Web Analytics Made Easy - Statcounter

­به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما، بهاي نفت خام سبک ‏برنت درياي شمال‏، سبد نفتي اروپا، در آغاز معاملات روز دوشنبه کاهش يافت.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از لندن، بهاي ‏هر بشکه نفت خام سبک ‏برنت درياي شمال براي تحويل در ماه ژوئن با 18 سنت کاهش نسبت به پايان معاملات روز کاري پيشين، به 73 دلار و 88 سنت رسيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در معاملات الکترونيک بازار نيويورک هم قيمت هر بشکه نفت خام سبک و شيرين شاخص نيويورک ( وست تگزاس اينترميديت ) براي تحويل در ماه ژوئن با 33 سنت کاهش نسبت به پايان معاملات روز کاري پيشين، به 68 دلار و هفت سنت رسيد.
با اين کاهش، قيمت ها بخشي از افزايشي که در معاملات روز پنجشنبه و جمعه به دست آمده بود از دست داد و بدين ترتيب از بالاترين قيمتي که در معاملات روز جمعه به دست آمده بود فاصله گرفت. در معاملات روز کاري پيشين بازار جهاني، قيمت دو شاخص عمده نفتي جهان، يعني ‏‏نفت خام سبک و شيرين شاخص ‏‏نيويورک و ‏نفت ‏خام سبک ‏‏برنت درياي شمال‏، به بالاترين حد خود از نوامبر سال 2014 رسيد. در اين روز بهاي نفت خام سبک ‏برنت درياي شمال‏، سبد نفتي اروپا، به هر بشکه 74 دلار و 75 سنت رسيد. بهاي نفت خام سبک و شيرين ‏شاخص ‏نيويورک، ‏وست تگزاس ‏‏اينترميديت در آغاز معاملات اين روز به 69دلار و 56 سنت رسيد.
مايکل هيوسون از شرکت کارگزاري و مشاور سرمايه ‏‏گذاري « سي ام سي مارکتس» (CMC ‎‎Markets )‏ ‏که در زمينه ‏‏سهام، اوراق ‏قرضه، ارز و مواد ‏‏اوليه به ويژه نفت و گاز ‏‏خدمات ارائه مي دهد، در اين ‏‏باره مي گويد: « اظهار نظر دونالد ترامپ‏، رئيس جمهورآمريکا مبني بر اينکه قيمت نفت در بازار جهاني به طور مصنوعي بالاست باعث شد تا روند افزايشي قيمت نفت در بازار جهاني متوقف شود اما فعلا گرايش قيمت ها افزايشي است .»
دونالد ترامپ‏ در صفحه کاربري خود در شبکه اجتماعي توييتر نوشته بود اين سطح از قيمت ها براي نفت قابل پذيرش نيست. وي اقدام سازمان کشورهاي صادر کننده نفت ( اوپک ) و شرکاي اين کشور شامل 10 کشور غير عضو از جمله روسيه براي بالا بردن قيمت نفت در بازار جهاني محکوم کرد وگفت قيمت نفت اکنون به طور مصنوعي بالاست.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۱۴۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش بهای نفت در بازار جهانی

بهای نفت طی ماه‌های اخیر به شدت تحت تاثیر تنش‌های سیاسی در شرق اروپا (جنگ اوکراین) و خاورمیانه (جنگ غزه) قرار داشته است. با این حال، دلایل اقتصادی نیز از جمله دیگر مواردی هستند که بر بهای طلای سیاه در بازار جهانی تاثیر می‌گذارند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای نفت در معاملات امروز بازار انرژی به دلیل کاهش شاخص ارزش دلار در برابر سایر ارز‌های معتبر جهان شاهد جهش یک و نیم درصدی بود. 

بر این اساس، نفت برنت دریای شمال در معاملات امروز با یک دلار و ۴۲ سنت افزایش، ۸۸ دلار و ۴۲ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با یک دلار و ۴۶ سنت افزایش، به ۸۳ دلار و ۳۶ سنت در هر بشکه رسید. 

کاهش تنش میان ایران و اسراییل پس از نگرانی‌ها پیرامون گسترش جنگ غزه به سایر مناطق در خاورمیانه و نیز نگرانی‌ها درباره کاهش تقاضای چین به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت، در روز‌های گذشته باعث کاهش بهای طلای سیاه شده بود. 

برآورد‌های اولیه نشان می‌دهد میزان ذخایر نفت تجاری آمریکا طی هفته گذشته شاهد افزایش بوده و پالایشگاه‌های ایالات متحده مصرف کمتری داشته اند که همین موضوع می‌تواند بازار انرژی را تحت تاثیر قرار دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

دیگر خبرها

  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • جهش بهای نفت در بازار جهانی
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد؟
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد
  • ثبات قیمت دلار و کاهش نرخ طلا و سکه در معاملات امروز
  • چین کمر تسلا را شکست/ حراج خودروهای تسلا برای ماندن در بازار
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد