Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

 مسابقات جام جهانی سنگ نوری روسیه در حالی روز گذشته به پایان رسید که رضا علیپور سنگ نورد برجسته کشورمان همان طور که انتظار می‌رفت، توانست قهرمان شود و یک بار دیگر پرچم کشورمان را بالای سر ببرد، اما مانند گذشته به همان تبریکات خشک و خالی بسنده می‌شود. گویی مدال ها و قهرمانی های علیپور بدل به یک کلیشه و وظیفه شده و قهرمانی او هیچ ارزش و اعتباری ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیپور سال گذشته توانست در نظرسنجی صورت گرفته، برترین ورزشکار جهان در رشته‌های غیرالمپیکی شود و افتخار بزرگی را نصیب ایران کند، اما آن زمان نیز به همان تبریکات خشک و خالی بسنده شد و شاید هم علیپور مانند برخی ورزشکاران رشته‌های دیگر دنبال گرفتن امتیاز به هر طریقی نیست و امیدواریم این موضوع راهی برای سوء استفاده مسئولان ورزشی نباشد و چون ورزشکاری حجب و حیا دارد، نباید به او توجه کرد.

آنطور که اطرافیان علیپور سریعترین مرد عمودی جهان می‌گویند او فقط و فقط به تمرین و مسابقه فکر می‌کند و دلیل اصلی درخشش او نیز قطعا همین خواهد بود. ورزشکاری بدون کوچکترین حاشیه که فقط برای موفقیت تلاش می‌کند، آن با کمترین امکانات در ورزش ایران.

 

و اما سوال اساسی اینکه سهم علیپور با آن همه افتخارات از پول‌های میلیاردی که در ورزش ایران هزینه می‌شود، چقدر است؟ مطمئنا هیچ! شکی نیست که سنگ نوردی ایران را در دنیا با علیپور می‌شناسند، اما آیا مزدی که حق این ورزشکار برای شناساندن سنگ‌نوردی و ورزش ایران در دنیا است، به وی پرداخت شده است؟ هزینه تمرین او در یک ماه چقدر است؟ آیا قهرمان و رکورددار سنگ نوردی دنیا و سریعترین مرد عمودی جهان حقوق و شغلی دارد؟

در پایان باید گفت علیپور ورزشکار بی سر و صدا و بی حاشیه‌ای، اما پرافتخار است، پس حق او را بی سر و صدا بدهیم!

 

انتهای پیام/س

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۰۷۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش بزرگ ورزش پهلوانی در نصف جهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مسئول برگزاری این همایش با بیان اینکه اصفهان پایتخت فرهنگ پهلوانی کشور در این همایش بزرگ میزبان هزار و ۲۰۰ نفر ورزشکار باستانی کار بود، گفت: در این همایش شرکت‌کنندگان به اجرای ورزش زورخانه‌ای و آئین پهلوانی پرداختند.
محسن رویگری با بیان اینکه این همایش بزرگ ملی -مذهبی -ورزشی در بزرگ‌ترین میدان تاریخی ایران برای مردم اصفهان به نمایش گذاشته شد، افزود: هدف از برگزاری چنین رویداد‌های بزرگ فرهنگی در فضا‌های عمومی شهر توسعه فرهنگ و منش‌های پهلوانی است.
وی گفت: یکی از وظایف دبیرخانه اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگ پهلوانی یادآوری منش‌ها و خصائل پهلوانی همچون گذشت، جوانمردی، دینداری، اخلاق‌مداری، شجاعت، تواضع و فروتنی، حسن خلق، حرمت پیران، ایثار و بخشش است.
مسئول برگزاری این همایش در ادامه گفت: همگی این صفات در آئین کهن پهلوانی نهفته است و وظیفه خود می‌دانیم در توسعه این منش‌ها در بین فرهنگ عامه و فرهنگ شهروندی از تمام ظرفیت‌های مدیریت شهری استفاده کنیم.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ساخت تونل عمودی 1.5 برابر برج میلاد توسط ایرانی‌ها
  • همایش پهلوانان و باستانی کاران شهرضا
  • شرایط برای حضور دانشجویان توانمند ورزشکار در مسابقات آسیایی و جهانی فراهم می‌شود
  • تجلیل ۲۳۰ میلیاردی از مدال‌آوران ورزش با حضور رئیسی
  • به پرورش ورزشکار المپیکی بی‌توجهی کرده‌اند/ روال برگزاری مجامع انتخاباتی قطع شدنی نیست
  • سریعترین قطار‌های جهان در سال ۲۰۲۴ کدامند؟
  • ایران در المپیک پاریس چند ورزشکار دارد
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد
  • برگزاری همایش بزرگ ورزش پهلوانی در نصف جهان
  • پله نوردی باعث افزایش طول عمر می شود