Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: اصفهانیان گفت: حفاظ مصر و پاکستان در مقایسه با حافظان دیگر تلاوت واجرای بهتری داشتند. دررشته تلاوت هم چند نفر از قاریان، بسیار خوب تلاوت کردند که یکی دو نفر می تواند رقیب جدی ای برای نماینده خوب کشورمان سید مصطفی حسینی باشد.

خبرگزاری شبستان -  سرویس قرآن و معارف: "حفاظ مصر و پاکستان در مقایسه با حافظان دیگر تلاوت و اجرای بهتری داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در رشته تلاوت هم چند نفر از قاریان، بسیار خوب تلاوت کردند که یکی دو نفر می تواند رقیب جدی ای برای نماینده خوب کشورمان سید مصطفی حسینی باشد.
"

گفتگوی سرویس قران و معارف خبرگزاری شبستان با مصطفی اصفهانیان، نماینده ایران در رشته حفظ سی و پنجمین دوره  مسابقات بین المللی قرآن کریم به کم و کیف برگزاری این مسابقات و  فضای این رقابت ها می پردازد.

جناب اصفهانیان!  برای آغاز گفتگو از حال و هوای این دوره از مسابقات و شرکت کنندگان بگویید.

همان طور که استحضار دارید مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران با حضور نمایندگان کشورهای مختلف اسلامی از سراسر جهان در دو رشته قرائت و حفظ قران کریم برگزار می شود. سطح این دوره از مسابقات خوب است و شرکت کنندگان به نظر می رسد که اجراهای خوب و موفقی دارند.

در بخش حفظ کل قرآن کریم چند حافظ شرکت دارند؟

45 حافظ در این دوره از مسابقات شرکت کرده بودند که از این تعداد حدود 10 تا 15 نفر اجراهای خوبی داشتند.

اجراهای حافظان کدام یکی از کشورها بهتر بود؟

حفاظ مصر و پاکستان در مقایسه با حافظان دیگر تلاوت و اجرای بهتری داشتند.  در رشته تلاوت هم چند نفر از قاریان، بسیار خوب تلاوت کردند که یکی دو نفر می تواند رقیب جدی ای برای نماینده خوب کشورمان سید مصطفی حسینی باشد.

فینال مسابقات در رشته حفظ  امروز برگزار می شود؟

بله، فینال امروز عصر برگزار می شود. قبل از برگزاری مراسم قرعه کشی فینال را خواهیم داشت  و مسابقات به صورت قرنطینه خواهد بود چون همه قاریان سوال واحدی خواهند داشت بنابراین حفاظ در جایی مستقر خواهند شد که امکان شنیدن صدای اجراها را نخواهند داشت و حفاظ به ترتیب قرعه به پرسش،  پاسخ خواهند داد و اجرا خواهند کرد.

امروز چند نفر از حافظان در فینال حضور دارند؟

تا ان جایی که بنده می دانم 7 نفر از حافظان قرآن کریم در فینال حضور دارند. که غیر از خود من عبارتند از محمد ریاض الخجا از سوریه، احسن اله ابوالهاشم از بنگلادش، موسی احمد اعلی از موریتانی، محمد رشاد عبد السمیع عزیز از مصر، علی عقیل خلیل البطات از عراق و  محمد ایوب از پاکستان

چقدر فکر می کنید که اجرای شما به عنوان اجرای برگزیده  و برتر این دوره از مسابقات  معرفی شود؟ با توجه به این که در دوره های پیشین هم این نمایندگان ایران در قرائت و حفظ بودند که رتبه های برتر مسابقات را کسب می کردند.

خب آنچه که برای ما مهم است این است که تلاش خودمان را صورت دهیم و تلاوت و اجرایی داشته باشیم که در شأن نماینده جمهوری اسلامی ایران باشد. البته اگر بخواهیم سطح مسابقات بین المللی قرآن کریم را با سطح مسابقات کشوری مقایسه کنیم حقیقت این است که سطح مسابقات کشوری بالاتر است اما با این همه این موضوع دلیل نمی شود که ما این مسابقات را دست کم بگیریم و اجرای ضعیفی داشته باشیم.

همان طور که می دانید امسال برای سال دوم مصلای تهران به عنوان مکان برگزاری مسابقات قرآن کریم انتخاب شد  در حالی که در سال های قبل مسابقات در محل سالن اجلاس سران برگزار می شد. برخی از منتقدان در این باره نسبت به کیفیت صدا در مصلا و تاثیر آن در کیفیت اجرای قاریان و حفاظ اعتراض داشتند و این که این سالن مناسب برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم نیست. دیدگاه تان در این باره چیست؟

واقعیت آن است که ما هم قبل از حضور در این مسابقات این فکر و تحلیل را داشتیم و از دوستان هم گفته هایی در این باره شنیده بودیم اما وقتی برای اجرا در محل مسابقات حضور یافتیم واقعیت این بود که از لحاظ اجرا مشکل خاصی نداشت. اتفاقا یکی از محاسن برگزاری مسابقات قران کریم در مصلا این است که آرامش خاصی را در این فضای بزرگ و معنوی و قرآنی حس می کنید و این آرامش به قاری و حافظ قرآن منتقل می شود. این احساس خوبی است که در این فضای معنوی وجود دارد در حالی که این احساس عموما در فضای رسمی سالن اجلاس سران شکل نمی گیرد. در هر حال بنده تصور می کنم که مصلا مکان خوبی برای برگزاری مسابقات قرآن کریم است.

در پایان اگر نکته ای وجود دارد بفرمایید؟

تشکر از فرصتی که در اختیار ما قرار می دهید و ان شاء الله که با دعای خیر مردم بتوانم نتیجه ای در خور شأن کشور و مردم سرزمینم کسب کنم.

پایان پیام/532

منبع: شبستان

کلیدواژه: سپاه پاسداران جشنواره جهانی فیلم فجر قرآن کریم سبک زندگی اسلامی مجلس اردبیل مهدویت نماز جمعه نیمه شعبان دولت رشته حفظ فینال مسابقات قرآن کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۱۲۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه پبده از بی نظیرترین موزه‌های کتب و نسخ خطی قرآن کریم

 رییس دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: این موزه از مجتمع‌های بزرگ فرهنگی و به عنوان یکی از پتانسیل‌های فرهنگی استان اصفهان محسوب می‌شود.

 علی حاجی زکی  با بیان اینکه همگی وظیفه داریم در حفظ و نگهداری اسناد موجود در این موزه تلاش کنیم، افزود: بیش از سه هزار نسخه ثبت شده در موزه وجود دارد که قدیمی‌ترین آن مربوط به حدود ۷۰۰ سال پیش می‌شود.

او گفت: تعداد زیادی قرآن‌های خطی و طلاکوب همچنین قرآن‌هایی با خط مرحوم احمد نیریزی، کتاب روضه شیخ کلینی و کتاب سوال و جواب شیخ مرتضی انصاری در این موزه نگهداری می‌شوند.

حاجی زکی افزود: نوشته‌های سید العراقین، کتاب اسفار اربعه ملاصدرا، کتاب‌های نجومی از دوره ایلخانی، شاهنامه به پنج زبان دنیا، طومار تقسیم آب و حق‌آبه محله دستگرد و جرقویه اصفهان، اسناد دوره ظل السلطان و مظفرالدین شاه از دیگر آثار موزه پیده محسوب می‌شوند که مورد استفاده دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور جهت فعالیت‌های پژوهشی است.

رییس دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تاکید کرد: وجود اسناد و مدارک فرهنگی در این موزه ارزش و اهمیت این مجموعه نفیس را صدچندان کرده است و امیدواریم مسوولین استان با کمک‌های مادی و معنوی نسبت به معرفی و حفظ این گنجینه ارزشمند اقدام کنند.

موزه پبده در فولادشهر از توابع شهرستان لنجان، در سال ۱۳۸۹ توسط بخش خصوصی تاسیس شده و پیشتر یکبار توسط نمایندگی کمیته بین‌المللی موزه‌ها (ایکوم) در ایران بعنوان یکی از موزه‌های برتر کشور در زمینه‌های مختلف مانند حفاظت، مرمت و جذب گردشگران خارجی معرفی شده است.

حدود سه هزار نُسخه خطی در موزه پبده فولادشهر در معرض دید علاقه‌مندان قرار دارد که یکی از قدیمی‌ترین آثار آن قرآنی با حدود ۷۰۰ سال قدمت است.

حدود ۵۰ موزه وابسته به میراث فرهنگی، بخش خصوصی و سایر نهاد‌ها در استان اصفهان وجود دارد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • صدور گواهی حفظ قرآن برای ۸۰۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در طرح «زندگی با آیه‌ها»
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • موزه پبده از بی نظیرترین موزه‌های کتب و نسخ خطی قرآن کریم
  • ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی قرآن در گیلان آغاز شد
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • (ویدئو) لحظه تکان‌دهنده فوت دکتر آیت‌الله‌زاده شیرازی پشت میکروفن پس از تلاوت قرآن
  • هر صبح و شام در آستانه مقدسه رضوی قرآن تلاوت نمایند / نگاهی به شواهد تاریخی درباره پیشینه قرائت قرآن در حرم مطهر امام رضا(ع)
  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد