Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ یولی گک (Uli Gack) گزارشگر شبکه تلویزیونی زد. دی. اف آلمان با سفر به سوریه، گزارش‌هایی از یک اردوگاه بزرگ آوارگان سوری فراری از شهر دوما پخش کرد که بسیاری از آن‌ها معتقد بودند حمله شیمیایی ادعایی هفتم آوریل به وسیله تروریست‌ها انجام شد.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، با وجود چنین شواهدی، آمریکا، انگلیس و فرانسه در پاسخ به این حمله شیمیایی ادعایی با متهم کردن دولت سوریه به نقض قوانین بین المللی، دست به حملات هوایی و موشکی علیه سوریه زدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گک از یک اردوگاه آوارگان سوری با حدود بیست هزار آواره دیدن کرد که بسیاری از آن‌ها از غوطه شرقی و دوما گریخته بودند. به گفته این گزارشگر، ساکنان این اردوگاه معتقد بودند حمله شیمیایی که دولت سوریه بیش از همه به خاطر آن مورد انتقاد قرار گرفت در حقیقت به وسیله تروریست‌ها انجام شده بود.
به گفته ساکنان این اردوگاه که گک در گزارش خود آن را بازنشر داده است، منطقه وقوع حمله ادعایی، یک مرکز فرماندهی تحت کنترل داعش بود. این گروه تروریستی بالن‌هایی پر از گاز سمی کلر در این منطقه مستقر کرده بود که در صورت حمله نیرو‌های دولتی منفجر می‌شدند و در نتیجه زمینه برای طرح اتهام دست زدن به حمله شیمیایی از سوی نیرو‌های دولتی فراهم می‌شد.
ساکنان این اردوگاه به گک گفتند قبلا نیز چنین اقدامات تحریک آمیزی در دوما صورت گرفته است. به گفته ساکنان این اردوگاه، قبلا تمریناتی در این منطقه انجام شده است که در جریان آن افرادی در معرض گاز سمی قرار گرفته و با تصویر برداری از آن به عنوان شواهد حمله شیمیایی از سوی نیرو‌های دولتی منتشر شده است.
گک در گزارش خود از دوما به بیمارستانی رفته بود که در ویدیوی منتشر شده از سوی کلاه سفید‌ها به عنوان محل درمان آسیب دیدگان حمله شیمایی هفتم آوریل معرفی شده بود. اما پزشکان این بیمارستان به گزارشگر آلمانی گفتند کسانی که به عنوان قربانی حمله شیمیایی به این بیمارستان مراجعه کردند هیچ‌گونه آثاری از گاز سمی در بدن خود نداشتند.
این گزارش با یافته‌های اخیر نیرو‌های دولتی سوریه در شهر دوما واقع در غوطه شرقی همراستا است که در آن نیرو‌های دولتی در بازرسی از منطقه موفق به یافتن چندین اتاق زیرزمینی شدند که تروریست‌ها از آن برای ساختن سلاح‌های شیمیایی استفاده می‌کردند.
هفته گذشته ماموریت حقیقت یاب سازمان منع تسلیحات شیمیایی به منظور گردآوری نمونه‌هایی از شهر دوما بازدید کرد. هدف این سازمان، بررسی وقوع حمله شیمیایی ادعایی هفتم آوریل است که دولت‌های غربی نیرو‌های بشار اسد (رئیس جمهور سوریه) را مسئول آن می‌دانند.
دولت سوریه اتهام‌های وارده به خود را رد کرده است و اوایل ماه مارس نیز وزارت دفاع روسیه هشدار داد تروریست‌ها به دنبال دست زدن به یک حمله شیمیایی به منظور مقصر جلوه دادن دولت سوریه هستند.
با این حال آمریکا، انگلیس و فرانسه پیش از به نتیجه رسیدن تحقیقات، دست به حملات هوایی و موشکی شدیدی علیه اهدافی در خاک سوریه زدند که به ادعای آن‌ها علیه تاسیسات دولتی تولید سلاح‌های شیمیایی انجام شد.
دولت سوریه در سال ۲۰۱۳ نیز به انجام حمله شیمیایی در حومه دمشق متهم شد. به دنبال این اتفاق، دولت سوریه با نابودی زرادخانه سلاح‌های شیمیایی خود تحت نظارت سازمان منع تسلیحات شیمیایی موافقت کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۱۱۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر اسرائیلی: به حمله ایران پاسخ داده‌ایم

وزیر حمل و نقل اسرائیل که همزمان عضو کابینه جنگ این رژیم است، در اظهاراتی حمله روز ۱۹ آوریل اسرائیل به ایران را تایید کرد.

به گزارش عصرایران به نقل از روزنامه اسرائیلی " جروزالم پست"، "میری رگو" وزیر حمل و نقل و یکی از اعضای کابینه جنگ اسرائیل حمله ۱۹ آوریل به ایران را تایید کرد و گفت:" با فناوری اسرائیل و تصمیماتی که گرفتیم توانستیم پرتاب‌هایی را که از ایران به سمت اسرائیل شلیک شد، رهگیری کنیم. ما پاسخ دادیم و ایران هم پیام را دریافت کرد و جهان هم فهمید که اسرائیل یک بازنده نیست. "

این وزیر اسرائیلی شامگاه شنبه در مصاحبه با کانال ۱۴ تلویزیون رژیم اسرائیل این مطلب را بیان کرده است. اظهارات این وزیر اسرائیلی نخستین موضع رسمی رژیم اسرائیل درباره حملات منتسب به این رژیم علیه ایران است.

پیشتر رسانه‌های غربی در گزارش‌هایی ادعا کرده اند که اسرائیل در بامداد ۱۹ آوریل حمله‌ای را به یک پایگاه نظامی در اصفهان انجام داده و رادار اس ۳۰۰ مستقر در پایگاه شکاری اصفهان را منهدم کرده است.

ایران چنین حمله‌ای را تکذیب کرده و تاکید کرده ۳ کوادکوپتر در آن شب در اطراف اضفهان را با پدافند هوایی سرنگون کرده است. کوادکوپتر‌هایی که به گفته حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه ایران، شبیه اسباب بازی‌های کودکان است.

دیگر خبرها

  • وزیر اسرائیلی: به حمله ایران پاسخ داده‌ایم
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد
  • چهره‌هایی که برای بدرقه گزارشگر سرشناس ورزشی آمدند | از حمید استیلی تا مهدی تاج و...|‌ تصاویر
  • ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه منهدم شد
  • انهدام ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه