Web Analytics Made Easy - Statcounter

  حمایت و تقویت پیام‌رسان‌ها یا شبکه‌های اجتماعی داخلی برای رقابت با انواع مشابه خارجی از جمله موضوعاتی است که علاوه‌بر مجموعه وزارت ارتباطات در جلسات مرکز ملی فضای مجازی هم مورد تاکید رئیس دولت تدبیر و امید قرار گرفته است و شکی نیست که اگر وزارت ارتباطات و متولیان امر در اجرای وظایف خود، موانع موجود بر سر راه پیام‌رسان‌های داخلی را بردارند، آنها به‌زودی قله‌های موفقیت را فتح می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  جدا از موضوع امنیت، بی‌اعتمادی یا نقض حریم خصوصی، این سوال وجود دارد که آیا کیفیت و نوع طراحی اپلیکیشن‌های ایرانی هم باعث دلزدگی مردم از آنها شده است؟  تشابه اسمی دو پیام‌رسان «گپ» و «آی‌گپ» سبب شده است که بعضا کاربران این دو پیام‌رسان را که هر دو هم بومی هستند با هم اشتباه بگیرند. هرکدام از مدیران این دو پیام‌رسان ادعا می‌کنند ما زودتر از دیگری آغاز به کار کردیم و نفر دیگر باید نام خود را تغییر دهد. 

 

 محمدرسول کاظمی، مدیر پیام‌رسان «آی‌گپ» در گفتگو با  «فرهیختگان » در پاسخ به این سوال که چرا نامی مشابه نام پیام‌رسان «گپ» که حدود 6 ماه قبل از «آی‌گپ» راه‌اندازی شد، انتخاب کردید؟میگوید:این تفکر اشتباه است.

 *ما قبل از گپ بودیم، تاریخ اولین نسخه اندروید ما به آبان 94 برمی‌گردد. از همه مهم‌تر باید بدانید یک سال پیش‌تر ما در حال برنامه‌نویسی و انجام پروژه بودیم. یک‌شبه یک محصول و نامش تولید نمی‌شود که بگوییم سال 94 اولین محصول ارائه شد. فعالیت پیام‌رسان آی‌گپ از سال 92 آغاز و خروجی این نرم‌افزار نیز از سال 1394 به کاربران عرضه شد که در مقایسه با اولین نسخه ارائه‌شده «گپ» یک سال پیش‌تر بوده است؛


*ما نمی‌خواهیم تغییری در اسم «آی‌گپ» داشته باشیم، به دلیل اینکه ما درخواست ثبت بین‌المللی دادیم و 18 هزار ‌دلار هزینه کردیم تا در هفت کشور(اتحادیه اروپا، روسیه، چین و چند کشور دیگر) این نام را ثبت کنیم و قصد تغییر آن را به هیچ عنوان نداریم.

* ما حدود 40 هزار کاربر آلمانی داریم. بعد از ایران بیشتر ‌آمار کاربران‌مان را در آلمان داریم. حتی بعد از فیلتر شدن تلگرام ما تعداد زیادی کاربر روسی داشتیم.

* مجموعه کاربران ایرانی ما 650 هزار نفر هستند که  از این تعداد، حدود 400 هزار نفر فعال هستند.

* متاسفانه در کشور ما حداقل پنج، 6 پیام‌رسان وجود دارد. این تعداد پیام‌رسان یعنی سردرگمی مردم. کاربران تا چند ماه دیگر دچار سردرگمی می‌شوند که چه پیام‌رسانی را نصب کنند. این موضوع آزاردهنده است که ما نمی‌توانیم کل دوستان و اطرافیان در یک جا پیدا کنیم و این سردرگمی ادامه دارد تا اینکه سیلی شکلی بگیرد و همه به سمت یک پیام‌رسان واحد بروند و این زمان‌بر است.

*مزیت آی‌گپ این است از ابتدای امر اپلیکیشنی نوشتیم که تمام امکانات تلگرام را داشته باشد و همچنین مشکلاتی را که تلگرام دارد برطرف کردیم.

*«آی‌گپ» را ازتلگرام کپی کردیم، ولی از اول نوشتیم. ولی بعضی دوستان کپی کردند و از سورس تلگرام استفاده کردند.

* می‌توانید با «آی‌گپ» تماس صوتی داشته باشید و صحبت‌ کنید بدون اینکه قطع شود.  آی‌گپ، تنها پیام‌رسان ایرانی متن‌باز است؛ یعنی تمام سورس‌هایی که از روز اول در این سه سال نوشتیم در گیت هاب‌مانند تلگرام موجود است. .


* ولی ما نخستین شرکتی هستیم که کل کارهایی که انجام دادیم، به صورت متن‌باز بوده است. بقیه پیام‌رسان‌ها متن باز نیستند، چراکه فکر می‌کنند اگر متن‌باز کنند، آنها را با خطر مواجه می‌کند.

به خاطر اینکه وقتی شما متن‌باز چیزی را ارائه می‌کنید، برای هکرها راهی باز کرده‌اید که شما را تست کنند. وقتی شما را تست می‌کنند، باید آنقدر از خودتان اطمینان داشته باشید که جلوی تست آنها کم نیاورید. ما از روز اول در رمزنگاری و امنیت‌ «آی‌گپ» خیلی کار کردیم و تا الان هم خیلی‌ها خواستند از «آی‌گپ» چیزی دربیاورند، ولی تا الان نتوانسته‌اند.

*ما اطلاعیه دادیم و گفتیم اپن‌سورس هستیم و مقابله هم می‌کنیم و یک میلیارد جایزه می‌دهیم به کسی که این رمزنگاری بین کاربر و سرور را که وجود دارد، بشکند.... اگر کسی می‌تواند، ما را هک کند و جایزه را ببرد.

*ما فعلا قصد نداریم خدمات اضافی‌تری جز پیام‌رسان به کاربران خود بدهیم. دلیل هم این است که اول پیام‌رسان را به نحو احسن و با بهترین کیفیت ارائه بدهیم و بعد سراغ خدمات دیگر برویم.

*به‌زودی یک‌سری زیر‌ساخت‌ها و خدمات‌مان را بابت خدمات خوبی که از ایران نمی‌گیریم، از ایران می‌بریم.

* دلیل دیگری که می‌خواهیم از ایران برویم رجوع بیش از حد خارجیان است. ایرانی‌ها توقع‌شان زیاد است.

* ما که بازار هدف‌مان ایران نیست؛ از کاربرهای خارجی استفاده می‌کنیم. من اصلا دغدغه این را ندارم که مردم ایران «آی‌گپ» را انتخاب کنند. دوست داشتند انتخاب می‌کنند و دوست نداشتند انتخاب نمی‌کنند.

 *به‌زودی نسخه‌ای به بازار عرضه می‌کنیم که به‌طور کلی با «آی‌گپ» قبلی فرق دارد و به اسم «آی‌گپ پلاس» به بازار می‌آید. نسخه جدید تماس صوتی و تصویری دارد.

*پیام‌رسان باید یک نقشه راه داشته باشد؛ وگرنه هزینه‌های سرسام‌آورش در آینده او را به زمین خواهد زد.

*به‌طور مثال با یک حساب سرانگشتی متوجه می‌شوید اگر 10 میلیون کاربر عادی در پیام‌رسان باشند و هر کدام یک گیگ در ماه آپلود کنند، می‌شود 10 میلیون گیگ هارد؛ یعنی 10 پتاپایت. این هزینه هارد و زیرساخت آن سرسام‌آور است. یا باید به فکر «بیزینس پلن» و راه درآمدی درست باشند یا یک جا به زمین می‌خورند؛ یک جا دیگر نمی‌توانند اضافه کنند، یک جا دیگر مجبور می‌شوند اطلاعات قدیمی را پاک کنند.


*وقتی شخصی راضی باشد مطمئنا ما را معرفی می‌کند و کاربر دیگری به سمت ما می‌آید. وقتی ما پیام‌رسانی داشته باشم که با سرعت خوب کار می‌کند و مشکلی هم ندارد کاربر از آن راضی است و مطمئنا همه از آن استفاده می‌کنند.

*اگر این‌قدر نسبت به پیام‌رسان‌های ایرانی بدبینی وجود دارد، من از مردم می‌خواهم از «سکرت چت» استفاده کنند که هیچ اطلاعاتی را روی سرورها باقی نمی‌گذارد.

*ما تنها پیام‌رسانی هستیم که P2P هم هستیم. بقیه پیام‌رسان‌ها در تماس صوتی این‌گونه نیستند.

*اگر فکر می‌کنند می‌خواهند در مورد موضوعی که برایشان مشکل‌زاست حرف بزنند این کار را در سکرت چت با اطمینان خاطر انجام دهند.

* تنها پیام‌رسان‌هایی که در داخل کشور تولید و برنامه‌نویسی شده «گپ»، «آی‌گپ»، «سروش» و «بیسفون» است و جز اینها، بقیه‌شان نصفه و نیمه خارج از ایران هستند و اپن‌سورس بوده و تغییر پیدا کرده‌اند.

* سروش اصلا کپی نیست. سروش چندین‌بار تغییر کرده تا به این مرحله رسیده است. سروش را ایرانی‌ها درآورده‌اند. شاید نسخه ابتدایی آن گرفته شده باشد. من به‌عنوان یک ایرانی «سروش» را به دلیل اینکه کاملا بومی است قبول دارم.

* الان یک‌سری در دولت می‌خواهند این کار انجام شود و یک‌سری نمی‌خواهند. یک‌سری تا الان از تلگرام حمایت کرده‌اند که به ضررشان است. کسانی بوده‌اند که از تلگرام حمایت می‌کردند و می‌گفتند تلگرام زیر چتر ماست؛ ولی متاسفانه تلگرام یک چتر بهتری از نظر مالی پیدا کرده است. چرا تلگرام باید کشورهایی اروپایی را رها کند و روی کشورهای عربی یا دبی سرمایه‌گذاری کند. این خیلی مهم است. بسیاری از مناسباتی را که داشته‌اند به هم ریخته است، برای همین این بساط درست شده است.


* من نمی‌خواهم از صنعت‌های دیگر نام ببرم که تلگرام چه دارد ولی مطمئنا صنعت را به زمین می‌زند چرا دولت نباید از چیزی حمایت کند.  از همه مهم‌تر اینکه ما الان یک‌سری آدم داریم که قبلا حامی تلگرام بوده‌اند و در حال حاضر اگر تلگرام فیلتر شود حرف‌های چندین ساله آنها، زمین می‌خورد. آنها در سطح سران هستند. نمی‌خواهند هیچ موقع بگویند شکست خورده‌اند. کسانی را داریم که از تلگرام درآمدزایی می‌کنند. ما کانالی در تلگرام داریم که مواد مخدر فروش می‌رود یا قمار می‌کند. خب در پیام‌رسان داخلی نمی‌تواند این کارها را بکند.

*ما روزانه چیزی حدود 20 تا 100 کانال پورن را می‌بندیم و به جایی هم معرفی نمی‌شوند. اما اگر در نهایت دوباره تکرار شود اکانتش را بلاک می‌کنیم، همین! نه برخوردهای دیگر.

*تا قبل از سال جدید شرکت  ما کاملا شخصی بود. وقتی رقبای من از طرف بانک ملی و صدا و سیما حمایت شدند، متوجه شدم کار دیگر شخصی پیش نمی‌رود. یک کنسرسیوم تشکیل شده و با چندین جا صحبت کردم که متشکل از یک بانک و یک اپراتور است؛ آنها هستند که سرمایه‌گذاری می‌کنند.

*فروخته شدن پیام‌رسان «آی‌گپ» به ستاد اجرایی فرمان امام کذب بود
*نسخه Window web را هم داریم. نسخه لینوکس هم داریم. ‌آی‌گپ‌پلاس هم که بیاید برایش ویندوز فون هم داریم.
*ما ایراد داریم. به علت زیرساختی که در ایران هست و مشکلات شبکه‌ای، کمی کند هستیم؛ ولی این مشکل به‌زودی حل خواهد شد. بابت همین موضوع کل زیرساخت را از ایران می‌بریم. ... در نسخه IOS خیلی مشکل داریم، ولی مشکلات به‌زودی برطرف می‌شود. IOS که قرار است بیرون بدهیم از IOS‌هایی که در داخل کشور وجود دارند خیلی قوی‌تر است.

 

گفتگو از : مهسا شمس‌کلائی

 

 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۱۰۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دردسر توخل: غیبت دوباره دو ستاره بایرن مونیخ

به گزارش "ورزش سه"، توخل پنجشنبه صبح برخلاف میل هواداران بایرن که برای تماشای تمرین این تیم راهی ورزشگاه محل تمرین شده بودند تصمیم گرفت که درهای ورزشگاه را به روی آنها ببندد و تمرینات را بدون حضور تماشاگران برگزار کند چون او مایل نیست که رازش تا زمان برگزاری بازی بعدی بایرن در خانه در بوندسلیگا فاش شود.

سانه و گنابری که پیش از این به دلیل مصدومیت در حال طی کردن روند درمان بودند، در این تمرینات هم از رختکن خارج نشدند و سایر بازیکنان این تیم را همراهی نکردند. آنها همچنین برنامه تمرینی خاص خودشان را در زمین کناری هم دنبال نکردند.

غیبت آنها مشخص کرد که این دو ستاره آلمانی قرار نیست در بازی خانگی روز شنبه که برابر آینتراخت فرانکفورت برگزار خواهد شد در ترکیب بایرن به میدان بروند که خبر خوبی برای آنها نیست.

روند درمان گنابری در چند روز اخیر بسیار خوب به نظر می‌رسید. حتی این موضوع مطرح شد که شاید او بتواند در بازی روز شنبه در بوندسلیگا در میدان حضور داشته باشد. او روز چهارشنبه دویدن‌های سرعتی و ارسال پاس و شوت به سمت دروازه را تمرین کرده بود.

سانه هم روز چهارشنبه برای دویدن روی چمن آماده بود. او پس از چند ماه ناکامی که شامل ۲۶ بازی بدون گل زده و غیبت در پیروزی برابر یونیون برلین بود، حالا باید روند درمانش را با دقت پیگیری کند تا بتواند بار دیگر به دوران اوج برگردد.

هدف این بازیکن این است که بتواند در دیدار رفت مرحله نیمه نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا که سه‌شنبه شب برابر رئال مادرید برگزار خواهد شد در ترکیب بایرن حضور داشته باشد. این در حالی است که گنابری بیشتر امیدوار است که بتواند به عنوان بازیکن تعویضی در این رقابت‌ها به میدان برود.

اما در همین حال شرایط برای جمال موسیالا بسیار خوب است. او در بازی برابر یونیون برلین به دلیل احساس دردی که در زانویش داشت غایب بود. مراقبت از او به خوبی جواب داد و حالا این ستاره آلمانی بدون مشکل با دیگر هم تیمی‌هایش تمرین می‌کند. انتظار می‌رود که او در بازی روز شنبه در ترکیب حضور داشته باشد.

کینگزلی کومان روز پنجشنبه روند درمانش را در مرکز درمانی ادامه داد. فصل برای این ستاره فرانسوی بایرن پس از مصدومیتی که دو هفته پیش در دیدار برابر کلن گریبانگیرش شد به پایان رسیده و او حالا در تلاش است که بتواند خودش را به دیدارهای جام ملت‌های اروپا برساند.

ساشا بوئی هم در چند روز اخیر چندین ساعت متوالی را در مرکز درمانی سپری کرده است. بروز پنجشنبه تمرینات خاصی را برای بازگشت به دوران اوج و آمادگی‌اش انجام داد.

مکس ابرل به عنوان مدیر ورزشی بایرن به همراه کریستوف فروند جلسه‌ای را در صبح پنجشنبه در طبقه دوم ساختمان مرکزی این باشگاه با حضور دکتر پیتر اوبلاکر و دکتر یوخن هانه برگزار کردند. ابرل پیش از این اعلام کرده بود که مدیران این باشگاه به دنبال دلیل ۲۴ مصدومیت از ناحیه ماهیچه و مشکلات دیگر این تیم در طول این فصل هستند.

دیگر خبرها

  • دردسر توخل: غیبت دوباره دو ستاره بایرن مونیخ
  • معافیت مالیاتی کسب و کارهایی که از سکوهای داخلی استفاده کنند
  • کسب درآمد از ایتا ممکن شد! (راه های کسب درآمد از ایتا)
  • یک تبلیغ ساختار شکن درباره سیگار (عکس)
  • اگر در این ترافیک گیر بیفتید، زندگی‌تان متوقف می‌شود! (عکس)
  • اگر در این ترافیک گیر بیوفتید، زندگی‌تان متوقف می‌شود! (عکس)
  • درخواست موزیلا برای اتخاذ تدابیر واتس‌اپ در انتخابات‌های جهانی
  • ربات انسان‌نمای تسلا سال آینده آماده فروش می‌شود
  • همدستی این پیام رسان با اسرائیل برای کشتار مردم فلسطین + جزئیات
  • چرا ماشین ترورهای شخصیتی از کار نمی‌افتد؟ / راه‌اندازی کانال معدوم اکبر گودرزی در یک پیام‌رسان!