Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شاکری دبیر اجرایی مسابقه لکوکاپ در نشست خبری سیزدهمین دوره جشنواره لکوکاپ دانشگاه شریف که صبح امروز در محل این دانشگاه برگزار شد، در رابطه با برگزاری این جشنواره گفت: امسال سیزدهمین دوره از جشنواره خلاقیت پژوهشی لکوکاپ شریف با حضور 3 هزار دانش‌آموز برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر اجرایی مسابقه لکوکاپ ادامه داد:‌این جشنواره با یاد و خاطره شهدای دانش‌آموزان میزبان دانش‌آموزان مختلف از شهرها و استان‌های مختلف کشور است.

وی در رابطه با تعداد دانش‌‌‌آموزان حاضر در این جشنواره گفت: جشنواره لکوکاپ کار خود از آبان ماه سال گذشته در 150 شهر کشور آغاز کرد و در مرحله اول 50 هزار دانش‌‌آموز به رقابت پرداختند که از میان آنان 3 هزار نفر از 120 شهر کشور روز جمعه با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

حضور 100 دانش آموز ایرانی در مسابقات لکوکاپ جهانی

شاکری با بیان اینکه برگزیدگان این دوره از جشنواره به مسابقات جهانی راه پیدا می‌کنند، گفت: از بین 3 هزار دانش‌آموزی که در مرحله نهایی لکوکاپ با یکدیگر رقابت می‌کنند 100 دانش‌آموز مجوز حضور در رقابت‌های جهانی لکوکاپ که در کشور امارات برگزار را دریافت خواهند کرد.

دبیر اجرایی مسابقه لکوکاپ با اشاره به لیگ‌های مختلف این دوره از جشنواره بیان کرد: در این دوره از جشنواره دانش‌آموزان در 32 لیگ به رقابت می‌پردازند که در مجموعه این لیگ‌ها 17 محور از جمله نانو، بیو، دومینو، سازه‌های خلاق و ... را تشکیل می‌دهند.

وی در خصوص جوایز نفرات برگزیده این دوره از جشنواره اظهار کرد: برگزیدگان این جشنواره جوایز مالی خوبی را دریافت خواهند کرد، مسابقه در 2 سطح اول و دوم تشکیل می‌شود که در سطح اول به نفر اول 3 میلیون تومان جایزه تعلق می‌گیرد و نفرات دوم و سوم هم به ترتیب 2 میلیون تومان و 1 میلیون تومان دریافت خواهند کرد همچنین در سطح 2 مسابقات نفر اول 2 میلیون تومان، نفر دوم 1 میلیون و 350 میلیون تومان و نفر سوم 700 هزار تومان دریافت می‌کنند.

حمایت شهرداری‌ها از برگزیدگان جشنواره لکوکاپ

شاکری ادامه داد: این جوایز در سطح اول به صورت کمک هزینه برای حضور در جشنواره بین‌المللی است که به نفر اول اهدا خواهد شد و همچنین برای اعزام برندگان سطح 2 مسابقات و کمک مالی به آنها با شهرداری‌های استان‌های مختلف صحبت شده است تا آنها نیمی از هزینه را پرداخت کنند برای مثال شورای شهر ساری سال گذشته دانش‌آموزانی استانش که به مسابقات جهانی راه پیدا کرده‌ بودند را حمایت مالی کرد.

هدف برگزاری جشنواره لکوکاپ

دبیر اجرایی مسابقه لکوکاپ در خصوص هدف برگزاری این جشنواره گفت: این جشنواره با هدف ترویج و توسعه کارآفرینی و همچنین بسترسازی دانش‌آ‌موزان برای ورود به شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار می‌شود و بسیار خوشحال هستیم که امروز نیمی از دانش‌آموزانی که در این دوره از جشنواره شرکت می‌کنند از استان‌های محروم کشور بودند.

وی یادآور شد: این جشنواره به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا بتوانند به جشنواره‌های بزرگ کشوری مانند خوارزمی و المپیاد‌های جهانی نانو وارد شوند، حمایت از دانش‌آموزان و بسترسازی مناسب برای آنها سبب پیشرفت کشور خواهند شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار فناوری دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۰۸۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۴ تیم برگزیده جشنواره ملی لکوکاپ ایران شدند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما،   ۱۰۰۰ تیم در ۳۰ لیگ و ۱۵ رشته، در جشنواره خلاقیت‌های علمی - پژوهشی شرکت داشتند که در نهایت ۸۴ تیم حائز مقام‌های برتر شدند.

تیم‌های برگزیده می‌توانند در مسابقات جهانی عمان که در آذرماه امسال برگزار خواهد شد، شرکت کنند.


 

دیگر خبرها

  • موفقیت دانش آموزان کیش در مسابقات لیگ علمی دانش آموزی پایا
  • مسابقات برنامه‌نویسی و رباتیک کودکان و نوجوانان در دانشگاه شریف
  • ۸۴ تیم برگزیده جشنواره ملی لکوکاپ ایران شدند
  • معرفی برگزیدگان جشنواره رشد در هرمزگان
  • آغاز جشنواره ملی خلاقیت‌های علمی - پژوهشی لکوکاپ ایران
  • آیین تجلیل از برگزیدگان یازدهمین دوره مسابقات دانش آموزی در همدان
  • برگزیدگان صدا و سیمای لرستان در جشنواره «بر بلندای حضور»
  • «بر بلندای حضور» برگزیدگان خود را شناخت
  • حضور بیش از ۵۰۰ دانش‌آموز در «جشنواره ولاگ» فیلیمومدرسه
  • برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات قرآن دانش آموزی در کازرون