Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران > سیاست‌خارجی - همشهری آنلاین:
معاون سیاسی وزیر خارجه ایران در مصاحبه با روزنامه نروژی آفتن پوستن گفت: ایران آماده است تا برنامه هسته‌ای خود را دوباره از سر بگیرد.

ایسنا نوشت: عراقچی در بخشی از این مصاحبه که در جریان سفیر اخیرش به نروژ صورت گرفته است ، در مورد برجام گفت: این توافق بر دو پایه استوار است یکی اینکه ایران باید تعهدات خود در قبال برنامه هسته ای را انجام دهد و دیگر اینکه تحریم های ایران باید برداشته شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر آمریکا از برجام خارج شود، یکی از این ستون ها از بین می رود و سپس کل توافق نابود خواهد شد.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران همچنین در این گفت وگو از آلمان، فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی که برای خوشایند ترامپ ، موضع خود را در مورد امتناع از هرگونه تحریم جدید علیه ایران به امید حفظ توافق هسته ای تغییرداده اند ابراز ناراحتی کرده و گفته است : این عادلانه نیست، آژانس بین المللی انرژی هسته ای طی ده گزارش به این نتیجه رسیده است که ایران بخش مربوط به خود در توافقنامه هسته ای را کاملا اجرا کرده است. این درحالی است ترامپ که تهدید کرده این قرارداد را نقض می کند ، از سوی اروپایی ها پاداش می گیرد. اکنون ما داریم مجازات می شویم. این منطقی نیست و عملی نخواهد نشد.

عراقچی خاطرنشان کرد :اگر این توافق نابود شود، مقامات ایران آماده هستند تا هرآنچه را که طبق توافق هسته ای منع شده، انجام دهند. ما آماده تحریم های جدید ، پایان توافق و شروع مجدد برنامه هسته ای هستیم. درحقیقت حتی اگر آمریکا تصمیم بگیرد که در این توافقنامه باقی بماند ، ایران می تواند خودش را از آن خارج کند.

عراقچی تاکید کرد :برجام قابل مذاکره مجدد نیست. برای اینکه این توافق کارایی داشته باشد، باید پایدار و قابل پیش بینی باشد. این موضوع برای نروژی ها و سایر شرکتهای خارجی که تمایل به سرمایه گذاری در ایران دارند، ضروری است. متاسفانه آمریکا جو ناپایداری و تردید ایجاد کرده است که بر تمایل شرکتهای خارجی برای سرمایه گذاری در ایران تأثیر می گذارد و در نتیجه ما کمتر از آنچه که در ازای رفع تحریم ها باید می داشتیم ، بدست آورده ایم. عراقچی سئوال کرد ؛ چرا باید در قراردادی بمانیم که سودی برای ما ندارد.؟!

معاون وزیر خارجه ایران در پاسخ به سئوال آفتن پوستن که این وضعیت باعث وارد آمدن خسارات مالی زیادی به ایران خواهد شد و چگونه خسارات ناشی از خروج از برجام در برابر مزایای حفظ توافق موازنه می شود؛ اظهار کرد: ما همه محاسبات خود را انجام داده ایم. جنبه اقتصادی برجام مهم هستند اما جنبه امنیتی برجام نیز اهمیت زیادی دارد و لازم است مورد توجه قرار بگیرد. ایران در ارزیابی مزایای اقتصادی، سیاسی و امنیتی برجام بسیار دقیق و خردمندانه عمل خواهد کرد.

در همین زمینه: وزیر امور خارجه ۶ راهبرد دیپلماسی اقتصادی کشور را علام کرد ظریف راهکارهای ارتقاء تجارت دو جانبه ایران و پاکستان را اعلام کرد وزارت خارجه ایراد اتهام علیه ایران در بیانیه مشترک عربستان و مصر را محکوم کرد

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۱۳۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شگرد نتانیاهو برای جلوگیری از دستیابی به توافق آتش‌بس

منابع رسانه‌ای عبری زبان دست نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را رو کرده و فاش کردند که وی با نام یک مسئول دیپلمات جعلی از ایده حمله به رفح و ادامه جنگ حمایت می‌کند.

به گزارش مشرق، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی در این باره فاش کرد دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جلسات مطبوعاتی خود تاکید می‌کند که رژیم اشغالگر از تهاجم به رفح دست نخواهد کشید و با پایان جنگ موافقت نخواهد کرد.

طبق گزارش این رسانه، ناظران معتقد هستند که تکرار تهدید حمله به رفح و ادامه جنگ از سوی نتانیاهو بیانگر این مسئله است که وی در تلاش است تا امکان دستیابی به تفاهم یا دستیابی به پیشرفت در مذاکرات جاری از طریق میانجیگران را خنثی کند.

رسانه‌های صهیونیستی نیز به نقل از چند خبرنگار فاش کردند که نتانیاهو در پوشش یک مقام دیپلماتیک علیه انعقاد توافق با مقاومت فلسطین بیانیه‌هایی صادر می‌کند.

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» در این باره نوشت: خبرنگاران و روزنامه‌نگاران اسرائیلی تصمیم گرفتند اقدامات نتانیاهو و بازی او برای ایجاد مانع در توافق را افشا کنند.

این روزنامه گزارش داد: اظهارات نتانیاهو در پوشش یک مقام ناشناس بیانگر دیدگاه اعضای کابینه نیست.

طبق این گزارش، مقامی که نامش فاش نشده و با وجود هرگونه توافقی تهدید به ورود به رفح کرده است، خود بنیامین نتانیاهو است.

این روزنامه همچنین فاش کرد: هدف نتانیاهو فریب افکار عمومی است تا اینگونه وانمود کند که بر سر موضوع تشدید تنش نظامی و ناکام گذاشتن هرگونه توافق احتمالی اتفاق نظر وجود دارد.

شنبه، رسانه‌های عبری زبان بیانیه‌ای را از طرف یک «منبع سیاسی» صهیونیست منتشر کردند که در آن گفته شده بود تل‌آویو با پایان دادن به جنگ در چارچوب هیچ توافقی با حماس موافقت نخواهد کرد.

این منبع گفته بود: چه آتش‌بس برای آزادی اسرا وجود داشته باشد چه نه، ارتش وارد رفح خواهد شد.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • صدور مجوز تأسیس و فعالیت مرکز تجاری ج. ا. ایران در نروژ
  • مجوز تأسیس و فعالیت مرکز تجاری ج. ا. ایران در نروژ صادر شد
  • افشای عمدی فایل صوتی ظریف به روایت سعید لیلاز /با خرابکاری در نطنز، این سایت چند ماه از کار افتاد /ایران زمین بازی را عوض کرده است
  • اسلامی: ایران از برجام خارج نشده است/ سند راهبردی بیست ساله هسته‌ای را در دستورکار قراردادیم/ گروسی: باید شرایط را جهت بازگشت به برجام تسهیل کنیم
  • صدایی که از ایران شنیده می‌شود/آیا معمای طالبان حل خواهد شد؟ / فاصله خاورمیانه تا توافق
  • ادعای یک روزنامه درباره درخواست تـازه آمریکا و پاسخ ایـران
  • ادعای روزنامه کویتی درباره درخواست تازه آمریکا از ایران
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • شگرد نتانیاهو برای جلوگیری از دستیابی به توافق آتش‌بس
  • گرگ و میش توافق