Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاسم رضایی قهرمان کشتی فرنگی ایران در گفتگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شرایط این روز‌های کشتی اظهار کرد: پنج شنبه و جمعه هفته گذشته مرحله نخست انتخابی تیم ملی برای حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا و رقابت‌های جهانی با حضور تمام قهرمانان ملی پوش برگزار شد و در هر وزن چهار یا پنج کشتی گیر توانستند با عملکردی خوب و نظر مساعد شورای فنی تیم ملی جواز حضور در مرحله بعد انتخابی را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئولان روی مدال آوری کشتی گیران در جاکارتا حساب ویژه‌ای باز کرده اند

او ادامه داد: طبق مصوبه سازمان تیم‌های ملی کشتی قرار شده بین نفرات برتر بار دیگر یک مسابقه انتخابی برگزار و در پایان نفر برتر این مسابقات به بازی‌های آسیایی و قهرمانی جهان که از اهمیت به سزایی برای کشتی کشورمان برخوردار است اعزام شود. مسئولان ورزش کشورمان روی مدال کشتی گیران در اندونزی حساب ویژه‌ای باز کرده اند تا بتوانیم از این طریق در جدول رده بندی مسابقات اوضاع مان را سر و سامان دهیم.

اشکانی می‌تواند کشتی فرنگی را سربلند کند

رضایی ادامه داد:امیدوارم هر ورزشکاری که به نمایندگی از کشورمان راهی بازی‌های آسیایی می‌شود، بتواند در راستای اعتلای نام کشتی در آنجا گام بردارد. امیدوارم تلاش‌های شبانه روزی علی اشکانی سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی، مثمر ثمر واقع شود و بتواند در این ۲ رویداد معتبر نتایج خوبی را برای ورزش اول کشورمان بدست بیاورد. مطمئنم با توجه به تجربیاتی که او در این سال‌ها کسب کرده صددرصد می‌تواند هم کشتی را به روز‌های خوب گذشته اش باز گرداند و هم از این آزمون دشوار سربلند بیرون بیاید.

تلاش کشتی گیران این است که پرچم کشورمان را به اهتزاز در بیاورند

قهرمان کشتی المپیک لندن در ادامه گفت: در حال حاضر شرایط رضایت بخش است و امیدوارم  حمایت‌ها به شکل آیده آل ادامه داشته باشد. از صمیم قلب دعا می‌کنم تا کشتی گیران با کسب نتایج آبرومندانه در بازی‌های آسیایی و جهانی باعث شادی مردم کشورمان شوند. از مدال امامعلی حبیبی در المپیک تا به حالا تمام تلاش اعضای کشتی چه جهان پهلوان تختی و چه سایرین این بوده تا بتوانند با کسب مدال‌های رنگارنگ پرچم سه رنگ کشورمان را در مسابقات به اهتزاز درآورند.

مسئولان باید کمک کنند تا به مقصدی که خادم برای کشتی ترسیم کرده دست یابیم

قهرمان سال ۲۰۰۸ آسیا در ادامه گفت: رسول خادم شخصی است که از صبح زود در خانه کشتی حاضر می‌شود و عاشق این رشته است و خیلی دوست دارد تا خیلی سریع کشتی ما هم مانند روسیه بتواند در بازی‌های المپیک چه در آزاد و چه فرنگی مدال‌های زیادی را کسب کند. حتی هنگامی که ما کار‌های بدنی و کششی را انجام می‌دهیم او به تشک خیره می‌شود و برنامه‌های تیم ملی را تنظیم می‌کند. مسئولان وزارت ورزش کمک کنند تا بتوانیم به سرعت برق و باد به مقصدی که خادم برای کشتی ترسیم کرده دست یابیم. همان طور که می‌دانید کشتی متعلق به ایران است، اما آن چنان که باید حمایت‌های لازم از سوی متولیان ورزش در راستای پیشرفت این رشته المپیکی صورت نگرفته است. درخواست ما از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک این است تا مقداری از ما بیشتر حمایت کنند تا بتوانیم در تمامی مسابقاتی که شرکت می‌کنیم افتخارات بی شماری را نصیب ورزش اول کشورمان کنیم.

هیچ برنامه‌ای برای بازگشت به کشتی ندارم

رضایی در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ای برای بازگشت به کشتی دارد یا خیر، توضیح داد:امسال هیچ برنامه خاصی برای بازگشت به کشتی ندارم البته در صورتی که سال آینده شرایط مهیا باشد، همچنین قوانین کشتی تغییر یابد و وزن کشی هم مانند گذشته عصر باشد احتمال دارد دوباره به کشتی باز گردم.

امثال حسن یزدانی‌ در کشتی ما زیاد هستند

دارنده مدال نقره جوانان جهان در مورد اینکه باید چه تدابیری بیاندیشیم تا دوباره بتوانیم امثال حسن یزدانی را در کشتی پرورش دهیم، بیان کرد:امثال حسن یزدانی در کشور ما زیاد هستند، اما به چشم دیده نمی‌شوند. کار‌های استعدادیابی که در کشور ما از سوی مربیان تیم ملی انجام می‌شود، می‌تواند در رشد و پرورش استعداد‌های نهفته کشورمان موثر باشد. بهترین کار این است تا با برگزاری کلاس‌های آموزشی در تمام استان‌ها بتوانیم علم و دانش مربیان با فهیم را به روزتر کنیم.

به دلیل پوست اندازی در رقابت‌های جهانی خوب نتیجه نگرفتیم

قهرمان المپیک لندن در پاسخ به این سوال که آیا تیم ملی کشتی فرنگی می‌تواند در رقابت‌های جهانی نتایج ضعیف سال گذشته را جبران کند یا خیر، اظهار کرد:چون پس از اتمام رقابت‌های المپیک بسیاری از کشور‌های مطرح جهان در ترکیب خودشان پوست اندازی می‌کنند به همین علت مقداری به زمان نیاز دارند تا بتوانند به دوران خوب گذشته شان باز گردند و ما هم از این قاعده مستثنی نیستیم. تمام برنامه ریزی‌های کادر فنی و مدیریت فدراسیون منجر به این شود تا بتوانیم در المپیک ۲۰۲۰ مانند المپیک لندن دست پر به کشور بازگردیم.

کشتی سردمدار ورزش کشورمان است

عضو تیم ملی کشتی فرنگی درباره اینکه در بازی‌های آسیایی چه نتایجی را کشتی بدست می‌آورد، پاسخ داد:همیشه کشتی سردمدار ورزش کشورمان چه در بازی‌های آسیایی و چه المپیک بوده و امیدوارم امسال هم بتواند این رویه را ادامه دهد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی فدراسیون کشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۱۷۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیوید تیلور از کشتی خداحافظی می‌کند؟

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، دیوید تیلور به عنوان گزینه اول هدایت تیم کشتی اوکلاهاما در نظر گرفته شده است که این می‌تواند به منزله پایان دوران کشتی این کشتی گیر پرافتخار باشد که چندین طلای جهانی و المپیک را به دست آورده است.

بیشتر بخوانید: تعیین تکلیف حضور حسن یزدانی در المپیک پاریس

به گزارش سایت Flo Wrestling، مدیران تیم کشتی ایالت اوکلاهاما و دیوید تیلور از اواخر هفته گذشته در مورد مربیگری دیوید تیلور در این تیم با هم در ارتباط بودند و مذاکراتشان را شروع کردند.

این می‌تواند به منزله پایان دوران کشتی دیویدی تیلور باشد که اکنون روی به مربیگری آورده است.

با توجه به عدم تجربه تیلور در مربیگری، جذب تیلور با استانداردها در این ایالت همخوانی نخواهد داشت ولی نباید فراموش کرد که این کشتی گیر سالها کنار کائل ساندرسون (قهرمان المپیک ۲۰۰۴ آتن و مربی تیم ملی آمریکا) بوده و ممکن است توانایی انجام این کار را داشته باشد.

تیلور در المپیک ۲۰۲۱ توکیو در وزن ۸۶ کیلوگرم به مدال طلا دست یافت. او همچنین سه بار قهرمان جهان شده است و مدال نقره مسابقات جهانی ۲۰۲۱ را کسب کرده است.

تیلور تابستان امسال برای رفتن به بازی‌های پاریس ۲۰۲۴ رقابت داشت اما در مسابقات انتخابی المپیک شکست خورد. او دو کشتی را به آرون بروکس باخت تا از رسیدن به المپیک پاریس بازبماند.

با توجه به بالا رفتن سن دیوید تیلور رقیب سنتی حسن یزدانی، به نظر باید او را از این به بعد در کنار تشک کشتی ببینیم و هدایت تیم کشتی اوکلاهاما می‌تواند اولین حضور تیلور در کسوت مربیگری باشد.

انتهای پیام

کد خبر: 1229491 برچسب‌ها کشتی آزاد

دیگر خبرها

  • زمان آخرین انتخابی المپیک برای کشتی‌گیر ایران
  • سرلک در جست‌وجوی آخرین سهمیه کشتی ایران
  • خیز کشتی گیر ایران برای کسب تنها سهمیه باقی مانده المپیک پاریس
  • خیز ملی‌پوش کشتی آزاد برای کسب تنها سهمیه باقی مانده المپیک
  • بازگشت استیوسون به کشتی؛ انتخابی با مِیسون در راه است؟
  • دردسر عجيب هركول كشتى ايران (عکس)
  • دیوید تیلور از کشتی خداحافظی می‌کند؟
  • حسن یزدانی کجاست؟
  • محمدی: سرلک قابلیت کسب سهمیه المپیک را دارد
  • محمدرضا گرایی فقط 50 درصد شانس حضور در المپیک 2024 را دارد