Web Analytics Made Easy - Statcounter

داور بین المللی مسابقات قرآن با اشاره به فرآیندهای داوری این مسابقات، گفت: داوری خیلی خوبی انجام می شود و خداراشکر از نظر داوری هیچ گاه مشکل نداشته ایم؛ اگر بخواهیم نقطه قوت مسابقات را در نظر بگیریم، اولین نکته‌ای که می توانیم به آن اشاره کنیم، داوری خوب، منظم و با عدالت است.

«شهریار پرهیزگار» از داوران بین المللی مسابقات بین المللی سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری آنا درخصوص تفاوت داشتن آیین نامه مسابقات ایران با مسابقات سایر کشورهای اسلامی گفت: آیین‌نامه مسابقات ما با کشورهای دیگر تفاوت دارد و البته به مراتب دقیق تر از آنها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عنوان مثال بنده در کشور مالزی و تونس نیز داوری کرده‌ام و می‌توانم با جرات بگویم که آیین‌نامه‌ای به دقتی که در ایران است در هیچ کجای دنیا نیست.

این داور بین المللی مسابقات قرآن افزود: در مسابقات عربستان سعودی نیز شرکت کرده‌ام و آیین نامه‌ها را دیده‌ام. آیین نامه مسابقات ما بسیار قوی و منظم است و به کوچکترین موارد در آن توجه شده است. طوری که الان داوران خارجی اعجاب و تحسین خود را نسبت به آیین‌نامه‌ای که ما داریم ابراز می‌کنند و معتقد هستند این مقدار نظم و دقت در هیچ جای دیگری که رفته و شرکت کرده‌اند، ندیده‌اند. الحمدالله از نظر آیین نامه، بسیار قوی هستیم و داوران ما هم به حق داوران بسیار خوبی هستند.

پرهیزگار با اشاره به تعداد داوران ایرانی و خارجی، اظهار کرد: تقریبا نصف نصف هستیم. شمارش آن را ندارم اما به نظرم حدود 7 نفر داور خارجی و حدود 7 نفر هم داور ایرانی داریم. به هر حال ترکیب این ها ان شالله می‌تواند یک نمره نزدیک به عدالت بیرون دهد.

یکی از نقاط قوت مسابقات، داوری با عدالت است

وی به سطح داوری مسابقات اشاره و تصریح کرد: داوری خیلی خوبی انجام می‌شود و خداراشکر از نظر داوری هیچ گاه مشکل نداشته‌ایم. طی سنوات اخیر و امسال نیز، اگر بخواهیم نقطه قوت مسابقات را در نظر بگیریم، اولین نکته‌ای که می‌توانیم به آن اشاره کنیم، داوری خوب، منظم و با عدالت است. به خصوص اینکه ما صدای سالن را به هیچ عنوان نداریم و نمی‌دانیم چه کسی قرآن می‌خواند و از چه کشوری است. به ما فقط شماره قرعه و کد می‌دهند و از آن می‌فهمیم که برای کدام کشور است که این به عدالت نزدیک‌تر است.

این داور بین المللی قرآن کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شبهه‌ای در ذهن برخی افراد ایجاد شده و آن این است که چرا طی سی و چهار دوره از مسابقات ایران، بیشترین سهم نفرات اول حفظ و قرائت به نماینده ایران تعلق گرفته، اما همین نماینده وقتی به کشور دیگری جهت مسابقات اعزام می‌شود، اول نمی‌شود، اظهار کرد: البته ما نفر اول در کشوری مثل مالزی کم نداشتیم و از اول انقلاب تاکنون حدود 10 شرکت کننده اول در مالزی داشتیم.

پرهیزگار افزود: اولین نکته به دلیل اینکه در مسابقات ایران، قاریان ایرانی به نسبت دیگر قاریان کشورهای دیگر قوی می‌خوانند و این را باید قبول کنیم غیر از چند کشور مثل مصر و مالزی که قاریان خوبی دارند، قاریان سایر کشورها خیلی قوی نیستند، ولی قاریان و حافظان ما قوی هستند. نکته دوم این است که قاریان ما نسبت به قاریان سایر کشورها به آیین‌نامه مسابقات بیشتر آگاه هستند. به عبارتی اطلاعی که قاری یا حافظ ما به آیین‌نامه مسابقات و چگونگی نمره دادن دارد، متاسفانه کشورهای دیگر ندارند و مقداری به خود زحمت نمی‌دهند که آیین نامه مسابقات ما را بخوانند.

متسابقین آگاه به آیین نامه مسابقات، نمره بالاتری کسب می کنند

وی با بیان اینکه اگر کسی طبق آیین‌نامه بخواند می‌داند که چه کار باید کند که نمره بگیرد، تصریح کرد: قاری ایرانی این کار را بلد است و انجام می‌دهد، بنابراین نمره بالاتری کسب کرده و مقام می‌آورد. می توانم بگویم در ایران، این قضیه که چون میزبان است، اول شود، اعمال نظر نمی‌شود. قاریان ما قاریان قوی هستند که باید این موضوع را قبول کنیم.

عدم اعزام قاریان قوی برخی کشورها به مسابقات ایران

این داور بین المللی با اشاره به اینکه چرا همین نماینده ایران که اول شده به کشورهای دیگر جهت مسابقه می رود، اول نمی شود، گفت: یک مقدار هم باید این را قبول کنیم در سطح قرائت، قاریانی که به ایران جهت مسابقات اعزام می‌شوند مقداری سطح متوسط و ضعیفی دارند و اینکه چه علت می‌تواند داشته باشد، نیاز به تحلیل و بحث دارد که به چه علت بعضا قاریان قوی کمتر به ایران اعزام می‌شوند. بنابراین چون قاریان ما با قاریان متوسط در مسابقات ایران رقابت می‌کنند، لذا اینجا موفق می‌شوند.

پرهیزگار افزود: به عنوان مثال در مالزی سطح مسابقات قرائت بالاتربوده و رقبا بیشتر هستند، لذا این می‌شود که یک رقیبی می تواند مقام اول را از آن خود کند و قاری ایرانی، دوم یا سوم شود. مجموعه این ها تاثیر دارد. نکات دیگری در این رابطه باید در یک بحث قوی و وسیع قرار گیرد که قاری ما در برخی مسابقات خارجی بعضا مقام اول را کسب نکند.

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه بنده داوری مسابقات خارجی را هم برعهده داشته‌ام، در جریان هستم که گاهی اوقات مسائل سیاسی در انتخاب نفرات اول، دوم و سوم در این مسابقات دخالت دارد و مسائل سیاسی روز دنیا در اینکه قاری منتخب از کدام کشور باشد، تاثیرگذار است.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۰۹۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی/ بخش نخست

شانا _ گروه فیلم: تفاهم‌نامه‌های مطالعه توسعه ۱۶ میدان گازی برای افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی تولید گاز کشور با سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری هلدینگ‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی، صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌) با حضور جواد اوجی، وزیر نفت و محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، در محل برگزاری نشست‌های تخصصی شرکت ملی نفت ایران (باشگاه کوشک) امضا شد.

دریافت 35 MB

دیگر خبرها

  • لیگ‌برتر فوتسال ایران در حال پوست‌اندازی است
  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟ | خارجی ها بستنی ایرانی را با این طعم‌ها دوست دارند | جدیدترین قیمت بستنی قیفی، متری، سنتی و ویژه را ببینید
  • داوری: دلیل قطع همکاری با دمیر محرمانه است/زمان معرفی سرمربی جدید
  • آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی/ بخش نخست
  • آیین نامه خودروهای کارکرده هنوز در دولت است
  • ناتینگهام فارست، تیمی که همیشه در مورد داوری حقیقت را می‌گوید
  • استقبال کم‌سابقه سرمایه‌گذران ۱۰۳کشور از ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • دو بازی حساس هفته۲۵ لیگ با داوری دو برادر!
  • وی‌ای‌آر چینی در لیگ برتر ایران!
  • اعتراف کمیته داوران لالیگا به اشتباهات داوری