Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-05@02:28:21 GMT

مراسم گرامیداشت روز مددکاری اجتماعی در اهواز برگزار شد

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۱۱۴۶۶

به گزارش ایکنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان خوزستان، غلامرضا صدیق راد در همایش گرامیداشت روز مددکاری اجتماعی و تجلیل از مددکاران نمونه بهزیستی که امروز 3 اردیبهشت برگزار شد، با اشاره به نقش آموزش در تبلور و رشد انسان‌ها اظهار کرد: مددکاران اجتماعی بهزیستی در تمامی حوزه‌ها با تلاش بسیار در حال فعالیت هستند و اگر با نگاه توانبخشی و توانمندسازی عمل شود، در جهت ارتقا جامعه درست قدم برداشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: توجه به شأن، منزلت و کرامت جامعه هدف، ارتقای سطح آگاهی، توانمند سازی، توجه به انجام دادن کار گروهی و آموزش مهارتهای زندگی از ارزش‌های اساسی در مددکاری اجتماعی است.

صدیق راد با بیان اینکه 20 درصد از افراد تحت پوشش دفتر زنان در کشور مربوط به استان خوزستان هستند، تأکید کرد: مطابق اصل 144 قانون اساسی، بهزیستی خوزستان عمده فعالیت های خود را به بخش خصوصی واگذار کرده است و از طریق کلینیک های اجتماعی کمبود نیروی مددکار در استان جبران شده است.

مدیرکل بهزیستی خوزستان افزود: عمده پرونده‌های ما در دفتر توانمندسازی زنان، به کلینیک‌ها واگذار شده و کلینیک‌ها با پتانسیل بالای خود خدمات تحصیلی، درمانی، حمایت های مستمر، حمایت از فرزندان چند قلو، پیگیری امور بیمه اجتماعی زنان خانه دار، هدایت زنان سرپرست خانوار و رسیدگی به معلولین ارائه می‌دهند.

 وی ادامه داد: در حال حاضر در دو بخش اجتماعی و توانبخشی 500 مددکار، 21 کلینیک اجتماعی، 21 اورژانس اجتماعی و 16 پایگاه خدمات اجتماعی در سطح استان مشغول فعالیت هستند و امیدواریم این فعالیت ها گسترش یابند.

 صدیق‌راد گفت: شعار امسال، مددکاری اجتماعی و ارتقاء پایداری اجتماعی (با تمرکز بر بنیاد خانواده) است.

همچنین محمدرضا عباسی، معاون امور اجتمای بهزیستی خوزستان در مراسم گرامیداشت روز مددکاری اجتماعی با اشاره به رتبه دوم شهرستان اهواز در زمینه حاشیه نشینی کشور افزود: در سال 96، 14 پایگاه خدمات اجتماعی در سکونتگاه‌های غیررسمی و مناطق حاشیه‌ای استان تأسیس شد تا ضمن پرداختن به ریشه‌ها و عوامل به وجود آورنده آسیب‌های اجتماعی نسبت به رفع آنها اقدام کند.

وی با اشاره به نقش بی بدیل مددکاران اجمتاعی در رفع معضلات اجتماعی گفت: مددکاری در گذشته به عنوان حرفه‌ای فردی در نظر گرفته می‌شد و اکنون به عنوان حرفه‌ای اجتماعی برای حل مشکل جامعه هدف در نظر گرفته می‌شود.

عباسی با اشاره به آموزه‌های دین مبین اسلام، مددکاری و کمک به همنوع را برگرفته از الگوی زندگی امیرالمومنین علی(ع) معرفی کرد و اظهار کرد: حکمت‌ها و بیانات امام علی(ع) در نهج البلاغه امروز نیز می‌تواند برای رفع معضلات و آسیب‌های اجتماعی چراغ راه ما باشد.

وی بیان کرد: سازمان بهزیستی با داشتن مددکارانی در سه حوزه تخصصی اجتماعی، پیشگیری و توانبخشی نقش به سزایی در تربیت مددکاران اجتماعی در سطح کشور دارد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی همچنین با بیان اینکه 11 مرکز اورژانس اجتماعی در سطح استان در سال گذشته افتتاح شده است، ادامه داد: عمده وظایف اورژانس اجتماعی، رسیدگی به مشکلات اجتماعی مربوط به کودکان، دختران و زنان است.

عباسی تأکید کرد: بهزیستی خوزستان درصدد افزایش مراکز کاهش طلاق و پایگاه‌های خدمات اجتماعی است و امیدواریم تمامی دستگاه‌های مسئول در سطح استان به وظایف قانونی خود در زمینه آسیب‌های اجتماعی عمل کنند.

گفتنی است، این مراسم با حضور معاون سیاسی اجتماعی استانداری، مدیرکل اموربانوان استانداری، مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری و جمعی از مسئولان استانی و مددکاران در تالار مهتاب اهواز برگزار شد.

 انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۱۱۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت یاد و خاطره شهداء در نوده خاندوز و توران فارس رامیان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان حجت‌الاسلام ترابی امام جمعه گنبدکاووس در این مراسم گفت: فرهنگ ایثار و شهادت موجب حیات جامعه بوده و برگزاری این یادواره ها فرصتی برای آشنا سازی نسل جوان با آرمانهای شهداست.

او گفت : یادواره شهداء پل ارتباطی میان نسل جنگ و نسل جدید انقلاب به شمار می روند.

همچنین یادواره شهدای نوده خاندوز و دو شهید غواص گمنام برگزار شد.

حجت الاسلام کیایی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان و امام جمعه دلند در این مراسم گفت : شهداء به ما درس ولایت مداری دادند و امروز در سایه همان درسی که شهدا به ما دادند کشورمان بر قله های بلند اقتدار قرار گرفته است.

او با بیان اینکه حفظ حجاب و عفاف درس دیگر شهداء به ماست افزود : اجرای طرح نور پلیس در تداوم راه شهدا و عمل وصایای آنهاست.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • مراسم گرامیداشت عملیات بازی‌دراز در هفته جاری برگزار می‌شود
  • مراسم عزاداری شهادت حضرت امام صادق (ع) در بیت نماینده ولی فقیه در خوزستان
  • گرامیداشت یاد و خاطره شهداء در نوده خاندوز و توران فارس رامیان
  • مراسم عزاداری امام صادق(ع) و گرامیداشت شهدای طلبه و روحانی ورامین
  • گرامیداشت از سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در کابل
  • برگزاری آزمون‌های تخصصی حافظان قرآن کریم در اهواز
  • آیین تکریم آیت الله موسوی جزایری با حضور شیوخ طوایف عراق و خوزستان برگزار شد
  • بیش از ۸۴ هزار تماس با مشاوره تلفنی بهزیستی مرکزی برقرار شد
  • برگزاری مراسم گرامیداشت روز معلم در روستای مشهدکاوه + فیلم
  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز