Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-23@13:56:12 GMT

کشت گياه آويشن در شهرستان جهرم آغاز شد

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۰۸۹۷۴

کشت گياه آويشن در شهرستان جهرم آغاز شد

خبرگزاري آريا - شيراز- ايرنا - کشت گياه دارويي آويشن در بخش مرکزي شهرستان جهرم به وسعت چهار هکتار آغاز شد.

مدير جهاد کشاورزي جهرم دوشنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ايرنا افزود: کشت آويشن از 2 روز پيش در مناطق هکان و موردک بخش مرکزي شهرستان جهرم آغاز شد.
محمدرضا شهابي افزود: آويش در منطقه‌ مخک بخش مرکزي جهرم کشت ‌شد اما موفقيت‌ آميز نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به اينکه پس از چند سال اين گياه با موفقيت در بخش مرکزي جهرم به کشت انبوه رسيده است افزود: در حال حاضر با توليد خوب و نمايندگي فروش بذر آويشن با ساير کشاورزان قرارداد بسته شده و محصولات آنان به صورت تضميني خريداري مي‌شود.
رئيس اداره جهاد کشاورزي جهرم ابراز داشت: فصل کاشت بذر گياه دارويي آويشن اواخر فروردين تا اواسط ارديبهشت است.
شهابي با بيان اينکه اين بذر تا پنج ‌سال داخل زمين رشد مي‌کند اضافه کرد:در سال اول مي‌توان دوبار در سال در ماه‌هاي شهريور و آبان از اين گياه برداشت کرد.
وي با اشاره به صرفه‌ جويي در مصرف آب با کاشت اين گياه دارويي گفت: بذر آويشن تا هفته اول پس از کاشت، نياز به روزي يک تا دو ساعت آب دارد و از هفته دوم به بعد نيم ‌ساعت آبياري در هفته براي آن کافي است.
به گفته شهابي، هر هکتار آويشن 10تن آويشن تر يا 3 تن آويشن خشک مي‌دهد که به صورت تضميني خريداري مي‌شود.
رئيس اداره جهاد کشاورزي جهرم اظهارداشت: هر هکتار آويشن تا پنج سال اول حدود 17 ميليون تومان هزينه دارد و هر کيلوگرم آن بين 36 تا 98 هزارتومان در بازار خريد و فروش مي‌شود.
آويشن گياهي است ضد نفخ، موجب حرارت بدن و هضم غذا مي شود و به عنوان گياهي ضدعفوني کننده شناخته شده است.
محلول شست و شوي دهان که حاوي آويشن باشد در درمان عفونت لثه موثر است و براي تهيه برخي از دهانشويه ها، خميردندان ها نيز به کار مي رود.
آويشن در درمان بيماري مجاري تنفس فوقاني از قبيل برونشيت و آسم تاثيرات مفيدي دارد و براي معالجه سرفه و گلودرد استفاده مي شود.
جوشانده آويشن براي درمان اسهال و پيچش روده توصيه شده است.
جهرم در فاصله‌ 193 کيلومتري از شيراز قرار دارد.
7375 / 1876
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۰۸۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مرحله سوم طرح انتقال آب سد کمال صالح اراک

عملیات اجرایی مرحله سوم خط انتقال طرح کمربند جنوبی انتقال آب سدکمال صالح به اراک آغاز شد. معاون هماهنگ کننده امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: طول این خط، ۵ کیلومتر است و با ۸۵ میلیارد تومان اعتبار و در مدت سه ماه بهره‌برداری می‌شود. اسدی افزود: اجرای طرح بر اساس قرار داد در هفت ماه است اما زودتر تحویل داده خواهد شد. با اجری این مرحله خط انتقال به چاه‌های امان آباد متصل شده و کیفیت آب افزایش می‌یابد. او با تاکید بر صرفه جویی در مصرف آب گفت: صنایع استان هم باید برای استفاده از آب خلیج فارس و سرمایه گذاری در این زمینه آماده شوند. اسدی مدیرعامل شرکت آب منطقه استان مرکزی هم با اشاره به اینکه اکنون ۸۰ درصد شهروندان اراک از منابع آب سد کمال صالح استفاده می‌کنند، گفت: افزایش تاب آوری ظرفیت آبی اراک و بالابردن کیفیت آب از اهداف اجرای این عملیات است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • تولید ۹۶۰ تن ترتیکاله علوفه‌ای در بهشهر
  • پشمینه رستنی شفابخش دشت‌های اصفهان
  • آغاز مرحله سوم طرح انتقال آب سد کمال صالح اراک
  • گلایه شهروند جهرمی از وضعیت روکش آسفالت در برخی از معابر
  • مبارزه با آفت سِن گندم در مزارع جهرم
  • وجود بیش از دو هزار گونه گیاهی در گنجینه گیاه شناسی کردستان
  • کشف ۱۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در جهرم
  • رویش گیاه دارویی اسپند در مراتع بخش رحمت آباد ریگان 
  • برداشت گلرنگ از ۳۲۰ هکتار اراضی در کرمان