Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-04@20:43:57 GMT

آغاز مهارت‌آموزی سربازان از سال جاری

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۱۸۴۵۳

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از آغاز اجرای تفاهم نامه مشترک با نیروهای مسلح برای مهارت آموزی سربازان از اوایل سال ۹۷ خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی زرافشان جزئیات برنامه مهارت آموزی سربازان را تشریح و اظهار کرد: ما مستقیما کاری برای آموزش مهارت به سربازان انجام نمی‌دهیم، بلکه تفاهم نامه‌ای را با ستاد مشترک نیروهای مسلح تنظیم کرده و کارگروه ویژه‌ای را برای انجام امور مشترکی تعریف کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ۶۳ درصد سربازان، فارغ‌التحصیلان مدارس ما هستند، به عبارتی دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی‌اند و می‌توان گفت که ورودی اکثر پادگان‌ها را دانش‌آموزان ما تشکیل می‌دهند. ضمن آنکه بخشی از این افراد، فارغ التحصیلان هنرستان‌ها در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش هستند که باید طبق تفاهم نامه از اولویت‌هایی برخوردار شوند. همچنین پیگیری می کنیم تا فارغ التحصیلان کاردانش و فنی و حرفه‌ای، خدمت سربازی را در تخصصی که گذرانده‌اند طی کنند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بکارگیری ظرفیت‌های مشترک دو دستگاه از دیگر موکدات تفاهم نامه مذکور است عنوان کرد: به عنوان مثال اگر نیروهای مسلح بخواهند کارگاهی دایر کنند توصیه ما این است طوری کارگاه بزنند که دومنظوره باشد یعنی هم سربازها و هم دانش‌آموزان بتوانند از آن استفاده کنند. از سوی دیگر ما هنرآموزانی داریم که می‌توانند ساعات آزادشان را برای نیروهای مسلح کار کنند.

زرافشان ادامه داد: یکی دیگر از سرفصل‌های این تفاهم نامه انتقال تجربیات در حوزه کارآفرینی است. یکی از پیشنهادات ما این بود که از تجربه کارآفرینی و آموزش همراه با تولید ما استفاده کنند، بخصوص تشکیل بازارچه های کسب و کار و مشارکت دادن سربازها در درآمدی که از کار تولیدی دارند باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه کلیه این موارد در دست پیگیری در کارگروه ویژه است گفت: در آخرین جلسه که با حضور وزراء و رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح برگزار شد، قرار بود اجرای طرح از اوایل امسال شروع شود. کارهای مقدماتی انجام و همایشی ملی برگزار و برنامه تبیین شده است. اکنون آمادگی‌های زیرساختی برای شروع کار فراهم است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سربازی آموزش و پرورش مهارت آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۱۸۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع روسیه: اوکراین در سال جاری بیش از ۱۱۱ هزار سرباز از دست داده است

وزیر دفاع روسیه امروز جمعه گفت: اوکراین در حال حاضر بیش از ۱۱۱ هزار سرباز و ۲۱ هزار واحد سلاح و تجهیزات نظامی را در سال جاری (۲۰۲۴) از دست داده است.

به گزارش ایسنا، سرگئی شویگو در یک کنفرانس با کارمندان ارشد نیروهای مسلح روسیه گفت: در کل، امسال آنها ۱۱۱ هزار نفر از نیروها و ۲۱ هزار واحد از سلاح و تجهیزات نظامی را از دست داده‌اند. علاوه بر این، کی‌یف به دلیل خواسته‌های ایالات متحده و متحدانش برای جلوگیری از حمله نیروهای مسلح روس به هر قیمتی، روزانه ۱۰۰۰ سرباز را از دست می‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک، وی افزود: ایالات متحده و متحدانش خواستار این هستند که اوکراین از سقوط خطوط دفاعی خود جلوگیری کند و به هر قیمتی شده این کار را بکند، در نتیجه، خسارات روزانه دشمن در ماه آوریل به ۱۰۰۰ کشته افزایش یافته است.

وزیر دفاع روسیه هم‌چنین گفت که ارتش روسیه از ابتدای سال کنترل ۵۴۷ کیلومتر مربع از قلمرو مناطق جدید را به دست گرفته است. وی افزود: نیروهای مسلح روس در طی دو هفته گذشته کنترل کامل شهرکهای Novobakhmutivka ،Semenivka و Berdychi را در جمهوری خلق دونتسک به دست آوردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی
  • آغاز ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق مهارت‌آموزی
  • آغاز ثبت ‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی از امروز
  • دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی؛ ثبت‌نام سربازان از امروز آغاز شد
  • ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی آغاز شد
  • (ویدئو) جزئیات ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی از فردا
  • آغاز ثبت‌ نام سربازان برای دریافت مشوق‌ های مهارت‌ آموزی از شنبه
  • مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است
  • وزیر دفاع روسیه: اوکراین در سال جاری بیش از ۱۱۱ هزار سرباز از دست داده است
  • آغاز جشنواره ملی خلاقیت‌های علمی - پژوهشی لکوکاپ ایران