Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-01@05:20:54 GMT

3 گناه نابخشودنی در اسلام

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۱۸۲۶۳

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر حسینی  با بیان این‌که «حریم خصوصی و توجه به آن یکی از مباحث مهم حقوقدانان و روانشناسان جهان امروز است» اظهار کرد: ما باید برای اینکه بتوانیم تجسس در زندگی افراد را کمرنگ کنیم به اصل مبانی و نگرش‌های اسلام نسبت به این موضوع مراجعه کنیم.

وی ادامه داد: اگر ما به این باور برسیم که قرآن برای هدایت و حفظ حرمت انسان‌ها نازل شده می‌توانیم اینگونه رفتارها را از بین ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چراکه تجسس و رفتارهای ناپسند هرگز با مبانی قرآن و اسلام سازگاری ندارد و ورود به حریم خصوصی از مصداق‌هایی است که مورد سرزنش دین اسلام قرار گرفته است.

این عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی یادآور شد: از نظر حقوق شهروندی نیز تجسس در زندگی افراد کار نادرستی است. از منظر دین اسلام هم هر گناهی بخشوده می‌شود اما حق‌الناس هرگز بخشیده نمی‌شود و تجسس در زندگی افراد نیز به نوعی حق‌الناس محسوب می‌شود. در دین اسلام قدر و منزلت انسان‌ها به قدری بالاست که باید حرمت آنها حفظ شود و حرمت مؤمن از عرش خدا باشکوه‌تر است.

حسینی خاطرنشان کرد: ما در آیات قرآنی مفاهیمی داریم که باعث می‌شود زندگی انسان‌ها به شکلی درست رقم بخورد، یکی از آن آیات و سوره‌ها،‌ سوره حجرات و آیه 11 آن است که خداوند بعد از آنکه انسان‌ها را به سمت مسائل اخلاقی سوق می‌دهد به ما دستور می‌دهد که از گمان بد بپرهیزید و در زندگی یکدیگر تجسس نکنید.

وی یادآور شد: ما نباید به خاطر کوچکترین مسائل در زندگی همدیگر کنکاش کنیم و حریم و حرمت‌ها انسان‌ها را از بین ببریم.

این عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: ما باید کرامت انسان‌ها را بازسازی کنیم و بدانیم که سه گناه است که هرگز بخشوده نمی‌شود، غیبت، تمسخر و تجسس. ما باید نسبت به هم یک نگاه مثبت داشته باشیم و به جای اینکه دائما در زندگی همدیگر کنکاش کنیم نگاه‌های خود را تصحیح کنیم چراکه یکی از عوامل اصلی تجسس در زندگی افراد سوءظن و خود بزرگ‌بینی افراد است.

 

 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: جهان قرآن حریم خصوصی دین حقوق تمسخر غیبت حق الناس تجسس گناه نابخشودنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۱۸۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد

یک فعال مسیحی به نام جِید سانبِرگ (Jade Sanberg) تحت حمایت پلیس سوئد، به قرآن هتک حرمت کرد. این اتفاق سه روز پیش در استکهلم رخ داد و تصاویر آن به‌تازگی منتشر شده است.

دریافت 1 MB

دیگر خبرها

  • چرا بعد از رابطه جنسی غمگین می شوم و گریه می کنم؟
  • خیر انسان در حرکت در مسیر الهی است
  • کتاب «تعالیم اسلام» به قلم علامه طباطبایی به چاپ یازدهم رسید
  • دنیا در برابر عملیات وعده صادق کم آورد
  • حاجی‌صادقی: دنیا در برابر عملیات وعده صادق کم آورد
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی از حقوق متقابل کارگر و کارفرما
  • رازگشایی از ۷ علت ابتلا به سرطان
  • فیلم/ هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد
  • تبریک تولد بهرام رادان به سبک محسن کیایی!
  • تجلی زندگی بر مدار مدیریت زمان