Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-23@21:48:37 GMT

شروع هفته فرهنگی اصفهان با رویکرد نشاط و خلاقیت

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۰۹۱۱۰

شروع هفته فرهنگی اصفهان با رویکرد نشاط و خلاقیت

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ این برنامه با هدف برجسته سازی هویت و معرفی جلوه های فرهنگی شهر تاریخی اصفهان و ایجاد نشاط اجتماعی، کاهش آسیب‌ها و پرداختن به موضوع محیط زیست در قالب 62 برنامه تا 9 اردیبهشت در اصفهان برگزار خواهد شد .

برگزاری مسابقات ورزشی هندبال بانوان، نشست‌های شب ‌شعر و طنز با همکاری دفتر تخصصی ادبیات و زبان در باغ غدیر، برپایی نمایشگاه فیزیک و سلامت، رونمایی از مستندنگاری پروژه تاریخ شفاهی بازار اصفهان برای معرفی هویت اصفهان و رونمایی از کتاب «پای به پای زاینده‌رود» با همکاری تشکل‌های زیست‌محیطی از جمله برنامه های این هفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین اجرای بازی‌های بومی و محلی، برگزاری جشنواره پرواز بادبادک‌ها، اجرای موسیقی با همکاری نمایندگان 11 آموزشگاه موسیقی در فرهنگسرای کوثر، اجرای تئاترهایی با شاخص طنز در چهارباغ با 20 موضوع مختلف و روایتگری امیر قلی امینی برای اصفهان‌شناسی، از دیگر برنامه‌هایی است که برای این هفته تدارک دیده شده است .

نقالی و رونمایی از نمایش‌های محلی و خیابانی در راستای اصفهان‌شناسی و همچنین افتتاح موزه عصارخانه شاهی و خانه سلامت از دیگر برنامه های شاخص این هفته است.

سوم اردیبهشت از سوی مسئولان شهری اصفهان به نام روز اصفهان و از سوم تا نهم اردیبهشت ماه به عنوان هفته نکوداشت اصفهان، نامگذاری شده است.

شهر اصفهان که از آن به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران زمین یاد می شود بنابر نوشته ها و شواهد تاریخی در چهار دوره مختلف اشکانی، ساسانی ،سلجوقی و صفویه به عنوان پایتخت برگزیده شده و از نظر سیاسی و فرهنگی مورد توجه قرار داشته است.

اصفهان نه تنها در میان شهرهای تاریخی ایران بلکه در گستره شهرهای تاریخی جهان از جایگاه شایسته ای برخوردار است و از لحاظ معماری و شهرسازی یکی از برجسته ترین شهرهای جهان محسوب می شود.

اخرین بار در سال 1000 هجری قمری به دستور شاه عباس اول پایتخت صفویان از قزوین به اصفهان انتقال یافت و این تغییر سرآغازی برای ترقی مراکز تجاری و فرهنگی در این منطقه شد.

دردوران پس از سلسله صفویه و در دوران قاجاریه گرچه این شهر دچار رکود شد اما دگر بار در مسیر تحول قرار گرفت و هم اکنون به عنوان قطب فرهنگی و گردشگری رخ نمایان کرده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصفهان خلاقیت سلامت فرهنگ و تمدن معماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۰۹۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵۰ برنامه در هفته فرهنگی اصفهان اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، کمال حیدری بعد از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان اظهار کرد: در این هفته سعی می‌شود که مفاخر اصفهان را به مردم و به ویژه نوجوانان معرفی کنیم تا با هویت فرهنگی و تاریخی خود آشنا شوند.

وی ادامه داد: برنامه‌های متنوع هنری‌، ادبی، فرهنگی و ورزشی شامل ۳۵۰ برنامه در مناطق و ۷۰ برنامه شهری تدارک دیده شده است.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان گفت: اصفهان پایتخت ورزش‌های زورخانه‌ای است که در همین راستا در میدان امام (ره) برنامه‌ریزی شده است و در این هفته که با حضور جمعی از سفرای صنعتی در اتاق بازرگانی اصفهان مواجه شده، سعی می‌کنیم که آنها را نیز درگیر کنیم.

وی با بیان اینکه از ظرفیت خود هنرمندان شهر اصفهان در این برنامه‌ها استفاده خواهد شد، تصریح کرد: این برنامه‌ها از سوم تا نهم اردیبهشت ماه مصادف با تولد شیخ بهایی برگزار می‌شود و شعار این هفته (اصفهان شهر زنده شهر زندگی) است.

حیدری با بیان اینکه با خواهرخوانده‌ها مکاتبه شده است، گفت: سفرای مربوطه که در اتاق بازرگانی اصفهان حضور دارند به این برنامه‌ها دعوت می‌شوند و برای گستردگی و همه‌گیری مفاخر اصفهان نیز به خارج از شهر برنامه‌ریزی شده است.

وی خاطر نشان کرد: در این هفته بحث صنایع دستی را کمرنگ کردیم زیرا طی چند روز آینده به طور مفصل برای آن برنامه دارند و از سویی دیگر به موضوعات فرونشست پرداخته نخواهد شد.

معاون فرهنگی اصفهان در خصوص بودجه این برنامه‌ها اظهار کرد: حدود ۱۰ میلیارد تومان برای این برنامه‌ها در نظر گرفته شده است.

میثم بکتاشیان، دبیر هفته فرهنگی اصفهان نیز در این نشست با بیان هدف این برنامه مبنی بر ارائه شاخص‌های هویتی اصفهان و آگاه بخشی به مسافران و شهروندان، بیان کرد: این برنامه‌ها با چند محور مکتب موسیقی اصفهان، تئاترهای خیابانی، تاریخ شفاهی کسبه قدیمی چهارباغ، هفته فیلم اصفهان، برنامه‌های اندیشه، فکری و فلسفه محور، نمادها و اسطوره‌ها و … برپا می‌شود.

وی با اشاره به برنامه بین‌المللی سومین جشنواره و مسابقه پوپک اشاره کرد و گفت: در این دوره ۹ هزارو ۳۳۲ نفر شرکت و هزار و ۲۱۱ اثر از ۲۸ کشور دنیا ارسال شده است.

بکتاشیان ادامه داد: ۲۵۰ تئاتر خیابانی و پرده خوانی توسط هنرمندان اصفهان به اجرا گذاشته می‌شود و در کنار آنها نمایش خیمه شب‌بازی در مدارس اصفهان، بازی‌های بومی و محلی در چهارباغ، استند مشاهیر و شهدا و … برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: برای معلولان و کم توان ذهنی و سایر بیماران خاص نیز تمهیداتی اندیشیده شده است که همه اقشار و سنین از برنامه‌ها بتوانند استفاده کنند.

کد خبر 6084748

دیگر خبرها

  • برگزاری جشن «اصفهان رو» ویژه هفته اصفهان در منطقه ۱۰/ بازدید رایگان از اماکن تاریخی شهر
  • برگزاری رویداد «اصفهان رو» ویژه هفته اصفهان در منطقه ۱۰/ بازدید رایگان از اماکن تاریخی شهر
  • معرفی جزییات برنامه های هفته فرهنگی اصفهان
  • سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار می‌شود
  • راه اندازی تور اصفهان‌گردی ویژه هفته فرهنگی در اصفهان
  • تور اصفهان‌گردی ویژه هفته فرهنگی اصفهان در منطقه ۱۴ برگزار می‌شود
  • مهمانی اصفهان | در هفته اصفهان چه خبر است؟
  • آغاز هفته فرهنگی اصفهان با شعار «اصفهان؛ شهر زنده، شهر زندگی»
  • هفته فرهنگی اصفهان با بیش از ۴۰۰ عنوان برنامه برگزار می‌شود
  • ۳۵۰ برنامه در هفته فرهنگی اصفهان اجرا می‌شود