Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-25@13:15:06 GMT

طرز تهیه حلوای ترکیه‌ ایی

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۰۸۶۸۸

طرز تهیه حلوای ترکیه‌ ایی

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز، ترکیه ای‌ها هم مثل ما ایرانی‌ها انواع و اقسام حلوا‌ها را دارند یکی از این حلوا‌ها که هم فرم و هم فرمول فانتزی دارد حلوای شکلاتی است.در مطلب زیر طرز تهیه حلوای بسیار خوشمزه ترکیه‌ای ارائه شده است باماهمراه باشید.

 

مواد لازم:

کره                   ۱۰۰ گرم

روغن مایع         ۱/۲ لیوان

آرد                    ۲ لیوان

ارده                  ۳ قاشق غذا خوری

آب                    ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ لیوان

شکر                 ۱.۵ لیوان

خامه‏                 ۱۰۰ گرم

شکلات              ۱۰۰ گرم

 

طرز تهیه حلوای بسیار خوشمزه ترکیه ایی:

ابتدا آب و شکر را ۳ دقیقه میجوشانیم.کره و روغن را در ماهیتابه گرم کرده تا آب شودآرد را اضافه کرده ۱۰ الی ۱۵ دقیقه با شعله ملایم هم زده تا رنگش تیره شود.شربت را اضافه مرتب هم میزنیم و ارده را اضافه میکنیم.۳ دقیقه بعد شعله را خاموش کرده ودر ظرف ریخته و صاف میکنیم.برای تهیه سس شکلات خامه را گرم کرده و شکلات را به آن اضافه تا آب شود.سس شکلات را روی حلوای صاف شده ریخته و روی آن به دلخواه پودر پسته میپاشیم.۳ ساعت در یخچال گذاشته سپس به صورت مربع خرد میکنیم تا آماده سرو شود.

 

خبرنگاران جوان

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: حلوای شکلاتی حلوای ترکیه ایی طرزتهیه گوناگون جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۰۸۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاکائو معضل جهانی شد!

به گزارش خبرنگار مهر مدتی است که قیمت جهانی کاکائو روند صعودی به خود گرفته است و این مساله موجب شده است تا پایگاه‌های خبری بین المللی نسبت به این نوسانات واکنش نشان دهند. بلومبرگ اخیراً در گزارشی نوشت افزایش قیمت جهانی کاکائو، مذاق تولید کنندگان و علاقمندان شکلات را تلخ کرده است بررسی‌ها از رشد بیش از ۶ برابری قیمت جهانی کاکائو حکایت دارد؛ موضوعی که می‌تواند صنعت شکلات سازی دنیا را تحت تأثیر قرار دهد.

در اوایل ماه مارس، بازارهای جهانی شاهد رشد بیش از دو برابری قیمت کاکائو در یک بازه زمانی ۱۲ ماهه شدند و جهش بی‌سابقه قیمت‌ها بسیاری از سفته بازان را با تردیدهایی روبرو کرد. اکنون بازرگانان نگران هستند که تولیدکنندگان وارد یک عقب نشینی طولانی مدت شده باشند و دیگر سراغ محصولات کاکائو نروند.

جهان برای دهه‌ها از شکلات ارزان لذت می‌برد؛ درختان پیرتر شدند و آفات محصول در کشورهای غرب آفریقا، شایع شد. وضعیت آب و هوایی نامناسب در کشورهای ساحل عاج و غنا که تقریباً نیمی از سهم بازار جهانی کاکائو را دارند نیز کاهش تولید این محصول را تسریع کرد. همه این عوامل دست به دست هم داد تا قیمت کاکائو، رشد بی سابقه‌ای را تجربه کند و کام تولید کنندگان و مصرف‌کنندگان تلخ شود.

بر اساس آنچه سازمان بین‌المللی کاکائو (ICCO) برآورد کرده، میزان تولید کاکائو در سال ۲۰۲۴ از میزان تقاضای آن عقب می‌افتد و بر این اساس برآورد می‌شود که تولید کاکائو با کسری ۳۷۴ هزار تنی روبرو خواهد شد.

در همین زمینه تریستان فلچر، تحلیگر بازار کالا به بلومبرگ اعلام کرد که زخم‌های این بحران ممکن است برای مدت طولانی در نوسانات بازار کاکائو قابل مشاهده باشد. به گفته او برخی فعالان بازار، سوداگرانه با سرعت بیشتری وارد می‌شوند و به سرعت نیز این بازار را ترک می‌کنند؛ موضوعی که به بی‌نظمی این بازار می‌افزاید و این، بدان معناست که بازارها به احتمال زیاد، تشدید نوسان را تجربه می‌کنند.

کد خبر 6087189 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • فیلم | واکنش متفاوت مردم نسبت به تست شکلات اسرائیلی!
  • طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی + مواد لازم و نکات کلیدی آموزشی
  • شکلات از طلا سبقت گرفت!
  • نگاهی به «مست عشق» از تعطیلی تا اکران/ حواشی بی‌پایان یک اثر فاخر
  • نگاهی به «مست عشق» از تعطیلی تا اکران/حواشی بی‌پایان یک اثر فاخر
  • کاکائو معضل جهانی شد!
  • این کیک کرامبل توت فرنگی را با روشی متفاوت بپزید
  • تردستی با دست های کوچک
  • انسان به ذکر، یادآوری و توجه نیازمند است
  • این کیک کرامبل توت فرنگی را با روشی متفاوت بپزید