Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در استودیو الفبا در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری فارس در خصوص برنامه این وزارتخانه در حمایت از کالای ایرانی و استفاده از پیام‌رسان داخلی، اظهار داشت: با دستور وزیر آموزش و پرورش، کوچ معلمان و دانش‌آموزان از تلگرام به پیام‌رسان داخلی آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در آینده نزدیک خواهید دید که سهم دانش‌آموزان و فرهنگیان در پیام‌رسان داخلی، سهم بالایی خواهد بود.

کاظمی به شعار سال که حمایت از کالای ایرانی است، اشاره کرد و گفت: وزارت آموزش و پرورش در این خصوص برنامه‌های متعددی دارد که به زودی اعلام می‌شود.

وی به موضوع مجلس دانش‌آموزی اشاره کرد و افزود: سند فرادستی آموزش و پرورش، سند تحول بنیادین است که عصاره و خلاصه سند دستیابی به قرب الهی و در بستر این موضوع، حیات طیبه به وجود می‌آید.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش به ساحت‌های تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین ساحت‌ها، تربیت سیاسی و اجتماعی است که این ساحت با موضوع مردم‌سالاری دینی گره می‌خورد؛ بصریت سیاسی، آگاهی سیاسی، رفتارهای اجتماعی، قانونگرایی و بسترهای قانونی و توجه به مسائل اقتصادی و فرهنگی در بستر این ساحت نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم «دانش» دانش‌آموزان در این حوزه به «رفتار» تبدیل شود چاره‌‌ای نداریم جز اینکه ساختارهای درستی که در بستر آن، این تمرین صورت بگیرد را ایجاد کنیم و یکی از بهترین اقداماتی که وزارت آموزش و پرورش برای تحقق این اهداف ساحت تربیت سیاسی و اجتماعی در نظر گرفته است،‌ راه‌اندازی مجلس دانش‌آموزی در کشور است.

کاظمی به تشکیل مجلس دانش‌آموزی اشاره کرد و ادامه داد: مجلس دانش‌آموزی در سال ۱۳۸۰ بر اساس مصوبه ۶۷۲ شورای عالی آموزش  و پرورش ایجاد شد و تا الان یک فرایند تکاملی خوبی را طی کرده است.

کاظمی به روند شکل‌گیری مجلس دانش‌آموزی اشاره کرد و افزود:  ۱۱ میلیون دانش‌آموز در ۹۲ هزار مدرسه در یک رخداد بزرگ اجتماعی، مردم‌سالاری دینی و تربیت سیاسی و اجتماعی را تمرین می‌کنند و در انتخابات شوراهای دانش‌آموزی مشارکت می‌کنند.

وی اضافه کرد: ۶۲۰ هزار دانش‌آموز به عنوان نمایندگان منتخب دانش‌آموزان و اعضای شورای دانش‌آموزی مدارس انتخاب می‌شوند و از دل این شوراها، مجامع مشورتی دانش‌آموزان در شهرستان‌ها و از دل مجامع مشورتی شهرستان‌ها، مجامع مشورتی استان‌ها شکل می‌گیرد و در نهایت از دل مجامع مشورتی استان‌ها، مجلس دانش‌آموزی ایجاد می‌شود؛ از سوی دیگر در فرایند انتخابات مجلس دانش‌آموزی ۵ هزار مدیر به جامعه معرفی می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: امروز آموزش‌زدگی، دانش‌محوری و کنکوریزه‌ شدن دانش‌آموزان بلای جان آموزش و پرورش شده است و از اینکه بتواند فعالیت‌های تربیتی را اجرا کند، باز می‌‌دارد؛ تمام تمرکزمان بر دانش‌اندوزی دانش‌آموزان است و اجازه اینکه این دانش و شناخت به رفتارهای تربیتی تبدیل شود را نمی‌دهیم.

انتهای پیام/

فارس/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۱۸۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نواخته شدن زنگ سپاس در مدارس گیلان

مراسم زنگ سپاس  امروز در مدرسه شاهد شهید بیگلو رشت برگزارشده بود، مدیر کل آموزش و پرورش گیلان در این مراسم گفت: دانش آموزان دارای استعداد‌های بالقوه‌ای در حوزه‌های مختلف هستند که با تلاش و کوشش معلمان این مرز بوم کشف و شناسایی می‌شود.

محمد حسین رمضانی تلاش و صبرمعلمان را زمینه شکوفایی استعداد دانش آموزان دانست و افزود: دانش آموزان گیلانی در برخی از رشته‌ها در دنیا خوش درخشیده اند که مایه افتخار کشور و استان است.


وی به شهدای معلم و دانش آموزی گیلان اشاره و تصریح کرد: درهفته معلم یاد و خاطرات ۴۱ هزار شهید معلم و دانش آموز کشور و ۲۵ شهید تروریستی کرمان و یک شهیده این حادثه را گرامی می‌داریم.

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه تمامی جنایت‌ها و ظلم در دنیا را ناشی از جهل و نادانی است گفت: استاد شهید مطهری حلال مشکلات و پاسدار اسلام بود. 

رمضانی اسلام شناسی، گذشت و فروتنی را از خصوصیات بارز این شهید بزرگوار دانست و افزود: شهید مطهری علاوه بر استاد اخلاق، طبیب هم بود جامعه را درمان می‌کرد و دشمن به دانایی این شهید بزرگوار واقف بود و ایشان را به شهادت رساند.

وی با بیان اینکه معلمان امروز وظیفه خطیر درارتقای دانایی جامعه برعهده دارند اضافه کرد:آموزش و پرورش کارخانه تولید منابع انسانی و انسان سازی است و معلمان نقش مهندسین این کارخانه را دارند.


رمضانی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش نیروی انسانی تولید و تربیت می‌کند، گفت: موتور پیشرفت کشور امید و اعتماد است این دو مقوله مهم در مدارس باید مورد توجه قرار گیرد. 

وی همچنین از راه اندازی دهکده ورزشی دانش آموزی و یک مرکز رفاهی درآینده نزدیک در گیلان خبرداد.
در پایان این مراسم به مناسبت فرا رسیدن هفته معلم از معلمان مدرسه شاهد شهید بیگلو رشت با اهدای شاخه گلی قدردانی شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • نواخته شدن زنگ سپاس در مدارس گیلان
  • جذب اعضای تیم والیبال دانش‌آموزان به عنوان معلم
  • بعضی معلمان استان نذر خدمت انجام می‌دهند
  • اردوگاه دانش آموزی با منظر گردشگری مقاومت در بوشهر احداث شود
  • آمار ۷۵۰۰ ترک تحصیل کرده در کرمان را قبول نداریم
  • آمار ۷۵۰۰ ترک تحصیل کرده در استان را قبول نداریم
  • لزوم ارتباط گیری مستمر با جامعه دانش آموزی
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند
  • نمایش دستاوردهای خودکفایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سنندج