Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از سازمان خصوصی سازی؛ بر اساس قانون تجارت، شرکتها موظف هستند حداکثر ۸ ماه پس از برگزاری مجمع عمومی اقدام به توزیع سود تقسیمی و مصوب خود میان سهامداران کنند.از سوی دیگر طبق قانون از سال ۱۳۹۶ سازمان خصوصی سازی موظف است سود سال مالی ۹۵ شرکتهای سرمایه پذیر را میان مشمولان توزیع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براین اساس پوری حسینی، رئیس کل سازمان خصوصی سازی با اشاره به این که از دیماه سال گذشته سود تقسیمی مربط به ۴۹ شرکت سرمایه پذیر به مرور در حال دریافت از شرکتها و واریز به حساب مشمولان سهام عدالت است گفت: یکی از دلایل اصلی تاخیر در واریز سود سهام عدالت به حساب مشمولان بویژه گروه بیستم که کارکنان شاغل در دستگاه های اجرایی، بازنشستگان کشوری و لشکری و تامین اجتماعی را شامل می شود، تاخیر برخی از شرکتهای سرمایه پذیر در پرداخت کامل سود تقیسمی خود است.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی افزود: از جمله این شرکتها که بخشی از سود تقسیمی خود را پرداخت و بخشی دیگر را تا کنون تسویه نکرده اند میتوان به شرکت مخابرات اشاره کرد که بابت سود تقسیمی سهام عدالت خود حدود ۶۷ میلیارد تومان به سازمان خصوصی سازی بدهکار است و بیش از سه ماه هم از مهلت قانونی پرداخت سود مجمع این شرکت سپری شده است.

او گفت: از سوی دیگر شرکت فولاد مبارکه با ۴۵.۵ میلیارد تومان، گروه مپنا با ۴۱ میلیارد تومان، پتروشیمی جم و پتروشیمی بندرعباس هر یک با ۴۰ میلیارد تومان، فولاد خوزستان با ۲۲.۵ میلیارد تومان، پارس سوییچ با ۱۵.۵ میلیارد تومان و چادرملو با ۷.۵ میلیارد تومان از جمله شرکتهایی هستند که بخشی از سود تقسیمی مجامع خود را بابت تقسیم میان مشمولان سهام عدالت پرداخت ولی کل سود تصویب شده را هنوز پرداخت نکرده اند.

پوری حسینی تصریح کرد: تا به امروز مجموع ۳ هزار میلیارد تومان از ۴۹ شرکت سرمایه پذیر دریافت و میان مشمولان توزیع شده است و در صورت همراهی شرکتهایی که نام برده شد، بقیه سود سهام عدالت مشمولان در اولین فرصت پرداخت خواهد شد.

402

سازمان خصوصی سازی سرمایه گذاری سهامدار سهام عدالت شرکت مخابرات پرداخت سود

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۰۹۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پورعلی گنجیساز جدایی کوک کرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بدقولی‌های باشگاه پرسپولیس در پرداخت مبلغ قراردادهای فصل جاری بازیکنان این تیم باعث اعتراض تعدادی از آنها در میکسدزون بازی‌ها شد تا رضا درویش برای حفظ آرامش این تیم مجبور به حضور در تمرینات شود.

بنابر روایت مهر، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس نه تنها برای پرداخت نزدیک به ۶۰ درصد از قرارداد هر یک از اعضای تیم با مشکل جدی کسر بودجه مواجه است بلکه حالا با معضل تمدید قرارداد نزدیک به ۱۰ بازیکن این تیم در پایان فصل روبروست.

سروش رفیعی، فرشاد فرجی، مهدی ترابی، دانیال اسماعیلی‌فر، گئورگی گولسیانی، وحید امیری، وحدت هنانوف و مرتضی پورعلی‌گنجی نفراتی هستند که در پایان فصل، دیگر قراردادی با پرسپولیس ندارند.

حال مرتضی پورعلی‌گنجی از بدقولی‌های رضا درویش دلخور شده است و به نزدیکان خود اعلام کرده اگر این شرایط ادامه‌دار باشد در پایان فصل از پرسپولیس جدا می‌شود.

۲۵۱۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899283

دیگر خبرها

  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید
  • پورعلی گنجی ساز جدایی کوک کرد
  • پورعلی گنجیساز جدایی کوک کرد
  • مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی (وبانک) معرفی شد
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • افزایش ده برابری هوشمند سازی شبکه برق شیراز
  • آشنایی با مالکان تمامی باشگاه‌های لیگ برتر و میزان ثروت آن‌ها