Web Analytics Made Easy - Statcounter


شبکه المسیره از انتخاب مهدی المشاط در پی شهادت صالح الصماد به عنوان رئیس جدید شورای عالی سیاسی یمن خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل امتداد نیوز، شبکه المسیره گزارش داد صالح  الصماد رئیس شورای عالی سیاسی یمن در تجاوز دشمن به شهادت رسید.

بر اساس این گزارش،‌جنبش انصارالله یمن با تایید این خبر اعلام کرد الصماد در تجاوز جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی آمریکایی به الحدیده به شهادت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این  تجاوز روز پنجشنبه گذشته صورت گرفته و الصماد زخمی شده بود که در نهایت امروز خبر شهادت این رهبر برجسته انقلاب مردمی یمن اعلام شد.

صالح الصماد که بود؟

“صالح علی الصماد ” مسئول سابق سیاسی جنبش انصارالله در استان تعز بود که اواخر مرداد ماه سال 1395 هجری شمسی در اولین نشست شورای عالی سیاسی به عنوان رئیس این شورا منصوب شد.

وی از جمله رهبران جنبش انصارالله بود که در فهرست ۵۵ نفری تحت پیگرد رژیم سابق یمن قرار داشت.الصماد متولد اول ژانویه ۱۹۷۹ (۱۱ دی ۱۳۵۷ ه.ش) در منطقه بنی معاذ از توابع سحار در استان صعده بود.

وی همچنین فارغ التحصیل دانشگاه صنعاء بود و در مدارس صعده تدریس می‌کرد.الصماد در جنگ سوم “صعده” و زمانی معروف شد که جبهه مقاومت در بنی معاذ با هدف کاهش فشار نظامی بر مران، نشور و ضحیان تشکیل شد.

جنگنده‌های رژیم اسبق یمن در دوران عبدالله صالح طی حملاتی منزل و مزارع الصماد را ویران کردند و دو نفر از برادرانش در این حملات به شهادت رسیدند.

به دنبال این حملات، تانک‌ها و توپخانه‌های رژیم اسبق یمن حملاتی را با هدف به شهادت رساندن وی انجام دادند؛ وی دراین نبردها، بارها شجاعانه با مرگ دست و پنجه نرم کرد.

علم و شجاعت و قهرمانی از ویژگی‌های بارز الصماد اعلام شده است؛ وی علوم دینی را در محضر مراجع دینی از جمله “مجدالدین المؤیدی” که در منطقه شان مقیم بود و سید بدرالدین الحوثی فرا گرفته بود.

 

«مهدی المشاط» رئیس جدید شورای عالی سیاسی یمن شد

شبکه المسیره از انتخاب رئیس جدید شورای عالی سیاسی یمن در پی شهادت صالح الصماد خبر داد.

 «مهدی محمد حسین المشاط» به عنوان رئیس جدید شورای عالی سیاسی یمن انتخاب شد.

مهدی المشاط چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۹۶ به عنوان عضو شورای عالی سیاسی یمن منصوب شد. وی نقش برجسته‌ای در فعالیت‌های سیاسی علیه تجاوز ائتلاف سعودی آمریکایی به یمن ایفا کرده است. المشاط در چندین دور از مذاکرات ژنو، کویت و عمان درباره یمن حضور داشته و راهکارهایی برای خروج یمن از بحران ناشی از تجاوز آل سعود و متحدانش ارائه کرده است.

بر اساس گزارش شبکه المسیره یمن، شورای عالی سیاسی یمن در بیانیه‌ای با معرفی رئیس جدید این شورا تاکید کرد به کشورهای متجاوز نشان خواهیم داد که رهبری،  دولت، نهادها و ملت یمن هرگز در برابر آنها سر تسلیم فرود نخواهند آورد.

بیانیه شورای عالی سیاسی یمن درباره شهادت صالح الصماد؛ متجاوزان بهای سنگینی پرداخت خواهند کرد

شورای عالی سیاسی یمن بیانیه‌ای درباره شهادت صالح الصماد رئیس این شورا صادر کرد.

شورای عالی سیاسی یمن در این بیانیه تاکید کرد: به متجاوزان ثابت خواهیم کرد که ما یمنی‌ها ملتی سرسخت هستیم که هرگز تسلیم نخواهیم شد و ذلت را نخواهیم پذیرفت.

صالح الصماد که بود؟

“صالح علی الصماد ” مسئول سابق سیاسی جنبش انصارالله و ناظر کل این جنبش در استان تعز بود که اواخر مرداد ماه سال ۱۳۹۵ هجری شمسی در اولین نشست شورای عالی سیاسی به عنوان رئیس این شورا منصوب شد.

وی از جمله رهبران جنبش انصارالله بود که در فهرست ۵۵ نفری تحت پیگرد رژیم سابق یمن قرار داشت.الصماد متولد اول ژانویه ۱۹۷۹ (۱۱ دی ۱۳۵۷ ه.ش) در منطقه بنی معاذ از توابع سحار در استان صعده بود.

وی همچنین فارغ التحصیل دانشگاه صنعاء بود در مدارس صعده تدریس می‌کرد.الصماد در جنگ سوم “صعده” و زمانی معروف شد که جبهه مقاومت در بنی معاذ با هدف کاهش فشار نظامی بر مران، نشور و ضحیان تشکیل شد.

جنگنده‌های رژیم اسبق یمن طی حملاتی منزل و مزارع الصماد را ویران کردند و دو نفر از برادرانش در این حملات به شهادت رسیدند.

به دنبال این حملات، تانک‌ها و توپخانه‌های رژیم اسبق یمن حملاتی را با هدف به شهادت رساندن وی اجرا کردند؛ وی دراین نبردها، بارها شجاعانه با مرگ دست و پنجه نرم کرد.

علم و شجاعت و قهرمانی از ویژگی‌های بارز الصماد اعلام شده است؛ وی علوم دینی را در محضر مراجع دینی از جمله “مجدالدین المؤیدی” که در منطقه شان مقیم بود و سید بدرالدین الحوثی فرا گرفته بود.

آغاز سخنرانی عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله

به گزارش تسنیم، سید عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصار الله لحظاتی پیش در سخنانی به مناسبت شهادت صالح الصماد ضمن تسلیت و تبریک شهادت رئیس شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد شهید الصماد به همراه شش نفر از همراهانش در جریان تجاوز جنگنده‌های متجاوزان به الحدیده به شهادت رسیده بود.

وی تاکید کرد این جنایت هرگز بدون پاسخ نخواهد ماند.

الحوثی افزود ما متجاوزان و در راس آنها آمریکا و عربستان سعودی را مسئول شهادت الصماد و تبعات آن می‌دانیم.

وی خاطر نشان کرد تمام آزادگان در یمن، صالح الصماد هستند و این شهادت تنها سبب افزایش عزم و اراده ملت یمن خواهد شد.

وزارت دفاع یمن : متجاوزان از امروز دیگر طعم امنیت را نخواهند چشید

وزارت دفاع یمن هم تاکید کرد: جنایت اخیر متجاوزان در به شهادت رساندن صالح الصماد بی‌پاسخ نخواهد ماند و سرکردگان کشورهای تجاوزگر باید بدانند که بهای بسیار سنگینی به خاطر این جنایت خواهند پرداخت و از امروز دیگر طعم امنیت را نخواهند چشید.

 

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۱۶۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد امید با روایت‌گری درست وظیفه همه مدیران است

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت، گفت: ایجاد امید و اعتماد افزایی در سطح جامعه با روایت‌گری درست وظیفه همه مدیران است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، سپهر خلجی امروز در نشست شورای اداری استان ایلام با بیان اینکه مسیر دولت، مسیر خدمت و کار برای مردم است، اظهار داشت: ایجاد امید و اعتمادافزایی در سطح جامعه با روایت‌گری درست وظیفه همه مدیران است.

وی به روایت مقایسه‌ای در راستای تحقق جهاد تبیین تاکید کرد و افزود: هنر روایت در بیان مطالب و مفاهیم بسیار مهم است که می‌تواند تاثیرگذاری بیشتر و بهتری در جامعه مخاطب داشته باشد.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت با تاکید برتلاش جهت ارائه روایت درست و صحیح برای مخاطبان و اقشار مختلف مردم، بیان کرد: آمریکایی‌ها سینمای هالیود را به عنوان یک صنعت جهت روایت قدرت، سبک زندگی و همینه خود پایه‌گذاری کردند تا بر همین اساس افکار عمومی جهان را مهندسی کنند.

خلجی در ادامه با اشاره به اینکه آمریکا با تلاش خود در صنعت سینما به عنوان کشوری که در جنگ ویتنام بدترین جنایات را انجام داده است، خود را مدافع حقوق بشر جلوه می‌دهد، عنوان کرد: امروز تلاش می‌کند که در غزه نیز به همین گونه عمل کند.

وی به آرایش رسانه‌ای دشمنان برای حمله به کشورمان اشاره کرد و گفت: این آرایش به گونه‌ای است که هم به نقاط ضعف و هم به نقاط قوت ما حمله می‌کنند.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در ادامه با اشاره به حمله رسانه‌ای آنها به اربعین به عنوان یک نقطه قوت و بی‌نظیر، عنوان کرد: امروز درگیر جنگ مدیریت پیام و همچنین جنگ نفس‌گیری در روایت‌سازی هستیم.

خلجی با تاکید بر اینکه امروز تمرکز دشمن بر جنگ در حوزه اقتصادی است، خاطرنشان کرد: دشمن همین موضوع را هم در عرصه رسانه پیش می‌برد و ما امروز به عنوان کارگزاران و مسئولان مأموریت داریم که همان گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند در عرصه جهاد تبیین وارد عمل شده و پای کار باشیم.

وی هدف دشمنان در جنگ رسانه‌ای ناکارآمد جلوه داده نظام عنوان کرد وگفت: وظیفه ما ایجاد امید و اعتماد افزایی در سطح جامعه است.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در ادامه به تورم نزدیک به 60 درصد قبل از به روی کار آمدن این دولت اشاره کرد و گفت: دولت قبل یک زمین سوخته را تحویل دولت کنونی داد و این دولت تورم 60 درصدی را امروز به 40 درصد کاهش داده که این میزان در فروردین ماه این میزان به 30 درصد کاهش یافته است.

خلجی با بیان اینکه در دولت قبل،ریل انقلاب از مسیر خارج شده بود، تصریح کرد: در دولت سیزدهم این ریل به مسیر خود بازگشت.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت با اشاره به قطعی های مکرر برق و به فروش نرفتن نفت فروش در دولت قبل اشاره کرد و گفت: امروز یک‌ میلیون و 500 هزار بشکه نفت به فروش می‌رسد.

وی در ادامه با اشاره به دامن زدن به حاکمیت دوگانه، رشد منفی در حوزه مسکن به عنوان دیگر مشکلات دولت قبل، گفت: اگر یک رویارویی با کشورهای متخاصم در دولت گذشته داشتیم آیا فکر می‌کردید که چنین منسجم در مقابل دشمن ایستاده و عملیات وعده صادق اجرا شود.

خلجی به رشد کشور در حوزه فضایی و دانش‌بنیان‌ها کشور نیز اشاره کرد و افزود: ارتباط کشور در حوزه سیاست خارجی و ارتباط بین‌المللی نیز توسعه یافته است.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت مسیر پیش گرفته دولت را مسیر خدمت و کار برای مردم عنوان کرد و ادامه داد:ما با انجام وظیفه خود با عنوان روایت گری صحیح و درست،در جهت جبران روند عقب ماندگی تلاش کنیم.

وی با تاکید برسه مقوله تبیین، اعتمادسازی و رفع شبهه را وظیفه همه مدیران و اصحاب رسانه در راستای تبیین فعالیت‌ها و برنامه‌های انجام شده در کشور، خاطرنشان کرد: حجم بالای کارهای انجام شده در این دولت در حوزه روایت‌گری و به ویژه روایت‌گری مقایسه‌ای تبیین شود.

خلجی با بیان اینکه طبق مصوبه هیئت دولت، هر مدیر دستگاه اجرایی مسئول مستقیم اطلاع‌رسانی است، افزود: مدیران بخش اطلاع‌رسانی را تقویت کرده و حوزه اطلاع‌رسانی نیز از دستگاه اجرایی و نظام اداری تصویرسازی قوی و مناسبی داشته باشد.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت، گفت: باید یک درصد مشخصی از این همه حجم عملیات و کارها، طرح و پروژه‌های انجام شده به حوزه اطلاع‌رسانی اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه باید همه پروژه‌ها دارای پیوست اطلاع رسانی باشند، افزود: با هزینه کردن در این زمینه، مردم از این اقدامات و طرح‌ها آگاه شوند.

خلجی در پایان با تاکید به حضور مدیران توانمند روابط عمومی در دستگاه‌های اجرایی، تصریح کرد: جهت تبیین خدمات دولت برای مردم روابط عمومی‌ها باید تصویرسازی درست از میزان خدمات و تصویر درست از فعالیت ها و اقدامات انجام شده ارائه دهند.

به گزارش تسنیم، رییس شورای اطلاع رسانی دولت با استقبال رسمی استاندار ایلام از طریق فرودگاه شهدای ایلام وارد استان شد.

شرکت در شورای اداری و نشست مطبوعاتی و دیدار با اصحاب رسانه و مطبوعات استان از جمله برنامه های سفر رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت به استان ایلام است‌.

انتهای پیام/180/

دیگر خبرها

  • محسن دلکرمی سرپرست شهرداری تیران شد
  • تشکل‌های دانشجویی در شناسایی مسائل و اعتباربخشی سیاست‌ها کمک کنند
  • ایجاد امید با روایت‌گری درست وظیفه همه مدیران است
  • رقابت جدی ۷ نفر برای کرسی ریاست مجلس به روایت نوری قزلجه /اصولگرایان مجلس دوازدهم «یک فراکسیون سیاسی» نخواهند داشت
  • امروز فرصت مناسبی است که اساتید ماهیت واقعی تمدن غرب را برای جوانان تبیین کنند
  • افزایش حقوق بازنشستگان قطعی شد؟ /پاسخ سخنگوی دولت
  • «الحوثی»: سلاح‌هایی در اختیار داریم که آمریکا تصورش را هم نمی‌کند
  • انتخاب عاطفه خادمی به عنوان دبیر جدید شورای فرهنگ عمومی کشور
  • هشدار یمن درباره پیامدهای آتش‌افروزی آمریکا
  • نسبت به تنش‌زایی آمریکا علیه امنیت و ثبات یمن هشدار می‌دهیم