Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-16@05:51:26 GMT

نیویورک‌تایمز: داعش علیه اعراب اعلان جنگ داد

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۰۹۱۱۵

ساعت24-نشریه آمریکایی «نیویورک تایمز» از صدور بیانیه جدید گروه تروریستی داعش مبنی بر تهدید تمام کشورهای عرب منطقه از جمله حمله به انتخابات قریب الوقوع در عراق خبر داد.

براساس گزارش این رسانه آمریکایی، سخنگوی داعش در نخستین بیانیه خود طی 10 ماه اخیر اعلام کرده است که این گروه بازخواهد گشت و از همه حامیان خود در سطح جهان خواسته که تمامی کشورهای عرب همسایه (عراق و سوریه) را هدف حمله قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه داعش با بیانیه قبلی آن که 10 ماه قبل صادر شده بود و خواستار هدف قرار دادن کشورهای دو قاره اروپا و آمریکای شمالی بود، کاملا متمایز است.

ابو حسن المهاجر سخنگوی داعش در یک پیام تصویری تقریبا یک ساعته که در چت روم این گروه بر روی نرم افزار اپ در شبکه پیام رسان تلگرام منتشر شده، از همه مبارزان در سطح جهان خواسته تا خشمشان را نثار سران کشورهای عرب منطقه کنند.

یکی از موضوع های مورد اشاره سخنگوی داعش در این پیام ویدیوئی، انتخابات پیش روی پارلمانی عراق بود که در 12 ما می (22 اردیبهشت) برگزار می شود. المهاجر گفت: هرکس با دولت عراق همکاری کند، هدف حملات ما خواهد بود. حوزه های رای گیری و تمام کسانی که در این حوزه ها حضور دارند؛ هدف تیغ تیز شمشیرهای ما خواهند بود .

سخنگوی داعش ضمنا طعنه ای هم به آمریکا و دونالد ترامپ رئیس جمهوری فعلی زد. المهاجر بدون آنکه از ترامپ نام ببرد گفت که آمریکا در دولت کنونی اش آن نفوذ همیشگی بر دنیا را ندارد.

به نوشته نیویورک تایمز، به نظر می رسد داعش قصد دارد تا دوباره به هسته مرکزی قلمرو پیشین خود بازگردد، در حالیکه تمام آن 3 درصد از خاک دو کشور عراق و سوریه را که تصرف کرده بود از دست داده است.
سخنگوی داعش در این پیام ویدیوئی گفته است: برای ما، هیچ فرقی بین جنگ با عربستان ، مصر، ایران، آمریکا، روس ها و اروپایی ها وجود ندارد.

المهاجر در آخرین بیانیه قبلی اش در ماه ژوئن 2017 خواستار حمله به اروپا از جمله روسیه شده بود.
به نوشته نیویورک تایمز، شواهد حاکی استآن است که امروز بادبان های برافراشته داعش دیگر به زیر کشیده شده است. به همین علت است که این گروه برای آنکه دوباره به یک خطر بزرگ در منطقه تبدل شود، این بار به صراحت کشورهای عرب منطقه را تهدید کرده است.

حسن حسن از اعضای موسسه تحریر برای سیاست خاورمیانه در واشنگتن در این زمینه می گوید: سخنرانی سخنگوی داعش در راستای تحولات اساسی داعش بوده است. این سخنان کاملا منطبق با تحرکات اخیر داعش است و بیشتر جنبه بازگشت به درون دارد.

در سال 2014، داعش بخش هایی از خاک دو کشور عراق و سوریه را به تصرف خود در آورد که از حیث وسعت ، ابعاد آن با مساحت کشور انگلیس برابری می کرد. داعش با ظهور خود دست به حملاتی علیه دشمنانش در سطح منطقه زد و همزمان هم زمینه را برای حملاتی موفق در سطح جهان فراهم ساخت.

ایرنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۰۹۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عراق: نباید دامنه درگیری در منطقه گسترش پیدا کند

سخنگوی دولت عراق  بر کاهش تنش در منطقه تاکید کرد و گفت این کشور به دنبال عدم گسترش درگیری در منطقه است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم ، سخنگوی رسمی دولت عراق در گفت‌وگو با شبکه الجزیره گفت: پایان ماموریت ائتلاف بین المللی در عراق موضوعی است که با واشنگتن مطرح شده است.

وی افزود: هدف ما افزایش همکاری امنیتی و اطلاعاتی با ایالات متحده است.

سخنگوی رسمی دولت عراق تاکید کرد که عراق به دنبال پایان دادن به ماموریت ائتلاف بین المللی است که تامین کننده منافع ملی باشد.

وی گفت این کشور خواهان عدم گسترش درگیری در منطقه است. 

این در حالی است که  محمد شیاع السودانی که به آمریکا سفر کرده پس از دیداربا جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با  لوید آستین وزیر دفاع این کشور نیز دیدار و گفت‌وگو کرد. 

نخست وزیر عراق در این دیدار تاکید کرد که نیروهای امنیتی ما امروز در سطح بالایی از آمادگی قرار دارند. 

تأکید عراق برای تعیین جدول زمانی برای پایان مأموریت ائتلافسفر السودانی به آمریکا زیر ذره بین گروه‌های مقاومت عراق

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • عراق: خواهان گسترش درگیری‌ها در منطقه نیستیم
  • بیانیه مشترک عراق و آمریکا پس از دیدار السوانی با بایدن
  • عراق: نباید دامنه درگیری در منطقه گسترش پیدا کند
  • اتحادیه اروپا نقض تحریم توسط کشورهای عضو را جرم‌انگاری کرد
  • جدیدترین موضع گیری السودانی درباره روابط با ایران و آمریکا
  • نیویورک‌تایمز: اسرائیل گزینه پاسخ نظامی به ایران را حذف کرده است
  • عمان خواستار خویشتن‌داری کشورهای منطقه شد
  • ایران در حمله به اسرائیل از سلاح‌های پیشرفته‌ استفاده کرد | روایت نیویورک‌تایمز
  • ادعای نیویورک تایمز درباره تصمیم ایران برای حمله نظامی
  • ادعای نیویورک‌تایمز درباره حمله ایران به اهداف آمریکایی