Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@17:40:09 GMT

سبک زندگی اسلامی باید به یک گفتمان عمومی تبدیل شود

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۰۸۹۴۲

سبک زندگی اسلامی باید به یک گفتمان عمومی تبدیل شود

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد همدان تأکید کرد: دو مقوله اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی اسلامی باید به یک گفتمان عمومی تبدیل شود و آحاد جامعه به این مقوله ورود پیدا کنند.

هادی فیض منش، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد همدان در خصوص برگزاری همایش «اقتصاد مقاومتی و مقاوم سازی فرهنگی در سبک زندگی امام سجاد (ع)» به میزبانی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بجنورد  با بیان این که تکنولوژی مصرف یکی از مباحث روز کره زمین  است و با نگاهی به آمار مصرف کشورهای مختلف و جهان سوم، پی خواهیم برد که ایران جزو کشورهای پر مصرف است، افزود: با توجه به شرایط امروز، لازم است تغییری در الگوی مصرف داشته باشیم  و تحقق اقتصاد مقاومتی همان مصرف بهینه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی از ائمه اطهار علیهم السلام به عنوان بهترین الگو نام برد و صحیفه سجادیه را اثر هنری ناب دانست که می تواند منبع خوبی برای الگو پذیری آحاد جامعه باشد.

 

فیض منش با اشاره به تبیین وظایف تعریف شده در چارچوب فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد، اظهارداشت: وظایف تعریف شده در قالب فرهنگ و هنر اتفاق می افتد و سعی کردیم از ابزار هنر بهره بگیریم، زیرا معتقدیم مباحثی که در قالب هنر قرار می گیرد، ماندگاری بیشتری دارد.

 

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد همدان با بیان اینکه برای تبیین این دو مقوله نیاز به گفتمان سازی داریم، تصریح کرد:  همایش ها و جشنواره ها اتفاق های مقعطی هستند  که دوران  کوتاهی جریان سازی می کنند و به نظر می رسد اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی اسلامی باید به یک گفتمان عمومی تبدیل شود و همه  به این مقوله ورود پیدا کنند.

 

آئین اختتامیه نخستین همایش ملی «اقتصاد مقاومتی و مقاوم سازی فرهنگی در سبک زندگی امام سجاد (ع)» هفدهم اردیبهشت ماه سال جاری در محل سالن گلشن بجنورد و با معرفی آثار برتر بخش مقالات و اینفوگرافی برگزار می شود.

 

 

پایان پیام/71

منبع: شبستان

کلیدواژه: سپاه پاسداران دولت مجلس نماز جمعه دیدار سبک زندگی اسلامی قرآن کریم اردبیل شیراز احیای نیمه شعبان مقاوم سازی فرهنگی سبک زندگی اسلامی اقتصاد مقاومتی کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۰۸۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای رفع مشکل مصرف انرژی باید صندوق بهینه‌سازی سوخت را فربه کنیم

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام «علیرضا سلیمی» در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۹ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به روز شوراها و تبریک فرا رسیدن این روز اظهار کرد: شوراها یک نهاد مردمی هستند که توانستند به درستی در جامعه نقش آفرینی کنند.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تبریک روز معلم به معلمان ادامه داد: امیدواریم مسؤولان در مورد معیشت معلم‌ها به نحوی برخورد کنند که خجالت‌زده آن‌ها نباشیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در رابطه با تخصیص بودجه پژوهشی گفت: مجلس منابع خوبی را برای پژوهش در نظر گرفته بود که متأسفانه چیزی نزدیک ۵ درصد از این منابع تاکنون تخصیص یافته است؛ بنابراین اگر می‌خواهیم تولید رشد کند باید در حوزه پژوهش، مصوبات مجلس به درستی اجرایی شود.

وی با اشاره به موضوع ستاد بهینه‌سازی سوخت گفت: مجلس مصوبات خوبی در رابطه با این بخش و تقویت صندوق ستاد بهینه‌سازی سوخت داشته است اما متأسفانه مصوبه مجلس در این حوزه به درستی اجرایی نشده است. اگر می‌خواهیم مشکلات مصرف انرژی در کشور و همچنین آلودگی هوا به درستی برطرف شود، باید از صندوق بهینه‌سازی سوخت به درستی حمایت و این صندوق را فربه کنیم.

کد خبر 6090913 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب از اولویت‌های آبفای کشور است
  • اعطای نشان درجه یک اقتصاد مقاومتی به مدیرعامل پاکسان
  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • آیا اوضاع حجاب با اجرای طرح نور بهتر شده است؟
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • برای رفع مشکل مصرف انرژی باید صندوق بهینه‌سازی سوخت را فربه کنیم
  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای و گفتمان‌سازی شعار سال تدوین شد
  • وزیر کار: برای تحقق شعار امسال، باید در مسیر جهش تولید قدم برداریم
  • اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۱۲ واحد تولیدی برتر