Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: سرمایه‌گذاری در احداث خط انتقال گاز ایرانشهر به چابهار با توجه به امنیت منطقه، توجیه اقتصادی دارد و بازگشت سرمایه در موعد مقرر انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار شانا، امیر سپهبد امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه آیین امضای تفاهم‌نامه احداث خط انتقال گاز ایرانشهر به چابهار که امروز (دوشنبه، 3 اردیبهشت‌ماه) انجام شد، در جمع خبرنگاران، در پاسخ به پرسشی مبنی بر تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر خروج نیروهای نظامی از پروژه‌های صنعت نفت و چگونگی حضور شرکت سرمایه‌گذاری تامین‌ اجتماعی نیروهای مسلح در اجرای خط انتقال گاز ایرانشهر به چابهار، توضیح داد: حضور صندوق‌های بازنشستگی در طرح‌های پتروشیمی و دیگر طرح‌های نفتی یک اقدام اقتصادی و ماموریتی است، زیرا صندوق‌های بازنشستگی باید ارزش پول اعضای خود را از طریق سرمایه‌گذاری حفظ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر این‌که سرمایه‌گذاری صندوق‌های بازنشستگی باید ادامه داشته باشد، تصریح کرد: روش‌های سرمایه‌گذاری که پیش از این متداول بود به نقش مدیریتی صندوق‌ها در شرکت‌های پتروشیمی و نفتی منجر می‌شد، اما بر اساس تدابیر رهبر معظم انقلاب و تاکید رئیس‌جمهوری، صندوق‌ها از مدیریت مجموعه‌های پتروشیمی و نفتی خارج می‌شوند.

حاتمی ادامه داد: برای نیل به این مقصود، سهام شرکت‌ها به گونه‌ای مدیریت می‌شود که کمتر از 51 درصد از آن به صندوق و باقیمانده سهام به بخش خصوصی تعلق می‌گیرد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درباره دلیل حضور وزارت دفاع در ساخت خط انتقال گاز ایرانشهر به چابهار اظهار کرد: سیستان و بلوچستان از اهمیت فراوانی برخوردار است و باید در توسعه آن تسریع شود، به همین دلیل بخشی از سرمایه‌گذاری خود را در این پروژه قرار داده‌ایم. البته این کار برای ما توجیه اقتصادی دارد و برگشت سرمایه در موعد مقرر انجام خواهد شد. 

وی درباره امنیت منطقه مکران گفت: استان سیستان و بلوچستان جزو امن‌ترین مناطق کشور است و آنچه به عنوان ناامنی منطقه مطرح می‌شود، تحمیل و برنامه‌ریزی دشمنان جمهوری اسلامی است.

حاتمی با تاکید بر استقرار امنیت کامل در منطقه سیستان و بلوچستان افزود: یکی از پیام‌های احداث این خط انتقال گاز، خطاب به سرمایه‌گذاران است تا با سرمایه‌گذاری قابل توجهی که در این منطقه انجام می‌شود شاهد برقراری امنیت کامل در استان سیستان و بلوچستان باشند و دیگر هیچ نگرانی درباره امنیت منطقه وجود نداشته باشد. 

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهار کرد: شرکت‌های سرمایه‌گذاری متناسب با توجیه اقتصادی و با توجه به جوانب امنیتی و اشتغال‌زایی، تصمیم به سرمایه‌گذاری در صنایع مختلف کشور می‌گیرند و از آنجا که صنعت نفت به این موارد توجه دارد، به نظر من می‌توانیم همکاری بیشتری داشته باشیم.



منبع: شانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۰۸۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی

بین الملل تابناک: هفتصد و هفتاد و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، نیروهای این کشور به یک قطار باری که تجهیزات نظامی تامین شده از سوی غرب را برای اوکراین حمل می کرد، حمله کرده اند.

 این وزارتخانه امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این حمله ترکیبی از جنگنده‌ها، موشک و توپخانه استفاده شده است.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، در این بیانیه همچنین آمده است: « یک قطار با سلاح و تجهیزات نظامی غربی در منطقه شهرک اوداچنویه در دونتسک مورد اصابت قرار گرفت.»

به گفته وزارت دفاع روسیه، پرسنل و تجهیزات تیپ ۶۷ مکانیزه نیروهای اوکراینی نیز در ایستگاه بارگیری راه آهن در منطقه شهرک «بالاکلیا» در منطقه خارکیف اوکراین مورد حمله قرار گرفتند.

 

 

 

دیگر خبرها

  • افت فشار و کمبود برق مانع پیش روی توسعه اقتصادی تیران
  • اعلام آمادگی ایران برای همکاری دفاعی و امنیتی با هند
  • واکنش ایران به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح
  • ایران و هند همکاری‌های دفاعی و نظامی را گسترش می‌دهند
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • حمله نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند
  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران
  • تحلیل‌های غیر کارشناسی، امنیت سرمایه‌گذاری را از بین می‌برد