Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ارومیه مواضع دستیار رئیس‌جمهور در امور اقوام را خلاف وحدت ملی خواند و گفت: وقتی رهبر مملکت حکم می‌دهد به فرزندان خود ترکی یاد دهید، یونسی اشتباه می‌کند آن حرف‌ها را می‌زند تا به اساس نظام ضربه وارد و شکاف قومیتی ایجاد نماید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، نادر قاضی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی آناج با اشاره به مواضع اخیر دستیار ویژه رئیس جمهور ایران در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، ابراز داشت: ایران بزرگ اسلامی از قومیت‌های مختلف بلوچ، ترکمن، گیلک، لر، عرب، ترک و سایر اقوام تشکیل یافته است و قریب به پنجاه درصد ایرانی‌ها تُرک زبان هستند چراکه ما استانی را نداریم که آذربایجانی نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: علی یونسی برای سومین‌بار افاضه‌ی علمی غلطی کرده و سعی داشته است قوم بزرگ ایران را زیر سوال ببرد؛ آذربایجانی‌ها دیگر اجازه نخواهند داد تا این فرد درصدد اهانت برآید و از رئیس‌جمهور نیز انتظار داریم به واقعیت پشت‌پرده مواضع دستیار خود پی ببرد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مواضع دستیار رئیس‌جمهور جز ضربه به اساس نظام و خدشه‌دار کردن وحدت ملی کارآیی دیگری ندارد، توضیح داد: ترک‌های ایران در طول سالیان اخیر بیشترین زحمات را برای اسلام و قرآن کشیده‌اند و در عرصه‌ی نبرد مردانه جنگ کرده و از خاک کشور دفاع نموده‌اند.

وی خاطرنشان ساخت: فرماندهان آذربایجانی و دلاورمردان لشکر عاشورا علاوه بر آنکه شیرمردانه مقابل رژیم بعث ایستادند در طول سال‌های اخیر به مبارزه با گروهک‌ها پرداختند و از خاک نظام دفاع کردند؛ برای همین هم حضرت امام گفته‌اند آذربایجان پشتیبان اسلام هست و خواهد بود.

قاضی‌پور با بیان اینکه امام خمینی(ره) 60 بار درخصوص غیرت آذربایجانی‌ها سخن گفته‌اند، تصریح کرد: امام خامنه‌ای در دیدار با خانواده شهدا امر می‌کنند به فرزندان خود ترکی یاد دهید، آیا سزاوار است فردی که اکنون باید در خانه بنشیند و از نوه‌هایش نگهداری و با آنان بازی کند، درصدد ایجاد شکاف قومیتی در ایران اسلامی باشد؟!

وی تاکید داشت: ما تُرک‌ها اجازه نخواهیم داد هرکسی که از جای خود بلند می‌شود علیه‌ ما صحبت کنند، بنابراین همانگونه که از نظام جمهوری اسلامی دفاع و کالای ایرانی را ناموس خود می‌دانیم، از زبان و فرهنگ خود هم نمی‌گذریم.

این نماینده مجلس دهم به تذکر نمایندگان ملت به علی یونسی به‌خاطر اظهارات ساختار شکنانه‌اش اشاره و عنوان کرد: امیدواریم دستیار رئیس‌جمهور این تذکر را جدی بگیرد و آقای روحانی نیز با این آقا برخورد کند تا بیش از این حاشیه ایجاد نشود و کار به جاهای باریک نکشد.

وی در خصوص مواضع روزنامه‌ قانون نیز گفت: این روزنامه نامش قانون است ولی بی‌قانونی می‌کند و اخیراً نیز در دادگاه مطبوعات مجرم شناخته شد؛ شرمنده‌ام که بگویم خبرنگاری که از طرف این روزنامه با بنده صحبت می‌کرد و آن مواضع را داشت خود تُرک‌زبان بود!

قاضی‌پور با اعلام اینکه در رابطه با مواضع روزنامه قانون از وزیر فرهنگ و ارشاد سوال کرده‌ام، اظهار داشت: چرا این روزنامه به قومیت‌ها و تُرک‌زبانان توهین می‌‌نماید و صالحی برخوردی با آنان نمی‌کند، انشاءا.. در کمیسیون فرهنگی مجلس دهم میزبان وزیر فرهنگ و ارشاد خواهیم بود و بنده با حضور در آن جلسه از حقانیت تُرک‌ها دفاع خواهم کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۱۳۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: عملیات وعده صادق اقتدار و انسجام جمهوری اسلامی ایران را به رخ کشید

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور ایران در ادامه برنامه‌های سفر دوم دولت مردمی به استان سمنان، پیش از ظهر امروز جمعه در اجتماع نمازگزاران شهرستان دامغان، با بیان اینکه مردم دامغان به برخورداری از میراث کهن، تمدن درخشان، فرهنگ متعالی، ایمان و علم مشهور هستند، تاریخ این دیار را گواه دینمداری و دلدادگی این مردم به خداوند دانست.

رئیس‌جمهور با اشاره به دیدار خود با یک خانواده شهید و با تمجید از روحیه والای مادر این شهید گرانقدر که با وجود تقدیم عزیزترین دارایی خود در راه انقلاب، همچنان آماده فداکاری در راه اعتلای نظام جمهوری اسلامی ایران بود، افزود: این روحیه ایثار و فداکاری پیروزی نهایی را برای ما به ارمغان می‌آورد؛ لذا مهمترین وظیفه و مسئولیت مشترک همه ما صیانت از این فرهنگ و روحیه و تلاش برای ارتقای آن است.

رئیسی با تاکید بر اهمیت توسعه کشور و استفاده از همه ابزار‌ها و امکانات در این زمینه اظهار داشت: توسعه کشور با حفظ فرهنگ ایرانی-اسلامی موجود در کشور و بهره‌گیری از ظرفیت‌های آن هیچ جای نگرانی ندارد و باید با تکیه بر فرهنگ بومی مسیر پیشرفت کشور را طی کنیم.

رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به مسائل مطرح شده از سوی امام جمعه دامغان از جمله نیازمندی‌های حوزه بهداشت و درمان شهرستان تصریح کرد: میزبانی از جمع زیادی از زائران امام رئوف در طول تاریخ یکی از بزرگترین افتخارات مردم دامغان بوده و لذا برای تامین نیازمندی‌های این شهرستان باید علاوه بر جمعیت خود دامغان جمعیت زائران و مسافران را نیز در نظر گرفت. تاسیس دانشکده علوم پزشکی در دامغان می‌تواند نیرو‌های متخصص لازم برای شهرستان و اطراف را تربیت و تامین کند.

رئیسی همچنین به مشکل آب اشاره و خاطرنشان کرد: دولت مردمی از ابتدای آغاز به کار با ناترازی‌های گسترده در زمینه تامین آب، برق، گاز، مسکن، اشتغال و مسائل مختلف از جمله شیوع کرونا و تلفات روزانه بالای ۷۰۰ نفر در کشور مواجه بود که به فضل خدا و با تکیه بر جوانان کشور توانستیم وضعیت را متفاوت کنیم. دشمن به دنبال توقف رشد و تولید کشور و ایجاد نارضایتی‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بود، اما با تکیه بر شعار «ما می‌توانیم» و کمک مردم توانستیم در سه سال گذشته رشد اقتصادی را که در طول دهه ۹۰ به طور متوسط زیر ۱ درصد بود به ۴ تا حدود ۶ درصد برسانیم.

رئیس‌جمهور با اشاره به بازگشت حدود ۸ هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی راکد به چرخه تولید، گفت: جنگ امروز جنگ اراده‌هاست؛ دشمن نمی‌خواهد ملت ایران پیشرفت کند، اما ملت ایران اراده کرده که در حوزه‌های مختلف اقتصادی، صنعتی، معدنی، کشاورزی رشد کند و اراده این ملت تاکنون بر اراده دشمن پیروز شده و بعد از این نیز پیروز خواهد شد.

رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه عملیات وعده صادق موجب اقتدار، وحدت و انسجام در کشور شد، افزود: دشمنان می‌خواستند در جامعه ما اختلاف‌افکنی کنند، اما این عملیات هم نشان دهنده اقتدار نظام جمهوری اسلامی و توانِ نیرو‌های مسلح ما شد، هم نشان دهنده اراده پولادین ملت ما و رهبری فرزانه انقلاب و فرماندهی معظم کل قوا و هم یکی از جلوه‌های وحدت‌آفرین و انسجام‌بخش به کشور شد. امروز همه گروه‌ها، جناح‌ها، جریان‌های سیاسی متحد و متفق هستند که این اقدام، اقدامی ضروری، لازم، وحدت‌بخش و مایه افتخار و اقتدار برای کشور بزرگ ما بود.

رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به رفع بخشی از مشکلات تامین آب بخش‌های شرب، کشاورزی و صنعت استان اظهار داشت: رفع مشکلات آب شهرستان‌های شاهرود و دامغان نیز با دست توانای خود شما و با همت خدمتگزاران شما در دولت به زودی برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق اقتدار و انسجام جمهوری اسلامی ایران را به رخ کشید
  • رئیسی: عملیات وعده صادق اقتدار و انسجام جمهوری اسلامی ایران را به رخ کشید
  • تسلیت قالیباف در پی درگذشت پرویز داوودی
  • آمادگی پاکستان برای میزبانی رئیس جمهور ایران
  • تسلیت رئیس جمهور در پی درگذشت دکتر پرویز داودی
  • تسلیت رئیس جمهور در پی درگذشت پرویز داودی
  • رئیس جمهور در پیامی درگذشت مرحوم پرویز داوودی را تسلیت گفت
  • تسلیت رییس‌جمهور در پی درگذشت «پرویز داوودی»
  • پرویز داوودی درگذشت + پیام تسلیت‌
  • طلسم ادامه‌دار هالند مقابل رئال: گل نمی‌زند (عکس)