Web Analytics Made Easy - Statcounter

چند سالیت که گونه‌های جانوری در باغ وحش خرم آباد واقع در بام لرستان نگهداری می‌شود.

اما نبود مکان بهداشتی و نداشتن تغذیه مناسب باعث شده است که این گونه‌های جانوری در وضعیت ناراحت کننده‌ای قرار بگیرند.

سال گذشته تصمیم بر این شد که باغ وحش خرم آباد را به شهرداری خرم آباد تحویل داده شود تا وضعیت این مکان را بهبود دهد، ولی با گذشت یک ماه از سال ۹۷ هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فتحی بیرانوند، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان لرستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ گفت: باغ وحش خرم آباد متاسفانه در سنوات قبل، بدون اینکه مطالعات لازم در مورد مکان این باغ وحش صورت بگیرد، در بام خرم آباد احداث شد.

وی افزود: باغ وحش‌ها بایستی دارای یک سری استاندارد‌های زیست محیطی برای نگهداری و تغدیه این جانوران باشد، همچنین همه باغ وحش‌ها بر اساس قانون باید دارای پروانه بهداشتی باشند، یعنی در واقع همان بحث جانمایی گونه‌های جانوری را رعایت کرده باشند.

فتحی بیرانوند بیان کرد: متاسفانه باغ وحش خرم آباد این شرایط را برای بعضی از گونه‌های جانوری که در این باغ وحش نگهداری می‌شوند را ندارد.

وی در ادامه گفت: با توجه به وظیفه ذاتی اداره کل محیط زیست برای حفاظت از جانواران ما این مشکل را مورد بررسی قرار داده ایم، در ارتباط با بحث تغذیه، خوشبختانه با هماهنگی که با متولی باغ وحش خرم آباد یعنی اداره کل دامپزشکی استان لرستان داشته ایم، بحث تغذیه جانواران این باغ وحش تا حدودی رفع شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان تصریح کرد: بحث صدور پروانه بهداشتی برای جانمایی نگهداری گونه‌های جانوری برای بعضی از گونه ها. از جمله گونه‌های بزرگ جثه مانند خرس این موضوع رعایت نشده است. به همین دلیل با توجه به مذاکرات و بررسی‌هایی که داشته ایم، یک مهلت یک ماهه را برای باغ وحش خرم آباد مشخص کرده ایم، که دستگاه‌های متولی از جمله دامپزشکی لرستان موظف به صدور پروانه بهداشتی است و اگر چنانچه این پروانه بهداشتی صادر نشود قطعا بر اساس قانون و مقررات اقدام به تعطیلی باغ وحش خواهیم کرد.

وی افزود: بنا شد که باغ وحش را به شهرداری خرم آباد تحویل بدهند، اما تاکنون این کار صورت نگرفته است، با توجه به امکانات محیطی و پرسنلی شهرداری که دارد در همه کشور بیشتر باغ وحشا متولی آن‌ها یا شهرداری است یا بخش خصوصی.

گزارش از سعیده دریکوند

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۱۸۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان پیشرفت طرح‌های خدمات بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم ۵۵۰ درصد بوده است

استاندار لرستان با اشاره به اینکه ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی در استان در دولت سیزدهم بهره‌برداری شده است، گفت: رشد پیشرفت طرح‌های خدمات درمانی در این استان ۵۵۰ درصد یعنی ۶.۵ برابر است که این یک روند مطلوب است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری لرستان، ابوطالب شفقت امروز _دوشنبه، دهم اردیبهشت_ در حاشیه بازدید از بیمارستان نیایش خرم‌آباد با اشاره به روند مطلوب پیشرفت پروژه‌های خدمات درمانی در لرستان و توجه به همه شهرهای استان اظهار کرد: رشد پیشرفت طرح‌های خدمات درمانی در این استان ۵۵۰ درصد یعنی ۶.۵ برابر است که این یک روند مطلوب است.

وی افزود: فرماندار و شهردار بروجرد و اداره‌کل مسکن و شهرسازی استان باید در اولین فرصت زمینی را برای ایجاد یک بیمارستان در این شهرستان فراهم کنند تا در سفر دوم رئیس جمهور به استان شاهد کلنگ‌زنی بیمارستانی در سطح این شهرستان با حضور رئیس جمهور یا نمایندگان آیت‌الله رئیسی باشیم.

استاندار لرستان بیان کرد: بیمارستان نیایش خرم‌آباد در سال ۹۲ کلنگ‌زنی شد و تا پایان دولت دوازدهم تنها ۲۵ درصد پیشرفت فیزیک داشت که طی ۲ سال و نیم اخیر این پیشرفت به ۶۵ درصد رسیده است.

شفقت ادامه داد: امیدواریم با فراهم کردن امکانات این بیمارستان سال آینده به بهره‌برداری برسد، چراکه این مجتمع بزرگ بهداشتی درمانی است که شامل اسکان بیماران و همراهان آن‌ها است و با حمایت ویژه به نتیجه خواهد رسید.

وی با اشاره به سفر دوم رئیس جمهور به لرستان گفت: میزان پیشرفت پروژه‌های استان باید بررسی و طرح‌های مختلف شهرستان‌ها بازدید شود و پس از آن اعلام خواهیم کرد تا میزبان رئیس جمهور باشیم؛ بنابراین زمان دقیقی برای این سفر پیش‌بینی نشده است.

کد خبر 749157

دیگر خبرها

  • صدور پروانه‌های ساختمانی از طریق درگاه ملی مجوز‌ها در صورت عدم رعایت مدت سه ماه
  • ۳۹ درصد پروانه های کسب کاغذی در لرستان الکترونیکی شد
  • فیلم/ مشاهده گونه نادر پلنگ سایبان در لرستان
  • ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی در لرستان بهره برداری شد
  • رخ‌نمایی پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان
  • فیلم | مشاهده گونه نادر پلنگ سایبان در لرستان
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • میزان پیشرفت طرح‌های خدمات بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم ۵۵۰ درصد بوده است
  • بهره‌برداری ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی لرستان در دولت سیزدهم
  • تمدید ۳۴ پروانه اشتغال مسافربری و باری در شهرکرد