Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: این نویسنده و کارگردان سینما نقاشی های احمدرضا احمدی را تلاشی برای انتقال احساس او به وسیله آبرنگ بر روی کاغذ دانست و گفت: آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه حال و احوال این روزهای شاعر است.

به گزارش  خبرنگار شبستان، مجید برزگر، نویسنده و کارگردان سینما درباره برپایی نمایشگاه نقاشی احمدرضا احمدی با عنوان «هزار اقاقیا در چشمان تو هیچ بود» در گالری کاما گفت: احمدرضا احمدی، شاعر نوپرداز و مهمِ ادبیات معاصر ایران سال گذشته در  شرایطی خاص به سر می بردند و برای اینکه از این موقعیت رهایی یابند دست به نقاشی می زنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خود آقای احمدی در یادداشت نمایشگاه از آن روزها به عنوان روزهای انهدام روحی اسم می برد.

مجید برزگر که به همت و کوشش وی آثار نقاشی احمدرضا احمدی در گالری کاما به نمایش در می آید درباره ویژگی آثار نقاشی این شاعر پیشکسوت ادبیات  معاصر اظهار داشت:  در واقع نقاشی های احمدرضا احمدی تلاشی برای انتقال احساسشان به وسیله رنگ بر روی کاغذ است . من اعتقاد دارم در این آثار لحظات ناب و نقاشانه ای به تصویر کشیده شده. وی تجربه ای پیشین در نقاشی ندارند و همان کاری که در شعرهایشان می کنند را اینجا با رنگ  انجام داده اند. حتما احمدرضا احمدی یکی چهره شاخص روزگار ما  در بسیاری از زمینه هاست و شعر ها، نوشته ها، نامه ها و نقاشی هایش باید بارها دیده شوند و خوانده شوند.

 

وی خاطر نشان کرد: آثار نقاشی احمد رضا احمدی انتقال همه موقعیت ها و تصاویر ذهنی شان بر روی کاغذ است و فکر می کنم در این راه موفق شدند؛ من فکر کردم حتمن این تجربه و لذت را می توان به اشتراک گذاشت و می دانم  که این آثار قابلیت به نمایش در آمدن را دارند.

 

این کارگردان سینما اظهار داشت:  آنچه برای من در نمایش  آثار نقاشی احمدرضا احمدی مهم است،  همان کاری ست که او در اولین کتابش " طرح" انجام داد. نگاهی تازه و بیشتر متفاوت در شعر فارسی ِ بعد از نیما. این آثار هم غیر روایی و ناب اند. لکه هایی که بازتاب ذهن شاعرند. همان کاری که در شعر هایش می کند. در: "روزی برای تو خواهم گفت"، "یک منظومه ی دیریاب در برف و باران یافت شد" ،"ویرانه‌های دل را به باد می‌سپارم"، " نثرهای یومیه" ، "وقت خوب مصائب"، "دفترهای واپسین، هفت دفتر"، " لکه‌ای از عمر بر دیوار بود " ، "قافیه در باد گم می‌شود" ،"هزار پله به دریا مانده‌ است" و بسیاری از کتاب هایش.

 

مجید برزگر از علاقمندان به آثار احمرضا احمدی خواست نمایشگاه نقاشی های  این شاعر را ببینند و گفت:  توصیه می کنم علاقه مندان نمایشگاه «هزار اقاقیا در چشمان تو هیچ بود» را از دست ندهند چرا که آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه حال و احوال این روزهای  شاعر است.

 

گردآورنده آثار نقاشی احمدرضا احمدی درباه انتخاب این آثار برای نمایشگاه گفت: از مجموعه ای که آقای احمدی در اختیار من  من 40 تا 45 اثر را برای نمایش انتخاب کردم  و سعی ام بر این بود که تجربه متفاوتی از شاعر را پیش چشمِ مخاطب بگذارم.

گفتنی است، نمایشگاه نقاشی احمدرضا احمدی با عنوان «هزار اقاقیا در چشمان تو هیچ بود» ساعت 17 روز جمعه 7 اردیبهشت  در گالری کاما با با حضور چهره های شاخص ادبیات، هنرهای تجسمی و سینما افتتاح می شود؛ علاقمندان برای حضور در این نمایشگاه می توانند به آدرس خیابان پاسداران، گلستان دهم پلاک 44 طبقه دوم گالری کاما مراجعه کنند.

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس دولت مسابقات بین المللی قرآن سپاه پاسداران مساجد کانون های مساجد شیراز سبک زندگی اسلامی جشنواره جهانی فیلم فجر ارتش انتقال احساس آبرنگ کاغذ احمدرضا احمدی نمایشگاه نقاشی شاعر کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۲۰۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برترین نقاشی دیواری سال 2023 ؛ بانوی نوازنده و خلاقیتی که نمایش می دهد(+عکس)

عصر ایران - نقاشی دیواری "نوازنده ویولن سل فنی" (A Violonchelista de Fene) توسط SFHIR روی یک ساختمان 9 طبقه کشیده شده است. این یکی از بزرگترین نقاشی های دیواری عمودی در زندگی حرفه ای خالق آن است.

نقاشی دیواری نوازنده ویولن سل در سال 2023 در شهر فنی، اسپانیا کشیده شد و توسط وب سایت استریت آرت سیتیز در رقابت بهترین نقاشی های دیواری سال 2023 مقام نخست را کسب کرد. استریت آرت سیتیز از سال 2016 بهترین نمونه های هنر خیابانی از سراسر جهان را معرفی می کند.

SFHIR به عنوان خالق نقاشی دیواری نوازنده ویولن سل فنی به طور ماهرانه ای از شکل ساختمان برای ادغام نقاشی دیواری با سازه استفاده کرده است. هنگام شب، با روشن شدن چراغ های راه پله و خروج نور از پنجره ها این گونه به نظر می رسد که فرت های ویولن سل روشن می شوند.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: «بنکسی»، معروف ترین هنرمند جهان که کسی او را نمی شناسد! (+تصاویر)

دیگر خبرها

  • گشایش نمایشگاه نقاشی در نگارخانه حوزه هنری
  • نمایشگاه آثار هنری هنرجویان هنرستان هنر‌های زیبای دختران یزد
  • تحقق عدالت فرهنگی با فروش هم‌زمان حضوری و مجازی در نمایشگاه کتاب
  • نمایش 600 اثر هنرمندان ایرانی در دبی
  • آماده حمایت جدی از ناشران و مخاطبان این حوزه هستیم
  • ۶۰۰ اثر از هنرمندان ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی به نمایش درآمد
  • برترین نقاشی دیواری سال 2023 ؛ بانوی نوازنده و خلاقیتی که نمایش می دهد(+عکس)
  • نمایشگاه گرافیک رایانه ای در ایوانکی
  • جایگاه میرنوروز از نگاه ملی مغفول مانده است
  • شعر میرنوروز آمیخته با مضامین قرآنی است