Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@22:59:35 GMT

از قحطی در تبریز تا آغاز جنگ نفتکش ها توسط عراق با ایران

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۱۹۹۷۰

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی سومین روز اردیبهشت ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

3 اردیبهشت 1288، قحطی در تبریز حتی کنسول و اتباع آنها را تهدید می‌کند. در نتیجه جنگ بین نیروهای دولتی و مشروطه‌ خواهان، تمام دروازه‌ های شهر مسدود شده و نزدیک سه ماه است که هیچ‌ گونه مواد غذایی به شهر وارد نشده است.
3 اردیبهشت 1313، براي اولين بار با نصب تلمبه بر خروجي آب قناتها، استفاده از آب بهداشتي در تهران آغاز شد.
3 اردیبهشت 1315، عمارت تازه بانک ملی ایران در خیابان فردوسی افتتاح شد. سرتیپ امیر خسروی، مدیرکل بانک از مدعوین پذیرایی کرد. سرتیپ خسروی همان سرهنگ رضا قلی ‌خان است که در سال ۱۳۰۵ به ریاست بانک پهلوی انتخاب شده بود.
3 اردیبهشت 1322، وزارت خواربار ۲۵ هزار تن گندم از شوروی خرید.
3 اردیبهشت 1330، پنج هفته پس از اعلام رسمي ملي شدن صنعت نفت در ايران، دو پالايشگاه نفت انگليس به دليل نرسيدن نفت ايران تعطيل شدند.
3 اردیبهشت 1346، قائم ‌مقام نخست‌وزیر رومانی برای مذاکرات اقتصادی وارد تهران شد.
3 اردیبهشت 1347، ایران چهل میلیون مارک اعتبار از آلمان گرفت.
3 اردیبهشت 1352، سفارت امريكا در تهران، ميزبان يك كنفرانس سري با حضور ديپلماتهاي امريكايي در كشورهاي خاورميانه بود. هدف از اين كنفرانس بررسي تهديد كشورهاي اسلامي مبني بر قطع صدور نفت به غرب اعلام شد.

3 اردیبهشت 1363، رژيم عراق با هواپيماهاي فرانسوي سوپرا تاندار جنگ نفتكشها را با حمله به نفتكش حامل نفت ايران در اطراف جزيره خارك آغاز كرد.

منابع: موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۱۹۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) تجربه فریدون زندی از اقتصاد ایران

این بازیکن ایرانی - آلمانی در مصاحبه با عادل فردوسی‌پور گفت: «مگه می‌شه از هزار تومن بیاد به ۶۵؟ به هرکی تو آلمان بگی، میگه نه شدنی نیست، این دروغ میگه. اگه جنگ بشه، جنگ بزرگی بشه این اتفاق می‌افته. اما اینجا (ایران) شده دیگه. اینجا همه چی می‌شه».

بازیکن اسبق کایزرسلاترن، فرایبورگ و استقلال، از سال ۱۳۸۳ پیراهن تیم ملی ایران را پوشید و پنج گل ملی هم در کارنامه دارد.

فردوسی‌پور در این مصاحبه درباره سرعت سقوط ریال و جهش ارز می‌گوید: «الان ممکنه اگه صبح شروع کرده باشیم با ۶۶، الان عجیب نیست که به ۷۰ رسیده باشه. خیلی تلخه».

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: فوتبال ۳۶۰

tags # فوتبال ، عادل فردوسی پور سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • ظرفیت های استان تهران برای تعامل اقتصادی با «واسط»عراق مهیا است
  • دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بود | به انتخابات آمریکا نزدیک شویم ارز صعودی می‌شود
  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • مجلس آتش‌بیار معرکه است!
  • تیغ شدت مصرف انرژی روی گلوی اقتصاد ایران
  • حداقل چند درصد اقتصاد جهان وابسته به ذخایر ژنتیکی است؟
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • (ویدئو) تجربه فریدون زندی از اقتصاد ایران
  • ۱۵ کشور قدرتمند جهان اسلام بر اساس مولفه های نظامی و اقتصادی