Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما، استيون منوچين وزير خزانه داري آمريکا روز يکشنبه در اقدامي غيرمنتظره، از موضع صندوق بين المللي پول در خصوص تجارت بين المللي انتقاد کرد و گفت اين صندوق براي پرداختن به موضوع عدم توازن در تجارت جهاني مي تواند عملکرد بهتري داشته باشد.
منوچين گفت کشورهايي که مازاد تراز تجاري پايداري دارند براي نظام تجارت بين المللي يک خطر محسوب مي شوند، زيرا چنين اقداماتي به برخي دولت هاي خاص کمک مي کند تا از نيروهاي توليد و بازارهاي مشتريان در خارج استفاده کنند و به همين دليل، عملکرد اقتصاد جهاني به طور کل با موانعي روبرو مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاري اسپوتنيک، وزير خزانه داري آمريکا افزود: "صندوق بين المللي پول بايد براي پرداختن به اين موضوع اقدامات بيشتري انجام دهد و لحن قاطع تري در پيش بگيرد. زماني که برخي کشورهاي عضو همچنان سياست هاي اقتصاد کلان، ارزي و تجاري را ادامه مي دهند که تسهيل کننده مزيت رقابتي ناعادلانه است يا به رشد نامتوازن منتهي مي شود، صندوق بين المللي پول بايد در اين خصوص دائما اطلاع رساني کند."
طرح اين انتقادها توسط وزير خزانه داري آمريکا از ديدگاه بسياري، تعجب آور است. بسياري از منتقدان صندوق بين المللي پول از مدت ها پيش اعلام کرده اند اين صندوق تمايل دارد تا توصيه هاي خود را با اهداف اقتصادي و سياست خارجي آمريکا هماهنگ کند. اما اين شرايط ممکن است ديگر برقرار نباشد، آن هم با توجه به آغاز تغييرات گسترده در حوزه اقتصاد کلان در آمريکا و همچنين با توجه به تعهدات صندوق بين المللي پول در حفظ تجارت آزاد و بدون محدوديت.
منوچين همچنين اعلام کرد اختلافات و دوگانگي ها در تجارت بين المللي در مقايسه با دهه هاي 1980 و 1990 افزايش يافته است. علت وقوع اين موضوع نيز تغييرات جهاني در عرصه فناوري، از جمله در بخش ماشين آلات و تجهيزات ساخت و ساز است.
اين تغييرات باعث شده است برخي کشورها، ظرفيت صنعتي خود را افزايش و کيفيت و کميت توليدات خود را ارتقاء دهند، به گونه اي که بتوانند با اقتصادهاي پيشرفته رقابت کنند.
منوچين افزود: "صندوق بين المللي پول باعث رشد اقتصادي نمي شود، بلکه فعاليت هاي بخش خصوصي، توانايي واکنش نظام هاي مالي، و پويايي نيروي کار باعث افزايش رشد اقتصادي و توليد ثروت مي شود."
وزارت خزانه داري آمريکا يکي از بزرگترين حاميان صندوق بين المللي پول است، که وظيفه ارتقاي رشد اقتصادي و اصلاحات بازار را در کشورهاي در حال توسعه و بازارهاي نوظهور به عهده دارد.
منوچين همچنين در سخنان خود اعلام کرد اقدام چين به تملک مالکيت هاي معنوي آمريکا، يکي از مهمترين نگراني هاي دولت دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا است.
منوچين گفت: "ما قويا به اين موضوع باور داريم که اقدامات غير منصفانه در عرصه تجارت جهاني، مانع رشد بيشتر اقتصاد آمريکا و جهان مي شود، و يک عامل مداوم و کاهنده در اقتصاد جهاني است. تضمين تجارت آزاد، منصفانه و متقابل، باعث تقويت تجارت جهاني و حمايت بيشتر و مداوم تر از رشد اقتصادي خواهد شد."
اعلام اين سخنان توسط وزير خزانه داري آمريکا در حالي است که دولت ترامپ تلاش کرده است کسب و کارها و مصرف کنندگان آمريکايي را از ماليات هاي مضاعف و مشکلات حوزه قانونگذاري نجات دهد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۰۷۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد

 دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا بار دیگر حمایت خود را از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اعلام و تاکید کرد: برخی از سیاستمداران یهودی در ایالات متحده پشت (رژیم) اسرائیل را خالی کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، ترامپ در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز همچنین بار دیگر به شدت از تظاهرات‌های ضد صهیونیستی اخیر در دانشگاه‌های مختلف آمریکا در حمایت از مردم مظلوم فلسطین انتقاد کرد و مدعی شد که شرکت کنندگان در این تظاهرات‌ها، شست وشوی مغزی شده‌اند.

ترامپ در ادامه با حمله به چاک شومر رئیس اکثریت دموکرات در مجلس سنا و بلندپایه‌ترین مقام یهودی در آمریکا که پیشتر با انتقاد از سیاست‌های بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جنگ غزه خواستار استعفای او شده بود، گفت: من دارم می‌بینم سیاستمداران یهودی (در آمریکا) پشت اسرائیل را خالی کرده‌اند. من این را می‌بینم، شما هم می‌بینید.

وی با اعلام حمایت دوباره از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، از اقدامات جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در حمایت از (رژیم) اسرائیل انتقاد کرد و مدعی شد که دولت بایدن به اندازه کافی از این رژیم حمایت نمی‌کند.

ترامپ افزود: الان هیچ‌کس نمی‌داند ایالات متحده در کجا ایستاده است و به نظر من بایدن در کنار (رژیم) اسرائیل نایستاده و با این کار اشتباه بزرگی را مرتکب می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • انتقاد وزیر خارجه اسرائیل از رئیس‌جمهور کلمبیا
  • بریکس می‌تواند جایگزینی برای دلار آمریکا ارائه کند
  • آمریکا ۵ فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حزب‌الله تحریم کرد
  • آمریکا پنج فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حزب‌الله لبنان تحریم کرد
  • آمریکا ۵ فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حزب‌الله لبنان تحریم کرد ؛ ۲ صرافی و ۲ شرکت در لبنان و امارات
  • نویسنده اسرائیلی: پیروزی در رفح در انتظار ما نیست/ نتانیاهو از ترس فلج شده است
  • انتقاد «یائیر لاپید» از دخالت تندروهای صهیونیستی در ارتش
  • انتقاد طلافروشان به ثبت موجودی در سامانه جامع تجارت است
  • گشتی در اقتصاد جهان | خوش‌بینی صندوق بین‌المللی پول به اقتصاد آسیا
  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد