Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@19:01:54 GMT

بنین از سرمایه گذاری صنعتی و گردشگری حمایت می کند

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۱۵۸۱۷

بنین از سرمایه گذاری صنعتی و گردشگری حمایت می کند

خمین - ایرنا - سفیر جمهوری بنین در ایران گفت: بنین با داشته های فرهنگی، جاذبه های بکر تاریخی و موقعیت ممتاز از هر گونه سرمایه گذاری خارجی در حوزه صنعتی و گردشگری استقبال می کند.

به گزارش ایرنا، نعیم اکیبو عصر دوشنبه در نشست با فعالان اقتصادی دلیجان افزود: این کشور مهد فرهنگ، هنر و تمدن است و از ظرفیت های فرهنگی، تاریخی ، معماری و پارک های ملی در غرب آفریقا برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: اما با وجود جوانان پویا و تحصیل کرده و داشته های هنری و علمی از ظرفیت های موجود استفاده مناسب نشده است.
سفیر بنین در ایران بیان کرد: بنین به عنوان منطقه ای که الگوی ثبات دموکراسی در آفریقا محسوب می شود خواستار ایجاد روابط اقتصادی و تجاری با استان مرکزی در ایران است .
سفیر جمهوری بنین در ایران گفت: بنین کشوری است که می تواند به عنوان یکی از هدف های صادراتی دلیجان باشد و ظرفیت دلیجان در تولید عایق رطوبتی و الیاف پلی استر زمینه ساز افزایش روابط تجاری است.
اکیبو بیان کرد: موقعیت ممتاز بنین به عنوان شاهراه با موقعیت ممتاز با ورود سرمایه گذاران و گسترش روابط تجاری می تواند در تولید و صادرات، جهش دوجانبه ایجاد کند.
وی گفت: حضور تجار دلیجانی در بازار اقتصادی بنین سودآور و موثر است چرا که بنین عضو جامعه اقتصادی با عضویت 15 کشور غرب آفریقا است و کالاها در این اتحادیه بدون مشکل گمرکی جابه جا می شود.
اکیبو ادامه داد: وجود مناطق آزاد صنعتی و ساختمان سازی رو به رشد فرصت مناسبی را برای حضور تجار و فعالان عرصه عایق های رطوبتی و الیاف پلی استر در بنین فراهم می کند.
وی با بیان اینکه بنین تولید کننده مواد اولیه بسیاری از صنایع است افزود:صنایع تبدیلی و بسته بندی مناسبی در این کشوروجود ندارد و سرمایه گذاری در این عرصه سودآور است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی گفت: استان مرکزی از ظرفیت های اقتصادی منحصر به فردی برخوردار است.
سعید فرخی افزود: این استان یکی از استان های پیشرو در صادرات کالاهای صنعتی کشور محسوب می شود و سال گذشته 13 میلیون دلار ارزش افزوده بابت صادرات به کشورهای آفریقایی همچون کنیا و نیجریه عاید استان شد.
وی ادامه داد: اما این میزان صادرات با توجه به جمعیت بسیار در آفریقا ناچیز است و می طلبد از ظرفیت کشور بنین برای بازاریابی استفاده کرد.
سرپرست فرمانداری دلیجان نیز گفت: مجتمع تولیدی الیاف پلی استر دلیجان در زمره بزرگترین مجموعه های تولیدی خاورمیانه است به طوری که صادرات 20 درصد از الیاف پلی استر کشور از این شهرستان انجام می شود.
محمدرضا یوسفی در خصوص توانمندی دلیجان در تولید عایق رطوبتی گفت: واحدهای تولید عایق رطوبتی دلیجان بیش از 70 درصد نیاز کشور در این بخش را تولید می کنند.
وی بیان کرد: ترکمنستان، ترکیه، عراق، افغانستان، تاجیکستان، بلغارستان، قرقیزستان، آذربایجان، امارات متحده عربی و هلند مهمترین کشورهای هدف صادراتی محصولات تولیدی این شهرستان هستند.
وی ادامه داد: الیاف پلی استر، عایق رطوبتی، سیمان، فرآورده های دامی و فرش ماشینی از جمله مهمترین تولیدات صادراتی دلیجان محسوب می شوند که توسعه روابط تجاری با بنین و دیگر کشورهای آفریقایی در شمار کشورهای هدف صادراتی این شهرستان قرار می گیرند.
شهرستان دلیجان از توابع استان مرکزی دارای 50 هزار نفر جمعیت است و قطب تولید عایق رطوبتی و الیاف پلی استرکشور محسوب می شود.
سفیر جمهوری بنین در ایران در دومین روز از سفر خود به استان مرکزی از واحدهای صنعتی تولید کننده عایق رطوبتی، الیاف پلی استر و غار نخجیر دلیجان بازدید کرد.
جمهوری بنین کشوری واقع در غرب آفریقا است که پیش از این با عنوان داهومی شهرت داشت.
زبان رسمی جمعیت 10 میلیون 300 هزار نفری جمهوری بنین فرانسوی است.
3075 /7277

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد تجارت خارجي بنين استان مركزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۱۵۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه

امتداد -بر اساس احکام بودجه، امسال ۱۹ میلیارد دلار برای حمایت از تولید وارد صندوق توسعه خواهد شد و ۱۰۰ همت به سرمایه بانک مسکن برای جهش تولید مسکن تزریق می‌شود.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ،‌ نگاهی به احکام بودجه ۱۴۰۳ در خصوص حمایت از تولید نشان میدهد از کانالهای متفاوت شامل تخصیص مستقیم منابع دولتی و ارائه تسهیلات ریالی و ارزی، برنامه حمایت از تولید در دستور کار دولت و مجلس قرار خواهد گرفت.

درگام نخست از ۳۱ هزار میلیارد تومان منابع مستقیم لحاظ شده برای حمایت از تولید ۷۰ درصد در اختیار استانها قرار خواهد گرفت. بر این اساس به هر استان حدود ۷۰۰ میلیارد تومان تخصیص خواهد یافت.۳۰ درصد مابقی نیز در اختیار دولت قرار خواهد گرفت. وقتی این منابع با تسهیلات بانکی تلفیق میشود به ۹۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت تبدیل خواهد شد.

۱۰۰همت به سرمایه بانک مسکن تزریق میشود

در سال جاری سرمایه بانک مسکن حدود ۱۰۰ همت افزایش خواهد یافت که از این فضا برای جهش تولید مسکن در سراسر کشور استفاده خواهد شد.

واریز ۱۹ میلیارد دلار به صندوق توسعه

همچنین در سال ۱۴۰۳ حدود  ۱۹  میلیارد دلار از محل فروش نفت؛ وارد صندوق توسعه ملی می‌شود که این رقم به عنوان تسهیلات در اختیار بخش خصوصی در جهت ارتقا تولید قرار خواهد گرفت.

۶۴۰ همت سرمایه گذاری مستقیم شرکتهای دولتی نیز از دیگر کانالهای اصلی ارتقا تولید در کشور خواهد بود.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه
  • جشن ریواس در روستای راونج دلیجان برگزار شد
  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • احیای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • احیای واحدهای راکد دشتستان در دستور کار است
  • حمایت از تولید از اولویت دولت سیزدهم است
  • رزن و درگزین باید با مشارکت مردم از کشاورزی به سمت صنعتی شدن برود
  • بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت
  • سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مورد حمایت مدیریت استان قم هستند
  • تحقیقات و پژوهش نخبگان باید به سمت تولید ثروت برای جامعه برود