Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛   محمدعلی حضرتی  افزود: عارف قزوینی پاکبازتر آن بود که از غوغای انقلاب مشروطه برای خود خانه ای دست و پا کند.
وی اضافه کرد: عارف در جوانی از پدر و خانواده اش جدا شد و هیچ بهره ای از اموال پدر نبرد.
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری قزوین که از محققان و پژوهشگران حوزه تاریخ و ادبیات نیز به شمار می رود،افزود: او در شعرها و نامه هایش بارها به این حقیقت اشاره کرده و آورده است که '️بگو به عارف بی خانمان خانه به دوش'، 'که جز خدا و تو، کس لا مکان نخواهد بود' و یا در شعری دیگر آورده است ' ز شهر عشقم و آوارگی نشان من است'،'در این ره آنچه که بی قیمت است جان من است'.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حضرتی افزود: عارف قزوینی در جای دیگری می گوید 'در ایران به این وسعت، چنان دایره زندگی بر من تنگ شده است که از داشتن یک ” اتاق گِلی” محروم ماندم' که این سخنان در صفحه 71 دیوان عارف، چاپ سال 1365 انتشارات سیف آزاد موجود است.
وی اظهار کرد: متاسفانه در سال های اخیر عده ای به قصد دلالی و سوداگری خانه مجهولی که سبک معماری آن نیز متعلق به دهه 20است را به دروغ بنام خانه عارف معرفی کرده اند که هیچ یک از پژوهندگان تاریخ و ادب معاصر آن را تایید نکرده اند و البته گروهی هم با قصد دلسوزی این عکس و خبر را در شبکه های اجتماعی منتشر نموده اند و موجب گمراهی مردم شده اند.
حضرتی همچنین گفت: بر اساس مستندات تاریخی، عارف طی سال های تبعید در بروجرد و درّه مرادبیک همدان با عسرت و سختی تمام زیسته و واقعا به نان شب محتاج بوده است.
وی اظهار کرد: با آن آزادگی و وارستگی که از عارف سراغ داریم بی گمان اگر خانه ای داشت آنرا می فروخت و با پول آن از زیر بار منت کسانی که به او کمک می کردند،می رهید هرچند نیک خواهانی همچون بدیع الحکما، حسن اقبالی و قمرالملوک وزیری بدون هیچ چشمداشت و منتی به وی یاری می رساندند.
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری قزوین گفت: با اطمینان می توان گفت عارف به تصریح خودش از مال دنیا هیچ نداشته و حتی از یک اتاق گِلی هم محروم بوده است.
در روزهای اخیر تصویری در فضای مجازی با عنوان 'منزل 2 شاعر، یکی موزه و یکی ویرانه' منتشر شده که در یک نیمه آن عکس خانه یک شاعر خارجی را نشان می دهد که به موزه تبدیل شده و در سوی دیگر تصویری از یک منزل مخروبه نشان داده شده که ادعا می شود خانه عارف قزوینی است.
میرزا ابوالقاسم عارف قزوینی آهنگساز، موسیقی‌دان و سراینده مشهور تصنیف‌های میهنی عصر مشروطه سال 1259 در قزوین متولد شد و در اوایل بهمن سال 1312 دیده از جهان فروبست اما تصنیف های او هنوز روح نواز محافل هنری و ادبی ایرانیان است.
'از خون جوانان وطن لاله دمیده' یکی از تصنیف های مشهور عارف قزوینی است که در برنامه ها و مناسبت های مختلف توسط خوانندگان و هنرمندان کشور نجوا می شود.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۱۹۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرد هتاک فضای مجازی دستگیر شد

چالوس- فرمانده انتظامی چالوس از دستگیری فرد هتاک فضای مجازی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ محسن سلیمانی اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر هتک حرمت و حیثیت از سوی یک صفحه اینستاگرامی با انتشار تصاویر کاندیداها و تمسخر آنان و انتشار اخباری تحت عنوان افشاگری بر علیه برخی افراد و مسوولان با هدف تشویش اذهان عمومی در زمان برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی، متهم شناسایی و با هماهنگی قضائی در اقدامی غافلگیرانه دستگیر شد.

سرهنگ سلیمانی، افزود: متهم در تحقیقات و بازجویی‌های فنی پلیس به بزه انتسابی اقرار کرد و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و سپس روانه زندان شد.

دیگر خبرها

  • خسرو غفوریان کیست؟
  • زبان طنز نیشدار است
  • پرطرفدارترین تیم فوتبال ایران با روایت صفحات مجازی
  • فرد هتاک فضای مجازی دستگیر شد
  • صبا آذرپیک به ۲ سال حبس قطعی و ممنوعیت از فعالیت در فضای مجازی محکوم شد
  • تصاویر سوءاستفاده از دختربچه برای تبلیغ آرایشگاه
  • دخترم عکس‌های شرم‌آوری از خود در فضای مجازی گذاشت و آبرویم را بُرد / دیگر نمی‌‌توانم او را تحمل کنم!
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • پیدا شدن دختر فراری در کلانتری | عکس‌های زننده دختر جوان در فضای مجازی | دخترم آبرویم را برده است 
  • پیشنهاد بی‌سابقه و عجیب در فضای مجازی برای مهاجران افغان در ایران! | تصویر