Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-28@14:48:39 GMT

حضور «وجوه سیاسی در اسماء حسنی» در نمایشگاه کتاب تهران

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۰۷۳۰۹

حضور «وجوه سیاسی در اسماء حسنی» در نمایشگاه کتاب تهران

خبرگزاری شبستان: «وجوه سیاسی در اسماء حسنی» عنوان چهل و ششمین کتاب گروه سیاست پژوهشکده نظام‌های اسلامی پژوهشگاه است که برای اولین بار توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و به قلم دکتر بهرام دلیر منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، به بهانه حضور سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، قصد داریم تا به معرفی جدیدترین کتاب‌های این انتشارات بپردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

“وجوه سیاسی در اسماء حسنی” عنوان چهل و ششمین کتاب گروه سیاست پژوهشکده نظام‌های اسلامی پژوهشگاه است که برای اولین بار توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و به قلم حجت الاسلام و المسلمین دکتر بهرام دلیر منتشر شد.

 

در بخشی از این اثر ارزشمند آمده است:

“وجوه سیاسی اسماء حسنی” با روش معنا‌کاوی در پی بومی‌سازی مفاهیم علوم سیاسی بر‌‌آمده است. نگارنده موضوعاتی کلی همچون هم‌گرایی و انسجام، قدرت، معرفت و بصیرت، حکمت، رحمت، حفاظت و اطلاعات، اخلاق و خلاقیت سیاسی را از اسماء‌حسنی اصطیاد کرده و تمامی آن‌ها را به تفصیل مورد پژوهش قرار‌داده است. اما غیر از موضوعات کلی ریز‌موضوعاتی نیز مورد پژوهش قرار گرفته است. هریک از اسماء، با سه مفهوم تعلق، تحقق و تخلق مورد تحقیق واقع شده‌اند به این بیان که صاحبان قدرت د‌ر گام نخستین خود را متعلق به اسم و در گام دوم متحقق به آن و در گام سوم خود را متخلق به اسم کنند که از غیر اسماء‌حسنی خود را پیراسته و بدان‌ها آراسته کنند. ادعای تحقیق این است که نظام تشریع چون نظام تکوین مظاهر اسماء‌حسنی هستند.

 

کتاب “وجوه سیاسی در اسماء حسنی” به قلم حجت الاسلام و المسلمین دکتر بهرام دلیر برای اولین بار در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از دوازدهم لغایت بیست و دوم اردیبهشت‌ماه جاری عرضه خواهد شد.

 

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: سپاه پاسداران نماز جمعه دولت مجلس دیدار آیت الله مکارم شیرازی حضرت عباس ع قرآن کریم احیای نیمه شعبان قم اسماء حسنی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی نمایشگاه کتاب کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۰۷۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال از نمایشگاه قرآن بیش از حد انتظار بود

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه اولین نشست هیئت دولت در سال ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران گفت: امسال دو جلسه بسیار خوبِ هم اندیشی با آقای رئیس‌جمهور داشتیم. یک جلسه مدیران رسانه‌ها حضور داشتند و یک جلسه با اصحاب هنر بود که در هر دو جلسه همه بزرگان حضور داشتند و مباحث بسبار خوبی مطرح شد و رئیس‌جمهور دستورات روشنی را برای حل مشکلات اصحاب هنر و رسانه صادر کردند.

وی افزود: دیشب برای پیوست‌های فرهنگی شعار سال جلسه‌ای را با وزیر اقتصاد داشتیم. 

وزیر ارشاد گفت: همچنین ما از روز اول فروردین نمایشگاه قرآن را داریم که استقبال مردمی از این نمایشگاه فراتر از انتظار بوده است. 

اسماعیلی ادامه داد: کتاب‌های اندیشمندان غیرمسلمان در خصوص ائمه اطهار با حضور نویسنده لبنانی این کتاب‌ها رونمایی شد. انشاالله در ۱۰۰ جلد کتب مربوط به این اندیشمندان که در خصوص زندگی آل‌الله است با حضور اندیشمندان غیرایرانی مسلمان رونمایی خواهد شد.

وزیر فرهنگ با اشاره به برگزاری جشن دیروز به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی (ع) در استادیوم آزادی تأکید کرد: امروز رئیس جمهور در جلسه دولت از جشن امام حسنی ها تقدیر کرد، برنامه بسیار خوبی بود از کسانی که زحمت کشیدند و این مراسم شورانگیز و پر از نشاط دینی را با حضور خانواده ها در ورزشگاه آزادی برگزار کردند، تشکر می کنم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • محفل امام حسنی‌ها، عشق مردم به شعائر دینی را نشان داد
  • برپایی جشن امام حسنی‌ها جلوه‌ای از عشق ملت ایران به کتاب الهی بود
  • محفل قرآنی امام حسنی‌ها عشق مردم به شعائر دینی را نشان داد
  • استقبال از نمایشگاه قرآن بیش از حد انتظار بود
  • تقدیر رئیس‌جمهور از برگزاری جشن امام حسنی‌ها در ورزشگاه آزادی
  • استقبال از نمایشگاه قرآن فراتر از انتظار است
  • وزیر ارشاد: استقبال از نمایشگاه قرآن فراتر از انتظار است
  • افزایش پارکینگ‌های مصلی برای نمایشگاه کتاب
  • از مجموعه کتاب‌های «سر دلبران» رونمایی شد
  • جزییات حضور انتشارات جمکران در نمایشگاه قرآن