Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@23:34:16 GMT

مردم لرستان با کم‌آبی سازگار شوند

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۱۹۵۹۸

مردم لرستان با کم‌آبی سازگار شوند

مدیرعامل شرکت آبفا لرستان گفت: مردم استان با کم‌آبی سازگار شوند.

حمیدرضا کرم‌وند در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه امروزه تعریف‌های جدیدی در مورد آب شده است که به جای صرفه‌جویی و یا عدم صرفه‌جویی باید بگوییم مصرف بد آب، اظهار کرد: در کشور و استان لرستان شاهد بدمصرفی هستیم به گونه‌ای که مشترکین از آب شرب به عنوان مصارفی غیر از شرب(شستشوی ماشین و فرش) که ضروری نیستند استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: شایسته نیست در این موقعیت‌ کمبود آب در استان این بدمصرفی انجام شود.
مدیرعامل شرکت آبفا لرستان اضافه کرد: البته عموم مردم با ما همراه هستند و گاهی نیز از ما هم جلوترند و در صرفه‎جویی پیشگام هستند.
کرموند با توجه به تاکیدات وزیر نیرو باید سازگاری با کم‌آبی را داشته باشیم و مکرر نگوییم بحران آب داریم، خاطرنشان کرد: ایران در منطقه خشک و نیمه خشک جهان قرار دارد و باید از بد مصرفی جلوگیری و سازگاری با کم‌آبی را به عنوان یک راهبرد در زندگی و برنامه‌ریزی کلان پیگیری کنیم.
وی گفت: در شرکت آبفای استان برنامه‌های خوبی داریم که برخی از آنها اجرا و به ثمر نشسته‌اند و تلاش داریم تا قبل از گرما برخی‌ها را به اتمام برسانیم.
کرموند یادآور شد: برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت داریم که تکالیف ما در استان هستند و دکتر خادمی استاندار لرستان به شدت روی آن تأکید دارند که به انجام برسند.
مدیرعامل شرکت آبفا لرستان تاکید کرد: به مردم قول می‌دهم تلاش کنیم کمترین مشکل را در تابستان داشته باشیم و البته از مردم می‌خواهم آب را به عنوان گوهری گرانبها و بدون جایگزین نگهداری و از آن استفاده بهینه داشته باشند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۱۹۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی آب سد سفیدرود از ۲ هفته دیگر

وحید خرمی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان از آغاز رهاسازی آب ذخیره شده در پشت سد سفیدرود از ۲ هفته دیگر برای آبیاری شالیزار‌های این استان خبر داد. 

او گفت: یکی از دغدغه‌های کشاورزان در فصل زراعی تأمین آب کشاورزی است و شرکت آب منطقه‌ای گیلان هم هر سال با توجه به میزان ذخیره آب سد سفیدرود، برنامه زمان بندی شده‌ای را برای رهاسازی آب کشاورزی اعلام می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان تصریح کرد: از ۱۵ اردیبهشت ماه، آب سد سفیدرود برای آبیاری شالیزار‌ها به داخل کانال‌های کشاورزی رهاسازی خواهد شد.

گیلان ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار دارد که آب حدود ۱۷۲ هزار هکتار آن تحت پوشش شبکه سد سفیدرود است. آب زراعی بقیه شالیزار‌های استان هم از آب بندان ها، رودخانه‌ها و چاه‌ها تأمین می‌شود.

این سد روی رودخانه سفیدرود و در پایین دست محل تلاقی ۲ رودخانه قزل اوزن و شاهرود در ۷۵ کیلومتری جنوب شهر رشت و در مجاورت شهر منجیل واقع شده است، حوضه آبریز آن، اما از ۸ استان کشور تغذیه می‌شود.

منبع: صداوسیما

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • تامین برق ۳۸۰ روستای سیل‌زده در سیستان و بلوچستان
  • برق ۳۶۶ روستای ‌سیل‌زده بلوچستان وصل شد
  • پروازهای شارجه و دبی از سر گرفته شد
  • برق ۲۸ روستا مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان پایدار شد
  • برق ۲۸ روستا مناطق سیلزده سیستان و بلوچستان پایدار شد
  • بیش از ۴۴ هزار کنتور برق در خراسان رضوی هوشمند شد
  • رهاسازی آب سد سفیدرود از ۲ هفته دیگر
  • گازسوزی حداقلی در نفت و گاز مارون
  • مدیرعامل راه آهن: اهل شفافیت هستیم نه آرایش حساب + فیلم
  • برنامه های مدیرعامل شرکت مدیریت صنعت شوینده در سال ۱۴۰۳