Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-27@16:54:33 GMT

شرایط معلمان برای ثبت‌نام در آزمون اعزام به خارج

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۰۷۰۷۷

شرایط معلمان برای ثبت‌نام در آزمون اعزام به خارج

به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، ثبت نام شرکت در آزمون اعزام به خارج فرهنگیان آغاز شده است و متقاضیان باید تا تاریخ 5 اردیبهشت به eazam.medu.ir مراجعه کنند.ضوابط عمومی متقاضیان برای شرکت در این آزمون بدین صورت است: استخدام رسمی یا پیمانی در وزارت آموزش و پرورش، داشتن حداقل 10 و حداکثر 25 سال سابقه خدمت برای دارندگان مدرک تحصیلی لیسانس و 27 سال سابقه برای دارندگان مدرک تحصیلی فوق لیسانس و بالاتر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


داشتن حداقل مدرک کارشناسی و برخورداری از سلامت جسمانی، بینایی، شنوایی، گفتاری و روانی با تأیید پزشک معتمد آموزش و پرورش.براساس اعلام مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور، زنان فرهنگی که همسرشان جزو شاغلان رسمی آموزش و پرورش نیستند نمی‌توانند در این آزمون شرکت کنند. همچنین احراز صلاحیت و گزینش و حراست با توجه به قرار گرفتن جایگاه معلمان اعزامی به عنوان مأمورین دولت در ردیف مشاغل حساس نیاز است.
در مهلت زمانی قانونی داوطلبان نباید بیش از سه فرزند تحت تکفل (حداکثر 16 سال برای فرزندان ذکور) داشته باشند و هزینه سه فرزند تحت تکفل اعم از هزینه اولیه، اخذ روادید و عوارض خروج از کشور و بلیت ابتدا و انتهای مأموریت از منابع دولتی پرداخت می‌شود و در صورت قبولی نهایی و داشتن فرزند بیشتر پرداخت تمام هزینه‌های مربوطه برعهده سرپرست است. 

تسلط کافی به روخوانی و روانخوانی قرآن، توانایی انجام کار با رایانه و ارائه گواهی عدم سابقه کشوری و عدم سوءپیشینه در زمان مصاحبه و اعزام الزامی است.همچنین چنانچه متقاضیان در آزمون قبلی اعزام به مدارس خارج از کشور شرکت کرده و به عنوان پذیرفته شده نهایی اعلام شده‌اند اما تاکنون به هر دلیل اعزام نشده‌اند حق شرکت مجدد در آزمون را ندارند.آموزگاران دوره ابتدایی باید توانایی و  تسلط کافی برای تدریس در کلاس‌های چند پایه را داشته باشند و دوره‌های آشنایی با کتاب‌های جدید‌التألیف را گذرانده باشند.متقاضیان تدریس در هر یک از دوره‌های ابتدایی و متوسطه باید علاوه بر رشته تخصصی خود توانایی تدریس دروس مرتبط و غیرمرتبط را داشته باشند همچنین افرادی که در هنرستان‌ها با سمت هنرآموز مشغول به تدریس هستند در صورت دارا بودن شرایط می‌توانند در رشته تخصصی خود که مورد نیاز مدارس خارج از کشور باشد، شرکت کنند.

مدارک لازم و مراحل ثبت‌نام اینترنتی در آزمون
فرم تکمیل شده درخواست شرکت در آزمون از طریق سامانه www..eazam.medu.ir
فایل عکس اسکن شده جدید تمام رخ رنگی با زمینه سفید حداکثر 300×400 پیکسل
واریز مبلغ 500000 ریال به حساب شماره 1245.31 نزد بانک مرکزی به نام (تمرکز وجوه درآمد اختصاصی وزارت آموزش و پرورش) از طریق درگاه ثبت‌نام اینترنتی در سایت
مراحل انتخاب و پذیرش نهایی داوطلبان

احراز شرایط عمومی و اختصاصی، کسب رتبه لازم در آزمون کتبی، تسلط کامل بر روخوانی و روانخوانی قرآن، کسب امتیاز لازم در مرحله سنجش و ارزیابی حضوری

مرحله سنجش و ارزیابی حضوری شامل این موارد است: دانش تخصصی و مهارت‌های شغلی و حرفه‌ای متناسب با رشته آزمون، ویژگی‌های فردی، شخصیتی و دیپلماسی فرهنگی متناسب با مأموریت خارج از کشور، آشنایی کافی به زبان انگلیسی در سطح مکالمه و رفع نیازهای شغلی، توانایی کار با رایانه در حد آی سی دی ال براساس نیاز رشت‌های تحصیلی، ارائه مدارک و مستندات لازم، ابلاغ‌های تدریس، گواهی دوره‌های تخصصی ضمن خدمت.
اعزام پذیرفته‌شدگان نهایی مشروط به تأیید کتبی هیئت مرکزی گزینش و مرکز حراست برای هر یک از زوجین خواهد بود.
نمره کل داوطلبان که تعیین کننده رتبه و ملاک پذیرش نهایی آنان است براساس جدول زیر محاسبه می‌شود:
نحوه اعزام نیز بدین صورت است که پذیرفته‌شدگان نهایی از سال تحصیلی 97-98 به بعد به شرط ارائه گواهی‌های لازم سازماندهی و اعزام خواهند شد. تعیین محل مأموریت پذیرفته شدگان، زمان اعزام و مدت مأموریت آنها با توجه به نیاز مدارس، سیاست‌ها و مصالح کلی وزارت آموزش و پرورش و ضوابط سازماندهی به عهده مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور است.

تغییر محل مأموریت به هیچ عنوان امکان پذیر نیست. عدم تمکین از رفتن به محل مأموریت به منزله انصراف قطعی از مأموریت بوده و افراد ملزم به پرداخت خسارت‌ها هستند.  

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۰۷۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نوبت اول کنکور سراسری در چهارمحال و بختیاری

نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ برای داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

کنکور هنر و زبان‌های خارجی عصر امروز پنج شنبه و آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح فردا جمعه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید

۲۰ هزار دانش آموز چهارمحال و بختیاری متقاضی شرکت در بزرگترین ماراتن علمی کشور

داوطلبان برای کسب اطلاعات بیشتر اطلاعیه اعلام زمان برگزاری، نحوه دریافت کارت و محل رفع‌نقص کارت شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت اول) که در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است را به دقت مطالعه کنند. 

کارنامه اولیه آزمون سراسری نیمه مردادماه منتشر می‌شود.

آزمون کنکور سراسری همزمان با سراسر کشور در مراکز شهرستان‌های ۱۲گانه چهارمحال و بختیاری در حال برگزاری است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ضرورت برگزاری امتحانات نهایی در محیطی مناسب و آرام
  • اعزام ۳ هزار زائر از استان همدان در قالب کاروان راهیان نور
  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است
  • چگونه تخلفات احتمالی پلیس در انجام مأموریت‌ها را گزارش دهیم؟
  • فردا جمعه آخرین فرصت شرکت در آزمون نهایی«زندگی با آیه‌ها»
  • آغاز نوبت اول کنکور سراسری در چهارمحال و بختیاری
  • پرسپولیس ۲۷۶۵ روز در حسرت شکست آلومینیوم!
  • پرسپولیس 2765 روز در حسرت شکست آلومینیوم!
  • طلسم 2765 روزه پرسپولیس علیه صعود آلومینیوم!
  • توضیحات پلیس درباره طرح نور/ ۹۰ درصد تذکر گیرندگان حجاب، پوشش خود را اصلاح کردند