Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، امدادگران در غزه اعلام کردند معترضان فلسطینی که از سوی نظامیان اسرائیلی هدف گلوله قرار می‌گیرند، دچار جراحت‌های شدید و مخربی می‌شوند.

سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد شمار فلسطینیانی را که تنها در این ماه مداوا کرد بسیار بیشتر از همه فلسطینیانی بوده است که در کل سال دو هزار و چهارده درمان شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
در سال دو هزار و چهارده آخرین جنگ اسرائیل علیه غزه انجام شد.
خبرنگار الجزیره انگلیسی گزارش داد: عطاء الله فَیّومی یکی از معترضان جوانی است که به طور منظم در اعتراضات بین غزه و اسرائیل حضور دارد. اما در نهایت تک تیراندازان اسرائیلی او را هدف قرار دادند.
تیسیر الطنه جراح بیمارستان غزه در سخنانی گفت: «طی شش ساعت نخست پس از مصدوم شدن، می‌توان بهترین نتیجه را گرفت. با گذشت این شش ساعت احتمال قطع عضو بسیار افزایش پیدا می‌کند.»
این جوان به سبب شرایطی که دارد به درمان‌های تخصصی در کرانه باختری اشغالی نیاز دارد. اما اسرائیل با انتقال این جوان مخالفت می‌کند زیرا این جوان در اعتراضات شرکت داشته است.
یک عکاس نوزده ساله هم در زمره مصدومان مشاهده می‌شود. او دو هفته است که منتظر دریافت مجوز برای خروج با هدف عمل جراحی است. تنها حکم دادگاه عالی اسرائیل است که می‌تواند سبب باز شدن در‌های غزه شود.
وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرده است تاکنون هفده مورد قطع عضو انجام شده است و اگر این قربانیان می‌توانستند از غزه خارج و به کرانه باختری اشغالی منتقل شوند می‌شد مانع از انجام این قطع عضو‌ها شد. این در حالی است که تنها سه بیمار توانسته اند از غزه خارج شوند.
اما برای این عکاس جوان که یوسف نام دارد، دیگر دیر شده و پای او قطع شده است.
یوسف گفت: «من لباسی با آرم رسانه‌ها بر تن داشتم. من در فاصله هفتصد و پنجاه متری حصار‌ها در حال عکاسی بودم که هدف اصابت گلوله قرار گرفتم. سعی می‌کردم روی پای خود بایستم که یک گلوله دیگر به من اصابت کرد.»
پزشکان در کرانه باختری اشغالی می‌گویند به سبب حجم و شدت جراحت‌ها شوکه شده اند.
عمار عمرو جراح بیمارستان غزه در سخنانی گفت: «به نظر می‌رسد تک تیراندازان به عمد با هدف فلج کردن اقدام به شلیک می‌کنند. بیشتر مصدومیت‌ها از ناحیه زیر زانو است، جایی که پیوند دادن اعصاب از بین رفته به شدت دشوار است.»
عطاء الله فیومی یکی از معترضان مجروح در پی قطع شدن پایش می‌گوید: «زمانی که بهتر شوم باز هم به مرز باز خواهم گشت.»
او از خطرات این اقدام اطلاع دارد. اسرائیل اعلام کرده است اگر کسی به فاصله سیصد متری حصار‌ها نزدیک شود، تهدیدی امنیتی محسوب می‌شود و خطر هدف قرار گرفتن را به جان می‌خرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۱۳۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ولیعهد عربستان: با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفیم

ولیعهد عربستان بر مخالفت قاطع این کشور با کوچ اجباری ملت فلسطین تاکید کرد و گفت: به مسیری که منجر به تشکیل کشور فلسطینی شود، نیاز داریم.

به گزارش تسنیم، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی تاکید کرد که این کشور تمام تلاش خود را برای برقراری ارتباط با همه طرف‌ها جهت توقف اقدامات تشدید آمیز و جلوگیری از گسترش آن به کار می‌گیرد. ولیعهد سعودی همچنین بر مخالفت قاطع این کشور با کوچ اجباری ملت فلسطین تاکید کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، ولیعهد سعودی همچنین تاکید کرد که این کشور در کنار مردم فلسطین برای آنچه دستیابی به حقوق آن‌ها برای داشتن یک زندگی شایسته و دستیابی به صلح عادلانه خواند، ایستاده است.

فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان همچنین بر برقراری آتش فوری در غزه تاکید کرد و گفت: به مسیری که منجر به تشکیل کشور فلسطینی شود، نیاز داریم.

وی تاکید کرد: نیازمند آتش بس فوری و دائمی در نوار غزه هستیم.

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • یک مقام سازمان ملل مدت زمان لازم برای تخلیه فلسطینیان از رفح را فاش کرد
  • طوفان الاقصی| حمله هوایی ائتلاف آمریکایی- انگلیسی به یمن
  • ورژن هیولای ادن هازارد در فصل 15-2014 / فیلم
  • برتری 4-0 رئال مادرید مقابل بایرن مونیخ در آلیانز آرنا با بریس سرخیو راموس و کریستیانو رونالدو (2014/4/29) / فیلم
  • دردسر بزرگ برای اسرائیل؛ کمین های جدید و پشیرفته حماس | ویدئو
  • ولیعهد عربستان: با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفیم
  • سیاستمدار انگلیسی: جریان حمایت غرب از اسرائیل معکوس شده است
  • مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان
  • کشته شدن 2 فرمانده ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه