Web Analytics Made Easy - Statcounter

جهان > اروپا - همشهری آنلاین:
به گزارش رسانه‌های آلمان، ارتش این کشور تسلیحاتی جدید از جمله موشک‌انداز، بالگرد و هواپیماهای باری به ارزش چندصد میلیون یورو خریداری خواهد کرد.

به گزارش دويچه وله، ارتش آلمان برای رفع کمبودهای تسلیحاتی خود قرار است مبلغ ۴۵۰ میلیون یورو دریافت کند.

نشریه‌های هاندلزبلات و بیلد گزارش داده‌اند که وزارت دفاع آلمان فهرستی برای ۱۸ سفارش ارائه داده که ارزش هر یک از این سفارش‌ها بر بیش از ۲۵ میلیون یورو بالغ می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش این رسانه‌ها فهرست مزبور تنها پیشنهادهای اولیه را در برمی‌گیرد و قرار است بر حسب وضع قانون بودجه ۲۰۱۸ تکمیل شود.

ارتش آلمان قرار است این مبلغ را برای خرید تسلیحاتی جدید از جمله موشک‌انداز، بالگردهای نجات و امدادرسانی، هواپیماهای باری نظامی و همچنین راه‌اندازی مراکز فرماندهی صرف کند.

در فهرست یادشده همچنین سخن از تمدید قرارداد لیزینگ پهپادهایی اسرائیلی از نو "هرون تی‌پی" (Heron TP) رفته است.

ارتش آلمان از این پهپادهای تجسسی تا کنون در چارچوب مأموریت‌های خود در افغانستان و مالی استفاده می‌کرد.

در طی ۹ سال آینده قراردادهایی به ارزش مجموعا یک میلیارد یورو منعقد خواهد شد.

وزارت دفاع آلمان در آخرین گزارش خود از نواقص و کاستی‌های چشمگیردر سیستم‌های تسلیحاتی اصلی ارتش سخن گفته بود.

از این رو قرار است، بخشی از این هزینه‌های ۴۵۰ میلیون یورویی برای مدرنیزه کردن تانک‌های "پوما" و انجام سرویس و بازبینی‌های لازم در مورد بالگردهای نوع ان اچ ۹۰ (NH90) صرف شود.

برابری افزایش هزینه‌های تسلیحاتی و هزینه‌ی کمک‌های عمرانی

طبق گزارش رسانه‌های هاندلزبلات و بیلد بودجه کمک‌های عمرانی نیز به نسبت یک به یک به همراه هزینه‌های تسلیحاتی افزایش خواهد یافت.

احزاب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی و حزب سوسیال دموکرات آلمان در قرارداد ائتلاف دولت جدید بر سر این مسئله به توافق رسیده بودند.

گرد مولر، وزیر توسعه و کمک‌های عمرانی آلمان روز یکشنبه (۲۲ آوریل) از دولت خواست که بودجه‌ی وزارتخانه او در سال جاری را به حجم یک میلیارد یورو افزایش دهد.

او در گفت‌وگو با نشریه "دی ولت" تصریح کرد، از این مبلغ برای پشتیبانی از کشورهای بحران‌زده و انجام پروژه‌های گوناگون در آفریقا استفاده خواهد کرد، تا از این طریق آوارگان و پناهجویان بتوانند در وطن خود چشم‌اندازی بیابد و در زادگاه خود ماندگار شوند.

بودجه تخصیص‌یافته به کمک‌های عمرانی آلمان در سال گذشته میلادی مجموعا بالغ بر هشت و نیم میلیارد یورو بوده است.

در همین زمینه: یک زن برای نخستین‌بار رهبر حزب سوسیال دموکرات آلمان شد اخراج بیش از ۲ هزار مترجم اداره‌ مهاجرت و پناهندگی آلمان تخلیه گسترده در برلین به خاطر خنثی‌سازی یک بمب ۵۰۰ کیلویی تاریخ پنهان ترور دانشمندان موشکی آلمان توسط موساد نگرانی رئیس جمهور آلمان از فاصله بیشتر میان غرب و روسیه

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۱۱۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی با حضور در مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش، از آحاد رزمندگان نقش آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند هوایی و نیروی هوایی، خانواده‌های رزمندگان و فرماندهان، قدردانی کرد و اظهار داشت: این عملیات که با محوریت نیروی هوافضای سپاه، هم‌افزایی ارتش، وزارت دفاع و هدایت ستاد کل نیروهای مسلح با موفقیت انجام شد، کام همه دوستان انقلاب اسلامی را شیرین و دشمنان را از قدرت بازدارندگی ایران شگفت‌زده کرد.

وی، با شکرگزاری به درگاه احدیت و تبریک این موفقیت و ظهور قدرت اراده ملت ایران به محضر فرماندهی معظم کل قوا، از ستاد کل نیروهای مسلح که با تدبیر شایسته و هم‍افرا و راهبری دقیق عملیات، اراده و همت رزمندگان اسلام را هم جهت و معطوف به هدف، به فرجامی غرور آفرین، رهنمون ساخت، قدردانی کرد.

فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: به دلاورمردان سپاه پاسداران خداقوت و دست مریزاد عرض می‌کنم و از آحاد همرزمان نقش آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند و نیروی هوایی و خانواده فرماندهان و رزمندگان که همواره با تحمل سختی‌ها، توفیقات نیروهای مسلح را میسر ساخته‌اند، صمیمانه قدردانی می کنم.

امیر سرلشکر موسوی بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام، تاکید و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال گسترش جنگ نیست لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد.

وی، عملیات وعده صادق را جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع دانست و از خداوند بزرگ برای ملت سربلند ایران، عزت روز افزون و برای محور مقاومت به‌ویژه مردم مظلوم فلسطین و غزه قهرمان، پیروزی نهایی و برای رژیم کودک‌کش صهیونیستی تسریع در زوال مختوم را مسالت کرد.

دیگر خبرها

  • پالیتیکو: آمریکا آماده امضای قرارداد ۶ میلیارد دلاری تسلیحاتی برای اوکراین است
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین
  • هشدار مقام آلمانی درباره خطر عملیات لیتوانی برای بودجه ارتش
  • وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • عملیات دائمی در لیتوانی پروژه‌ای هزینه‌بر برای ارتش آلمان
  • تسلیحات، واجب تر از نان شب / هزینه های تسلیحاتی جهان به 2.5 تریلیون دلار رسید / هزینه های تسلیحاتی در سطج جهانی رکورد زد
  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد
  • عفو بین‌الملل: آلمان ارسال تسلیحات به اسرائیل را متوقف کند
  • مقام ارشد ارتش روسیه بازداشت شد
  • روسیه: ۱۰۴ پهپاد اوکراینی سرنگون شد