Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-08@22:49:10 GMT

فروشنده آثار باستانی در سایت دیوار دستگیر شد +عکس

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۰۹۵۵۹

فروشنده آثار باستانی در سایت دیوار دستگیر شد +عکس

رکنا: سردار رحمت الهی در بیان جزئیات آگهی عجیب سایت دیوار برای فروش ستون یک آتشکده و آتشدان تاریخی، گفت: برابر اعلام فرمانده یگان حفاظت استان بوشهر مستند به گزارش پایگاه حفاظتی شهرستان دشتستان موضوع پیگیری شد.

به گزارش گروه حوادث رکنا، وی در این باره افزود: در پی درج آگهی فروش اموال تاریخی‌فرهنگی در سایت اینترنتی دیوار توسط فردی با شماره تماس مشخص، بلافاصله با اخذ دستور مقام قضایی و هماهنگی مبادی ذی‌ربط ناجا، شناسایی فرد مظنون در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمت اللهی ادامه داد: با عملیات مشترک مأموران یگان حفاظت و پاسگاه انتظامی منطقه، طی بازرسی های به‌عمل‌آمده از منزل فرد مذکور، آثار معرفی‌شده برای فروش (یک قطعه پایه ستون آتشکده و چند قطعه پایه آتشدان، گوپال، هاون سنگی، سنگ آسیاب و جون سنگی) کشف و ضبط و متهم جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی گردید.

این مقام مسئول یادآورشد: با توجه به اعلام نظر کارشناسان میراث فرهنگی استان، پایه ستون آتشکده ارزش تاریخی داشته و متعلق به دوره ساسانیان می باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سقوط هواپیما سلامت مهم ترین های 24 ساعت سقوط جت شخصی در ایران اخبار حوادث باستانی حفاظت عکس سایت دیوار دستگیر شد عکس روزنامه من ایران قتل فیلم پدر داغترین ها دختر حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۰۹۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت هتل‌ها و مراکز اقامتی استان فارس تکمیل شد

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از تکمیل 100 درصدی ظرفیت هتل‌ها و مراکز اقامتی این استان در اردیبهشت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، محمد ثابت اقلیدی امروز _ چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران رسانه‌های داخلی و خارجی که در قالب توری سه روزه از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی این استان بازدید داشتند، اظهار کرد: بالغ بر ۳۶ درصد از آثار تاریخی، فرهنگی و طبیعی کشور مربوط به استان فارس است.

وی افزود: اساساً برند توریسم فرهنگی ایران پرسپولیس (تخت جمشید) شکل داده است که در جوار آن آثار دیگری بنا نهاده شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان فارس با اشاره به هفته نکوداشت شیراز و جذابیت‌های این کلان شهر در اردیبهشت تصریح کرد: هم اینک ۱۰۰ درصد ظرفیت هتل‌ها و مراکز اقامتی استان فارس تا آخر اردیبهشت ماه تکمیل شده است.

ثابت اقلیدی ادامه داد: اقدامات و برنامه‌های تحولی در راستای مرمت و احیای آثار تاریخی فارس در دستور کار قرار گرفته است، به طوری که می‌توان به فاز نخست مرمت سنگ نگاره‌ها و نقوش هخامنشی و ساسانی و همچنین نورپردازی آثار اشاره کرد.

وی اضافه کرد: رایزنی‌ها با شهرداری‌های شهرستان‌های استان که دارای سنگ نگاره و نقوش سنگی هستند هم رایزنی انجام شده تا اقدامات مرمتی دنبال شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس همچنین از راه‌اندازی کمپین «این، به اون در» در راستای منویات مقام معظم رهبری و روایات واقعی دوران ساسانی در حوزه تمدنی توسط یک تیم تخصصی به عنوان یک برنامه شاخص و کلان در سال جاری خبر داد و خاطر نشان کرد: در شهرستان‌های کازرون، مرودشت و داراب سنگ نگاره‌هایی با مضمون پیروزی ایرانیان بر رومیان وجود دارد که این رخداد تاریخی در قالب کمپین مذکور روایت می‌شود.

به گزارش ایمنا، با هدف معرفی بهتر جاذبه‌های گردشگری و تاریخی استان فارس در ابعاد ملی و بین المللی، تور رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از این استان به مدت ۳ روز در حال برگزاری است.

در این تور خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران ایرانی و خارجی حضور دارند که در روز نخست سفر به استان فارس به شهرستان کازرون رفتند و از میراث جهانی منظر ساسانی فارس بازدید داشتند. در این بازدید تیم رسانه‌ای از شهر جهانی بی شاپور و تنگ چوگان بازدید داشتند. همچنین در دومین روز از این سفر تیم رسانه‌ای از مجموعه‌های جهانی پاسارگاد و تخت جمشید و مجموعه فرهنگی و تاریخی حافظ بازدید داشتند.

کد خبر 751811

دیگر خبرها

  • ظرفیت هتل‌ها و مراکز اقامتی استان فارس تکمیل شد
  • انتقال آثار تاریخی با ارزش از موزه ملی به کرمان
  • بازداشت فیشینگ‌کار حرفه‌ای در استان البرز
  • آمارسازی فروش به نفع سینمای مستند نیست/ نشانی غلط ندهیم
  • راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی محصولات فرهنگی ـ هنری هنرمندان
  • هشت شکارچی متخلف در گچساران دستگیر شدند
  • توقف پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان در پی کشف آثار تاریخی
  • ترک‌خوردگی‌ها و فرونشست عجیب نقش جهان
  • کشف دیواره تاریخی در خیابان باباطاهر همدان + عکس
  • اینجا آثار تاریخی را با زباله تزئین می‌کنند!