Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-03@03:50:21 GMT

نیما رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۱۶۳۷۲

نیما رونمایی شد

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صداوسیما، سامانه نظام یکپارچه معاملات ارزی (نیما) برای ساماندهی معاملات ارزی عملیاتی شد.

به گفته مسئولان بانک مرکزی، این سامانه قابلیت تنظیم شوندگی و سیاستگذاری دارد و تمام منابع و مصارف ارزی کشور در سامانه جمع می شود و بر اساس ترجیحات متقاضی و اولویتهای سیاستگزار عرضه و تقاضا صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سامانه نیما ابزار اطلاعاتی برای رصد لحظه ای بازار ارز است و از این طریق امکان سیاستگذاری فوری و مداخله موثر را برای حاکمیت فراهم می کند.

این سامانه می تواند با پیش بینی قبل از وقوع التهابات بر بازار ارز، نیازمندیها و منابع ارزی را با توجه به سیاستهای کلان کشور کنترل و مصارف ارزی را به صورت سیستماتیک در اختیار بگیرد.

در ساختار سامانه نیما، چهار بازیگر عمده تعریف شده که شامل: وارد کنندگان کالا و خدمات به عنوان متقاضیان ارز، صادرکنندگان کالا و خدمات شامل دولت به عنوان صادر کننده نفت و واسطه گران شامل بانکها و صرافی ها و سیاستگزار ارزی که بر اساس پیش بینی منابع و مصارف نرخ و دامنه آزادی نرخ ها، اولویتها و سقف مصارف را کنترل می کند.

بر اساس این گزارش، نیما سه ویژگی دارد: فراهم کردن داده های کامل و واقعی از عرضه و تقاضای ارز، عملیاتی کردن فرایند تامین منابع و تخصیص مصارف ارزی در ساختاری یکپارچه، پیوند دهنده ارگانیک با فرایند تجارت خارجی کشور از مسیر ثبت سفارش تا ترخیص کالا و پوشش دهنده نیازهای خرد مردم نظیر ارز مسافرتی، درمانی و دانشجویی.

نقش صرافیها و بانکها در سامانه نیما هم به عنوان واسطه منابع و مصارف ارزی مکمل نقشی است که بانکها برعهده دارند تا بر اساس نیازهای وارد کنندگان امکان تخصیص، اولویت بندی یا عدم تخصیص ارز به آنها توسط سیاستگذاران وجود داشته باشد.

با عملیاتی شدن سامانه نظام یکپارچه معاملات ارزی یا نیما، رویکرد واکنشی سیاستگذار به رویکرد کنشی تبدیل می شود و پیش از بروز التهابات ارزی با کنترل تقاضای موثر و هدایت بهینه منابع نوسانات هیجانی، مقطعی و سیستمیک در آن قابل کنترل است و با سامانه جامع تجارت وزارت صنعت، معدن و تجارت و پنجره واحد نظام فرامرزی پیوسته ارتباط دارد.

هم اکنون وزیر و معاونان وزارت صنعت، معدن و تجارت همراه آقای اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در جریان عملکرد نیما قرار می گیرند.

به اشتراک گذاری کد خبر : 3265999134800325634 برچسب‌ها : سامانه نظام یکپارچه معاملات ارزی سامانه نیما «نیما» رونمایی شد لینک کوتاه : . اخبار مرتبط جزئیات سه شیوه فروش ارز به صادرکنندگان / سامانه نیما، محل معامله ارز شد جمعه 24 فروردین 1397 09:00 اخبار پیشنهادی از سراسر وب

ارسال نظر

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید: 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید. 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود. 3- نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود. تصویر امنیتی : پربازدیدها 20 زن، قربانی خفاش گیلان +تصاویر مراسم تشییع جنازه مادر بوش با حضور کلینتون و اوباما + تصاویر کوچک ترین فرودگاه های جهان + عکس به این بز میگن سلطان تعادل +فیلم خودرو شخصی مدیرعامل ایران خودرو چیست؟ خطرناکترین زن داعشی دستگیر شد +عکس خواب پدر، قاتل را گرفتار کرد +عکس مرگ دردناک موتورسوار زیر چرخ‌های کامیون +فیلم واریز اشتباه ۳۵ میلیارد دلار به یک حساب! کشف جسد مومیایی متعلق به رضا شاه؟ لیست همه پربازدیدها برگزیده‌ها مقایسه بازار دلار در چهارراه استانبول و شهر استانبول بیل گردانی، آئینی برای همدلی به این بز میگن سلطان تعادل +فیلم مرگ دردناک موتورسوار زیر چرخ‌های کامیون +فیلم کلاه کاسکتی که به شما دید 360 درجه می دهد واکنش رشیدپور به انتقاد یکی از مخاطبان درباره بخش «چراغ زرد» +فیلم مرگ یک پلنگ در بهشهر + عکس روایت کمدی مهران غفوریان از سانسورهای صدا و سیما اردبیل باز هم برفی شد + عکس سپاه قدرت موشکی مسلط است/ برخی انتظار دارند سپاه به پادگان برگردد و کفش‌های خود را واکس بزند آخرین مطالب همه سایت 22:00 «نیما» رونمایی شد 21:40 لباس دختران وزنه‌ بردار ایران تایید شد +عکس 21:33 جهانگیری: همه نظام پشتیبان سیاست جدید ارزی است 21:20 جایگزینی برای توافق هسته‌ای وجود ندارد 21:06 زلزله 4.2 ریشتری شهمیرزاد را لرزاند 21:00 روسیه اس ۳۰۰ را رایگان به سوریه می‌دهد 20:49 واکنش سید‌حسن‌نصرالله به ترور دانشمندان عرب 20:40 «موزه لوور» را از قاب شبکه چهار سیما تماشا کنید 20:30 3 کشته در سیل چهارمحال و بختیاری 20:20 خبر حیرت آور در شب پیروزی استقلال مقابل پیکان فهرست همه مطالب جام جم آنلاین © 2015 | کلیه حقوق این وب سایت متعلق به موسسه فرهنگی مطبوعاتی جام جم است. ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید × جام جم

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: سامانه نظام یکپارچه معاملات ارزی سامانه نیما نیما رونمایی شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۱۶۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم شفاف سازی در منابع و مصارف بودجه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی دیوان محاسبات کشور، لزوم شفاف سازی در منابع و مصارف، قابلیت نظارت و منطقی کردن هزینه‌های دولت، اجرای حسابداری بهای تمام شده و اجرای نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، پوشش کامل احکام پیشنهادی در قوانین بودجه سنواتی، ساماندهی طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای نیمه تمام ملی، کاهش ناترازی بودجه با استفاده از ابزار‌های اجرای بودجه نظیر استقرار کامل حساب واحد خزانه، استفاده کامل از ساز و کار پرداخت مستقیم به ذینفع نهایی (اجرای ماده ۶۵قانون محاسبات عمومی) در خصوص کلیه مصارف دولت، فراهم شدن امکان استفاده از سیستم فاکتورینگ در تامین منابع پروژه‌های عمرانی برای استقراض مسئولانه با نظارت عملیاتی، عدم انتقال کامل وجوه مصرف نشده عمرانی به سال‌های آتی، تفکیک بودجه جاری و ارزی، ارائه گزارش عملکرد بودجه تعهدی در مقایسه با بودجه نقدی از موارد پیشنهادی دیوان محاسبات کشور برای اصلاح ساختار نظام بودجه ریزی است.

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات ۸ هزار پرونده طرح نهضت ملی مسکن قم
  • تسهیلات ۸ هزار پرونده طرح نهضت ملی مسکن قم پرداخت شده است
  • لزوم شفاف سازی در منابع و مصارف بودجه
  • پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌‌ریزی کشور
  • جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد
  • موافقت مجلس با جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳
  • جدول منابع و مصارف «حوزه انرژی» به تصویب رسید
  • تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها
  • فوری /بودجه نیروهای مسلح در سال ۱۴۰۳ اعلام شد /تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها
  • جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها تصویب شد