Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا با مسابقه تیم‌های لیورپول و رم امشب از ساعت ۲۳ و ۱۵ دقیقه در ورزشگاه آنفیلد و با سوت فلیکس بریش آلمانی آغاز می‌شود.

در ابتدای لیگ قهرمانان این فصل، هیچ کارشناسی شانس زیادی برای این 2 تیم برای رسیدن به نیمه نهایی قائل نبود، اما آن‌ها توانستند با شایستگی به نیمه نهایی برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لیورپول تا رسیدن به این مرحله با قرعه‌های بسیار خوبی مواجه شده بود و تقریبا کار آسانتری نسبت به رم داشت. آن‌ها در یکی از آسانترین گروه‌ها بودند که با اقتدار در گروه اول شدند و در مرحله بعد، پورتو را به راحتی شکست دادند. سپس نوبت به منچسترسیتی رسید که قبلا این تیم را در لیگ جزیره هم شکست داده بودند و در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان نیز مقتدرانه و با نتیجه پنج بر یک در مجموع 2 مسابقه قهرمان لیگ جزیره را مغلوب کردند و به نیمه نهایی رسیدند. آن‌ها در این مرحله نیز با بهترین قرعه ممکن مواجه شدند و باید به مصاف رم بروند.

تیم رم، برخلاف لیورپول آسان به این مرحله نرسیده است و با بازی‌های جذاب و به سختی از مراحل مختلف عبور کردند. این تیم در گروه مرگ قرار داشت و توانست بالاتر از چلسی و اتلتیکو مادرید در گروه اول شود. آن‌ها سپس به شاختار دونتسک اوکراین خوردند و در حالی که در بازی رفت 2 بر یک باخته بودند، در بازی برگشت در المپیکو یک بر صفر پیروز شدند و به دلیل گل زده در خانه حریف به یک چهارم رسیدند. جالوروسی با قرعه‌ای دشوار در یک چهارم نهایی به مصاف بارسلونا رفت و پس از شکست چهار بر یک در بازی رفت، در دیدار برگشت موفق شد با ارائه نمایشی فوق العاده سه بر صفر بارسا را در خانه شکست دهد و باز هم به دلیل گل زده در خانه حریف گام به نیمه نهایی بگذارد.

این مسابقه مصاف محمد صلاح ستاره مصری تیم لیورپول و بهترین بازیکن این فصل لیگ برتر انگلیس، با تیم سابقش است. صلاح فصل گذشته در رم بازی می‌کرد و در تابستان با انتقال ۴۵ میلیون یورویی به لیورپول پیوست. انتقالی که باعث شکوفا شدند فرعون مصر شد و اگر چه سال گذشته در لباس گرگ‌ها هم می‌درخشید، اما امسال وی به یکی از بهترین بازیکنان جهان تبدیل شد و قیمتش حداقل چهار برابر شده است. البته رم هنوز یک بازیکن مصری الاصل دارد. استفان الشراوی معروف به فرعون کوچک بازیکن دورگه مصری ایتالیایی است که در تیم ملی ایتالیا بازی می‌کند و مصافش با صلاح می‌تواند دیدنی باشد.

دیدار امشب یادآور فینال سال ۱۹۸۴ جام باشگاه‌های اروپا نیز هست. در آن مسابقه که در ورزشگاه المپیکوی شهر رم برگزار شد، پس از تساوی یک بر یک در جریان مسابقه، لیورپول موفق شد در ضربات پنالتی چهار بر دو، رم را شکست دهد و قهرمان شوند. تنها حضور رم در فینال مسابقات لیگ قهرمانان به همان سال برمیگردد و اگر موفق شود در این فصل از سد لیورپول بگذرد برای دومین بار به فینال می‌رسند. در حالی که لک لک‌ها تاکنون هفت بار به فینال رسیدند و در پنج مرتبه آن قهرمانی را به دست آورده اند.

لالانا، ماتیپ و امره جان، مهم‌ترین غایبان لیورپول هستند و در سمت مقابل دفرل و کارسدورپ، مهم‌ترین مصدومان رم محسوب می‌شوند.

دیدار امشب، ششمین مصاف اروپایی 2 تیم محسوب می‌شود و نخستین دیدارشان از سال ۲۰۰۲ به بعد است. در پنج مسابقه قبلی، لیورپول 2  پیروزی به دست آورده و رم یک بار پیروز شده است. یک مسابقه هم با تساوی به پایان رسیده است. قرمز‌های آنفیلد از ۱۰ بار حضور در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، ۷ مرتبه به فینال رسیده اند. رم برای دومین بار به مرحله نیمه نهایی می‌رسد؛ آن‌ها در تنها حضورشان در این مرحله به فینال رسیدند و در فینال ۱۹۸۴ در ضربات پنالتی مغلوب لیورپول شدند. لیورپول در ۷ بار آخر که به مرحله نیمه نهایی مسابقات اروپایی رسیده، بازی رفت را با پیروزی به اتمام نرسانده است. رم در ۱۹ بازی اخیرش در انگلیس فقط یک بار پیروز از زمین خارج شده است که آن برد مربوط به جام یوفای سال ۲۰۰۱ است. دی فرانچسکو در آن بازی به عنوان بازیکن ذخیره به میدان رفت. آمار کلی رم در ۱۹ بازی اخیر در انگلیس: ۱ برد - ۷ تساوی - ۱۱ شکست. گلادیاتور‌ها از ۱۴ بازی اخیر خارج از خانه اش در لیگ قهرمانان اروپا، فقط یک پیروزی دشت کرده اند. (۱ برد - ۵ تساوی - ۸ باخت) رم در ۲۶ بازی اخیر خارج از خانه اش در لیگ قهرمانان اروپا موفق به ثبت کلین شیت نشده است در حالی که در این فصل لیگ قهرمانان در خانه تاکنون گلی نخورده است. لیورپول در ۱۴ بازی اخیرش در لیگ قهرمانان اروپا، بدون شکست بوده است. تیم کلوپ در مسابقات این فصل، ۳۳ بار موفق به گلزنی شده اند؛ بهترین عملکرد تیمی انگلیسی در یک فصل لیگ قهرمانان اروپا از این حیث محسوب می‌شود. ترکیب احتمالی ۲ تیم:

انتهای پیام/

پیش بازی مسابقه لیورپول و رُم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی دنیای ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۱۸۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاهان بر استقلال آبی پوشان ملاثانی غلبه کرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ در مرحله یک هشتم نهایی جهام حذفی فوتبال تیم‌های استقلال آبی‌پوشان ملاثانی و سپاهان از ساعت ۱۹:۳۰ مقابل هم قرار گرفتند که این بازی با نتیجه ۲ بر یک به سود طلایی پوشان به پایان رسید.
گل اول سپاهان در این بازی را کاوه رضایی با پاس رامین رضاییان به ثمر رساند و گل دوم را شهریار مغانلو از روی نقطه پنالتی در دقیقه ۱۱۸ زد.
با این نتیجه سپاهان راهی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی شد و در این مرحله باید به مس رفسنجان رود.

دیگر خبرها

  • بایرن داغ رئال مادرید را تازه کرد! (عکس)
  • عکس| واکنش اورونوف‌ به حذف پرسپولیس از جام حذفی
  • رونمایی از ۸ تیم پایانی جام‌حذفی
  • سرمربی جهانبخش، جای کلوپ در لیورپول!
  • خلاصه بازی سپاهان و استقلال ملاثانی + فیلم
  • سپاهان بر استقلال آبی پوشان ملاثانی غلبه کرد
  • خلاصه بازی سایپا و ملوان + فیلم
  • خلاصه بازی فجر سپاسی و گل گهر + فیلم
  • رکورد ویژه ستاره ایران در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان
  • عکس‌| عملکرد عالی علیرضا فغانی در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان