Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، 'هایکو ماس' وزیر امور خارجه آلمان که برای شرکت در نشست وزیران امور خارجه عضو گروه هفت در کانادا بسر می برد، گفت: سران کشورهای اروپایی قرار است به دونالد ترامپ هشدار دهند که در صورت خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران، اوضاع به مراتب از وضعیت کنونی بدتر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز در نشست خبری مشترک با وانگ یی همتای چینی خود در پکن گفت: مسکو و پکن اجازه نخواهند داد هیچ کشوری توافق هسته ای با ایران را تخریب کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه افزود: ما در این مسیر کاملا با چین هماهنگ هستیم و اجازه نخواهیم داد که هیچ کشوری این توافق را که در چارچوب قطعنامه سازمان ملل به تصویب رسیده است، بر هم بزند.

محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه ایران نیز روز شنبه درباره هرگونه خروج آمریکا از توافق هسته ای وین هشدار داد و تاکید کرد که در صورت خروج واشنگتن از برجام، ایران گزینه های جدیدی را ارائه خواهد کرد.

ظریف گفت: «بسیار بعید است» که در صورت خروج آمریکا در توافق، ایران در این توافق باقی بماند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری قرار است روز 12 ماه می (22 اردیبهشت ) درباره ماندن در برجام و یا ترک یک جانبه آن تصمیم گیری کند.

301

هایکو ماس دونالد ترامپ توافق هسته ای برجام

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۱۶۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف جنگ و خروج اشغالگران، شرط السنوار برای توافق است

به نقل از رسانه صهیونیستی «ماکور ریشون»، السنوار آماده شنیدن پیشنهاد توافقی نیست که شامل توقف جنگ و عقب نشینی ارتش رژیم صهیونیستی از غزه نباشد.

ناعوم امیر، تحلیلگر نظامی رسانه ماکور ریشون درباره گزارش رسانه‌ها مبنی بر پیشرفت مذاکرات تبادل اسرا میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی گفت که تا صبح امروز و علیرغم انتشار چنین گزارش هایی، السنوار، مردی که کلید آزادی اسرای صهیونیست دست اوست، آماده شنیدن پیشنهاد توافقی که شامل توقف جنگ و خروج ارتش اسرائیل از غزه نباشد، نیست.

اخیرا منابع فلسطینی گزارش دادند که هیات حماس پس از دریافت طرح پیشنهادی جدید مبادله اسرا و مذاکره با میانجی‌های مصری و قطری و دریافت توضیحات آنها، قاهره را برای رایزنی‌های بیشتر ترک کرده است.

بر اساس این گزارش، هیات حماس مصر را ترک کرده و با پاسخ کتبی به پیشنهاد آتش بس در غزه، باز می‌گردد.

این در حالی است که احسان عطایا، عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به پیشنهاد مبادله اسرا که از سوی رژیم صهیونیستی ارائه شده است، گفت که این پیشنهاد با مفاد و ابهامات فعلی آن منجر به توافق نمی‌شود.

وی با بیان اینکه پیشنهاد اخیر دارای خلاء‌های اصلی و تلاش‌های خبیثانه‌ای است، افزود که این پیشنهاد سه و نیم صفحه‌ای جزئیات سه مرحله‌ای است.

این عضو ارشد جهاد اسلامی اضافه کرد: مفاد پیشنهادی جدید بیش از ۹۰ درصد نسبت به پیشنهاد قبلی تغییر نکرده است، بنابر این دستیابی به توافق را رد می‌کنم.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • ترامپ: من تجربه بدی با نتانیاهو دارم
  • فیلم لو رفته از بایدن درباره احتمال توافق با ایران؛ پای ترامپ وسط است؟
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • توقف جنگ و خروج اشغالگران، شرط السنوار برای توافق است
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • علیرضا عسگری؛ سوژه‌ای سوخته برای فرار از شکست
  • خروج رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق آتش‌بس صحت ندارد
  • بورل: رویارویی هسته‌ای به یک احتمال واقعی تبدیل شده است