود نماید.  ولی در نهایت، در پایان فصل بعد از بایرن مونیخ و لورکوزن به مقام سومی رضایت داد. تیمی که روزی قهرمان اروپا شده بوده و در سال ۲۰۰۵ اینتر توتو را هم فتح کرد، در سه سال گذشته  همیشه در انتهای جدول در حال دست و پا زدن و از کاندیدای سقوط بوده است. هامبورگ یکی از رکورد داران فتح بوندس لیگا برای بقا در لیگ کار بسیار سختی دارد و به جز این که باید تمام بازی های خود راببرد، در انتظار نتایج تیم های دیگر و امتیاز از دست دادنشان باشد.

 

رتبه در جدول نام تیم تعداد بازی برد مساوی باخت  گل زده گل خورده  تفاضل امتیاز 14 وولفسبورگ 31 5 15 11 30 40 10- 30 15 ماینتس 30 7 9 14 32 47 15- 30 16 فرایبورگ 31 6 12 13 26 51 25- 30 17 هامبورگ 31 6 7 18 24 48 24- 25 18 کلن 30 5 6 19 29 58 29- 21

هامبورگ سه بازی دیگر برای بقا در پیش دارد. این تیم در سه بازی گذشته خود 2 پیروزی و 1 باخت را تجربه کرده است و به نظر می رسد خیلی دیر به فکر جنگیدن برای ماندن  افتاده است. این  تیم سه بازی دیگر طبق جدول زیر که حکم مرگ و زندگی را دارد، درپیش دارد .

هفته 32 هفته 33 هفته 34 وولفسبورگ فرانکفورت مونشن گلادباخ

روزگاری هامبورگ در کشور ما هم تیم پرطرفداری به شمار می آمد. مهدی مهدوی کيا  به مدت  هشت سال در فصول  1999 تا 2007 برای این تیم بازی کرد و در211 بازی 26 گل‌ و 102 پاس گل در رقابت های بوندسليگا، ليگ قهرمانان اروپا، جام يوفا و اينتر توتو ثبت کرد. پاس های طلايی موشک هامبورگ، تمامی تیم های بوندس لیگا را به وحشت می انداخت و بسياری از مهاجمان این تیم مانند سرگی باربارز و تاکاهارا، به واسطه وی موفق به گلزنی می شدند. کارشناسان فوتبال هامبورگ و هواداران متعصب آلمانی اين تيم طی يک نظرسنجی و بررسی، مهدی مهدوی کيا، ستاره ايرانی سفيدپوشان بندرهامبورگ، را به عنوان سومين اسطوره تاريخ فوتبال هامبورگ معرفی کردند. از دیگر بازیکنان ایرانی که سابقه بازی در هامبورگ رادارند می توان به وحید هاشمیان و رسول خطیبی اشاره کرد. بازیکنانی که هیچ کدام نتوانستند در این تیم درخشش لازم را داشته باشند و بعد از مدتی از این تیم جدا شدند.

عکس تیمی زیر با حضور مهدوی کیا، لحظه قهرمانی هامبورگ در جام اینترتوتو سال ۲۰۰۵ است.

در مجموع سقوط هامبورگ علاوه بر تلخ بودنش، بسیار دردناک هم هست. تیمی با تاریخچه ای غنی به خاطر بضاعت کم و ناکار آمدی مدیران این تیم، به این وضعیت بد دچار شده است. هامبورگ مسلما بعد از سقوط دچار بحران رفتن ستاره های تیمش خواهد شد و مشخص نیست که چه سرنوشتی برای بازگشت دوباره اش به سطح اول فوتبال آلمان در انتظارش است.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۰۶۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلف بازان قم در مسابقات قهرمانی ایران درخشیدند

رقابت‌های مینی گلف قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی با شرکت ۱۷۰ ورزشکار به میزبانی اصفهان برگزار شد.

در بخش مردان این مسابقات محمد امین فطرس نماینده قم در جایگاه دوم قرار گرفت و نشان نقره را از آن خود کرد و در مجموع تیمی بخش مردان هم قمی‌ها بر سکوی نایب قهرمانی کشور ایستادند.

در بخش بانوان هم عناوین اول تا سوم به نمایندگان قم رسید و الهام محمدی، نرگس جعفری و مبینا نظری ۳ ورزشکار قمی بودند که به ترتیب مقام‌های اول تا سوم مسابقات را کسب کردند تا در رده بندی تیمی بانوان، قمی‌ها به قهرمانی برسند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • چه تیمی قهرمان لیگ برتر می شود؟
  • ده روسی: شکست‌ناپذیری بایرلورکوزن؟ هیچ تیمی نیست که نتوان آن را شکست داد
  • گلف بازان قم در مسابقات قهرمانی ایران درخشیدند
  • اعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ
  • سقوط بدترین تیم تاریخ از لالیگا!
  • توقف منچستریونایتد مقابل تیم انتهای جدولی/ شفیلد به دسته پایین‌تر سقوط کرد + فیلم
  • ساعت پخش زنده بازی دورتموند و لایپزیگ + پخش آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آینتراخت فرانکفورت‌ + پخش آنلاین
  • اتفاق عجیب در والیبال ایران؛ بازنده‌ای که هیچ وقت سقوط نمی‌کند
  • خداداد: سرنوشت دست استقلال است