Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-03@18:47:45 GMT

چگونه با شکست عشقی کنار بیاییم؟

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۱۴۴۹۲

چگونه با شکست عشقی کنار بیاییم؟

تا زمانی که بهبودی کامل نیافته‌ایم باید برای مدتی هم که شده از گوش دادن به موسیقی‌های غمگین، شنیدن اشعار عاشقانه، خواندن داستان شکست‌خوردگان عاشق دست برداریم؛ چراکه با نمک پاشیدن به زخم خود، مدام خودمان را ضعیف‌تر می‌کنیم و قدرت بلند شدن دوباره را به تعویق می‌اندازیم.

سرویس سبک زندگی فردا: چطور با شکست عاطفی مدارا کنیم؟ مهم‌ترین مسئله برای مقابله با از دست دادن عملکرد عادی روزمره است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نقل از سلامت نیوز، فرناز امیراصلانی اظهار کرد: شاید عمومی‌ترین واکنشی که به عنوان یک راه حل به ذهن کسی که درگیر اتمام رابطه عاطفی است می‌رسد، این است که با یک شخص دیگر رابطه عاطفی برقرار کند.

 

 

چنین فردی می‌خواهد به خودش ثابت کند که مشکلی نداشته است و به راحتی می‌تواند با یک نفر دیگر به نتیجه برسد، اما این تصور کاملا غلط است؛ در واقع تا زمانی که خاطره فرد قبلی در ذهن‌مان پررنگ است، نمی‌توان به راحتی وارد حریم شخص دیگری شد و این اقدام عجولانه می‌تواند به افسردگی‌های بلندمدت منتج شود.

این روان‌شناس ادامه داد: پناه بردن بردن به مواد وابستگی‌آور مانند سیگار برای فراموش کردن رنج‌های عاطفی بسیار اشتباه است؛ چراکه نه تنها درد را تسکین نمی‌دهد، بلکه به مرور فرد را دچار خمودگی عاطفی کرده و خروج از این شرایط را بغرنج‌تر می‌کند؛ در واقع باید به شکست عاطفی به عنوان یک فرصت خودشناسی نگاه کنیم و یقین داشته باشیم که افراد زیادی بعد از تمام شدن یک رابطه عاطفی، انسان مثبت‌تری شده‌اند.

وی افزود: می‌توانیم از زاویه دید طرف مقابل هم به رابطه نگاه کنیم. نگاه کردن از زاویه دید کسی که با ما در رابطه عاطفی بوده و متقابلا چیز‌هایی از دست داده است، می‌تواند در این راه بسیار کمک‌کننده باشد. همچنین حتما باید با افراد قابل اعتماد صحبت کنیم؛ چراکه انسان بعد از تمام شدن رابطه عاطفی، از گیر کردن کلمه و بغض توی گلو احساس خفگی می‌کند، ولی مراجعه به مشاور و روانشناس می‌تواند در روند بهبودی بسیار موثر باشد.

امیراصلانی تصریح کرد:تا زمانی که بهبودی کامل نیافته‌ایم باید برای مدتی هم که شده از گوش دادن به موسیقی‌های غمگین، شنیدن اشعار عاشقانه، خواندن داستان شکست‌خوردگان عاشق دست برداریم؛ چراکه با نمک پاشیدن به زخم خود، مدام خودمان را ضعیف‌تر می‌کنیم و قدرت بلند شدن دوباره را به تعویق می‌اندازیم.

این روان‌شناس تاکید کرد:باید این مساله را درک کنیم که هیچ‌چیزی به صورت اتفاقی در زندگی انسان روی نمی‌دهد و همه چیز نظمی الهی دارد. همه افکار، همه لحظات، هر عملی که انجام می‌گیرد، هر رابطه و هر پیشامدی که در زندگی اتفاق می‌افتد، به خاطر این است که فرد را به سمت مرحله بعدی یادگیری و رشد فردی راهنمایی و هدایت کند.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003NLZ

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۱۴۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام جرم دادستانی علیه برخی فعالان رسانه‌ای درباره پرونده نیکا شاکرمی

دادستانی تهران علیه برخی فعالان رسانه‌ای در رابطه با پرونده نیکا شاکرمی اعلام جرم کرد.

به گزارش ایسنا، قوه قضاییه اعلام کرد:

به واسطه انتشار مطالب کذب، توهین‌آمیز و تبلیغ علیه نظام در فضای مجازی پس از انتشار گزارش جعلی سایت انگلیسی BBC در رابطه با پرونده نیکا شاکرمی، دادستانی تهران علیه تعدادی از خبرنگارها و فعالان رسانه‌ای اعلام جرم کرد. 

دادستانی تهران در راستای وظیفه قانونی عدلیه برای مقابله با برهم زنندگان امنیت روانی جامعه، ضمن اعلام جرم، برای این افراد پرونده قضایی تشکیل داد و جهت ارائه توضیحات به دادسرای تهران احضار شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خلاقیت در شیوه‌های آموزشی در کلاس درس یک معلم قمی
  • اجرای عمومی تئاتر‌های جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب
  • اجرای عمومی تئاترهای جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب
  • سرقت های سریالی قهرمان کشتی در تهران| نیما می گوید شکست عشقی خورد و ...
  • رابطه ها که تموم می شن ۲ جور آدم داریم... (فیلم)
  • اعلام جرم دادستانی علیه برخی ناشران اخبار جعلی درباره پرونده نیکا شاکرمی
  • اعلام جرم دادستانی علیه برخی فعالان رسانه‌ای
  • اعلام جرم دادستانی علیه برخی فعالان رسانه‌ای درباره پرونده نیکا شاکرمی
  • عشقی فراتر از خدمت.../ماندن در منطقه محروم؛ به واسطه عشق به دانش‌آموزان
  • اهمیت توجه به خودشفقتی در چیست؟