Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در برنامه ششم توسعه راه‌اندازی پایگاه اورژانس شهری جدید در دست کار بوده و هشت پایگاه جاده‌ای برای استان اردبیل پیش‌بینی شده است. ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷ استانها اردیبل نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، قدرت اخوان اکبری پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی برنامه‌های هفته سلامت در اردبیل اظهار داشت: از اهدافی که در هفته سلامت مدنظر قرار می‌گیرد فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی درباره اهداف سلامت و بهبود فرهنگ و سواد سلامت است و ما باید فرهنگ سلامت را در بین مردم ارتقا دهیم و به عبارتی روش صحیح زندگی را در بین مردم ترویج کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: تبیین اهمیت سلامت در برقراری توسعه پایدار وشعار انسان سالم و جلب حمایت سیاستگذاران و مدیران ارشد در راستای پشتیبانی از برنامه‌های سلامت در چند سال اخیر در سیاست‌گذاری‌های کشور مطرح و توجه خاصی به مقوله سلامت شده و دولت تدبیر و امید نیز در راستای و تحقق این اهداف تلاش می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل جلب مشارکت‌های سازمان‌های غیردولتی و مردم نهاد و همکاری‌های بین بخشی و دستگاه‌های مرتبط با سلامت مردم را موفقیت در امر سلامت دانست و بیان کرد: وزارت بهداشت در امر سلامت مردم 25 درصد دخیل است و مقوله سلامت چند وجهی است و 75 درصد عوامل موثر در تامین سلامت در اختیار خود مردم، افراد حقیقی، حقوقی، نهادهای حاکمیتی و نهادهای مردمی قرار دارد.

اخوان اکبری با اشاره به برنامه های اجرائی در هفته سلامت افزود: اجرای برنامه‌های مشارکتی بین بخشی با دستگاه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد، برنامه‌ریزی شده و در حال انجام است و برپایی چادرها و ایستگاه های سلامت در مقابل مصلای شهرستان‌ها برای تست قند خون و فشار خون  و اطلاع‌رسانی و حساس سازی مردم در خصوص اهمیت سلامت از طریق صدا و سیما و رسانه محلی نیز برنامه‌ریزی شده است.

وی اجرای جشن مراسم سلامت در مدارس استان و تجلیل از فعالان و مربیان بهداشت و سفیران سلامت مدرسه، برگزاری مسابقه در مرکز صدا و سیمای اردبیل طرح سوال، نشست خبری با اصحاب رسانه، پیاده‌روی دور دریاچه شورابیل با همکاری اداره کل تربیت بدنی و دانشگاه، دیدار کارکنان، اساتید اعضای هیئت علمی با امام جمعه اردبیل، برگزاری نمایشگاه سلامت در سالن خطایی اردبیل و حضور در مراسم نماز جمعه اردبیل رااز دیگر برنامه‌ها عنوان کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از برگزاری مجمع سلامت استان خبر داد و گفت: مجمع سلامت استان به دنبال تشکیل مجمع سلامت ملی در اسفند ماه 95 به دستور رئیس جمهور شکل گرفته و مجمع سلامت استان برای تدوین سند جامع سلامت استان و ترسیم چشم انداز سلامت و در نهایت اجتماعی کردن امر مهم سلامت به ریاست استاندار و حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای اداری استان، خیرین، سازمان‌های مردم نهاد، مسئولان و با حضور میهمان ویژه قائم مقام معاونت اجتماعی وزارت بهداشت برگزار شد.

اخوان اکبری با تشریح عملکرد و تبیین طرح تحول نظام سلامت و دستاوردهای آن در استان اظهار کرد: حوزه درمان سالانه پاسخگوی  بیش از یک میلیون نفر مراجعه کننده است و سالانه بیش از 120 هزار نفر بیمار در بیمارستان‌های تابعه دانشگاه بستری شده و بیش از 850 هزار نفر به 18 کلینیک تخصصی دانشگاه مراجعه داشته  و خدمات پزشکی دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به آمار اورژانس بیان کرد: در حال حاضر اورژانس پیش بیمارستانی در قالب 53 پایگاه، 23 پایگاه شهری و 29 پایگاه جاده‌ای فعالیت می‌کنند و بیش از 40 هزار ماموریت توسط اورژانس 115 در سال 96 انجام شده و میانگین رسیدن بر بالین بیمار در ماموریت‌های شهری6 دقیقه و در ماموریت‌های جاده‌ای 12 دقیقه است که از میانگین کشوری پایین‌تر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: آمبولانس‌های فوریت‌های پزشکی استان در پنج سال گذشته از 57 دستگاه به 89 دستگاه رسیده و افزایش پیدا کرده است که در برنامه ششم توسعه راه‌اندازی پایگاه اورژانس شهری جدید در دست کار بوده و هشت پایگاه جاده‌ای برای استان اردبیل پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/ ز

R41374/P41362/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۰۸۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمایشگاه ها پایگاه اصلی نظام سلامت هستند

شهروز همتی با بیان اینکه در این کنگره و در بخش نمایشگاهی، بیش از ۲۰۰ شرکت تولید کننده و دانش بنیان حضور دارند،بیان کرد: هرسال کنگره یک رویکرد اصلی دارد ودر سنوات گذشته رویکرد اصلی کنگره کرونا  هوش مصنوعی بوده است اما امسال نقش ومحوری کنگره، نقش آزمایشگاه ها در نظام سلامت است.
وی ادامه داد: مطالب علمی در کارگاه ها براساس نیازسنجی ها ارائه می شود و پیش بینی می شود ۸ هزار نفر از کنگره امسال بازدید کنند و ۳۵۰۰ نفر تاکنون در بخش علمی ثبت نام کرده اند که نسبت به سال گذشته افزایش مخاطب شاهد هستیم.
نقش مهم شرکت های تولیدی کیت های آزمایشگاهی در ارائه خدمات
در ادامه این رویداد،پروفسور امیرحسن زرنانی دبیر علمی پانزدهمین کنگره بین المللی و بیست و یکمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران درباره نقش شرکت های دانش بنیان حاضر در این کنگره در افزایش سطح علمی مخاطبان وشرکت های مخاطب کنگره گفت: این شرکت ها با آوردن فناوری های جدیدووابسته به هوش مصنوعی، تشخیص هارادر آزمایشگاه به روز، دقیق و سریع تر می کنندزیراهرچه دستگاه ها دقیق تر عمل کنند می توانند در تشخیص بهتر موثر باشند.
وی افزود: نقش شرکت های تولیدی کیت های آزمایشگاهی و تولید کیت های استانداد در ارائه خدمات آزمایشگاهی مهم است وقتی تشخیص درست و سریع اتفاق بیافتد، تشخیص پزشک نیز صحیح و به نفع بیمار خواهد بود.
زرنانی اضافه کرد:دراین صورت می توان نتیجه گرفت که شرکت های تولیدی کیت های دانش بنیان به طورغیرمستقیم باسلامت بیماردرارتباط هستند.
وی درباره اینکه با وجود بیش از  ۵ هزار آزمایشگاه در سطح کشور، نقش آزمایشگاه ها در نظام سلامت به چه صورت است افزود: آزمایشگاه ها مهم ترین پایه سلامت در کشور هستند و به عنوان عوامل کمک کننده درتشخیص بیماری های بالینی به شمار می آیند. پزشک با توجه به علایم بالینی بیمار، ممکن است دچار تردید شود که آزمایشگاه ها می توانند این موارد را برطرف کنند.
زرنانی اظهار کرد: آزمایشگاه هادرنظام سلامت نقش پایه و محوری دارند در تمام سطوح پزشکی مانند تشخیص بیماری های عفونی، انگلی، سرطان، خودایمنی و متابولیک، آزمایشگاه ها کمک کننده هستند.
وی درپایان گفت: بالین خوب یعنی تشخیص خوب و تشخیص خوب یعنی استفاده از تجهیزات یک آزمایشگاه خوب لذا آزمایشگاه ها پایگاه اصلی نظام سلامت هستند.
فعالیت ۴۰ هزار نفر در ۶ هزار آزمایشگاه کشور
همچنین، غلامرضا حمزه لو دبیر اجرایی پانزدهمین کنگره بین المللی و بیست و یکمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران درحاشیه این کنگره گفت: امسال سعی کردیم با توجه به مشکلات و مسایل روز آزمایشگاهی و پیشرفت های تکنولوژی صورت گرفته، نیازهای روز همکاران خدمت رسان در درمان را برآورده و با تکنولوژی و مسایل جدید آزمایشگاه ها آشنا کنیم.
وی افزود: پنل های کنگره به صورتی است که در تعدادی از آنان به نقش وجایگاه آزمایشگاه در نظام سلامت پرداخته می شود بسیاری از برنامه های اجرایی در سطح ملی با کمک آزمایشگاه های علمی صورت می گیرد و همکاران با داده های این آزمایشگاه ها در مراکز درمانی تیم مراقبت را هدایت می کنند لذا برگزاری اینگونه کنگره ها اهمیت بالایی دارد.
حمزه لو با این بیان که در سطح کشور ۶۰۰۰ آزمایشگاه داریم که ۴۰هزار نفر در آنان فعالیت دارند، ادامه داد: موضوع روز آزمایشگاه فناوری های دنیاست بحث آزمایشگاه بر روی یک تراشه، پرداختن به موضوعات ژنتیکی وترکیب موارد با هوش مصنوعی از جمله موارد مهم است که در پنل ها سعی شده به این موضوعات پرداخته شود
وی بر اهمیت نقش آزمایشگاه ها تاکید و اظهار کرد: موضوعات هوش مصنوعی درتشخیص زودهنگام یک بیماری و پیش گویی کردن برخی بیماری ها دستاورد خوبی است که امیدواریم بتوانیم در کشورمان در این زمینه پیش رو باشیم.

منبع: قدس آنلاین

دیگر خبرها

  • رادیو انعکاس‌دهنده صدای مردم است
  • ۵ مصدوم در پی انحراف از جاده خودرو در محور آبادان به اهواز
  • دستور دادستانی برای راه‌اندازی پایگاه امداد دریایی گناوه
  • آزمایشگاه ها پایگاه اصلی نظام سلامت هستند
  • واژگونی مینی بوس در جاده کاشمر ۹ مصدوم بر جا گذاشت
  • تزریق جان دوباره به اورژانس کشور
  • چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان غربی در مهاباد افتتاح شد
  • ۱۵۰ میلیون تومان هزینه هر سورتی پرواز بالگرد اورژانس
  • راه اندازی نخستین مرکز موتور آمبولانس شهرستانی در مهاباد
  • خرید ۵۰۰ دستگاه آمبولانس جدید و پیشرفته