Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا رودکی در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، در مورد کسب تنها دو مدال برای جودو ایران در مسابقات گرندپریکس ترکیه و عدم درخشش جودوکاران کشورمان اظهار داشت: منظور شما مبنی بر عدم کسب نتایج درخشان را متوجه نمی شوم. مگر قرار است تمام ورزشکاران اعزامی به یک مسابقات، مدال بگیرند؟ باید بررسی کنید و ببینید چند تیم در این مسابقات شرکت کرده اند، چند ورزشکار داشته اند و چند مدال گرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به 9 جودوکار اعزامی ایران گفت: ما به تازگی توانسته ایم در برخی از اوزانی که ضعیف تر بودیم، دو نفر را به رقابت ها اعزام کنیم تا نتایج مناسبی به دست بیاوریم. از سوی دیگر نتیجه نگرفتن فقط بدین معنی نیست که تمام نفرات در دور اول، اوت شوند. شما باید مسابقات را وزن به وزن مقایسه کنید و ببینید در هر وزن، هر نفر چند مسابقه داده و چه حریفانی با چه رنکینگ هایی را شکست داده است. متأسفانه مسائل حرفه ای در جودو نسبت به اخباری که انعکاس داده می شود، متفاوت است. کسی توجه نمی کند که ما رتبه پنجمی هم داشتیم. از آنجایی که در مسابقات جودو، مدال سومی مشترک داریم یعنی رتبه چهارمی وجود ندارد و نفر پنجم، نزدیک ترین امتیاز را می گیرد. کسی که در مسابقات جودو پنجم می شود، می تواند نزدیک به 400 امتیاز برای رنکینگ شخصی خود کسب کند.

مدیر تیم های ملی جودو تصریح کرد: نه تنها از دید من بلکه از نگاه تمام کارشناسان بین المللی، جودو ایران نتایج خوبی کسب کرده است. وقتی سایت فدراسیون جهانی، عکس و رزومه ورزشکار ما را در صفحه اول خود قرار می دهد یعنی جودو ایران در حال بازگشت به روزهای اوجش قرار دارد، سرمایه گذاری مناسبی انجام شده و در حال نتیجه دادن است. میانگین سنی ترکیب تیم ما هم 21، 22 سال است؛ جوانی با این سن و سال اگر نتواند در مسابقات بین المللی ظاهر شود، قطعا نمی تواند نتیجه خوبی کسب کند. جودو، رشته ای دیر بازده است. کشورهای بزرگ دنیا در زمینه جودو مثل ژاپن، روسیه و برزیل هم روی تک‌ستاره ها و نهایتا دو نفر سرمایه گذاری می کنند و نتیجه می گیرند. قزاقستان، ازبکستان و حتی ایتالیا و فرانسه نیز در تورنمنت ها نهایتا یکی، دو مدال به دست می آورند. در جدول رنکینگ مدال ها نیز مشخص است که مدال ها بین کشورها تقسیم می شود.

رودکی درباره شرایط تیم ملی جودو ایران برای المپیک 2020 توکیو خاطرنشان کرد: برنامه ما سرمایه گذاری روی چهره های جوان است تا بتوانند در المپیک و حتی بعد از آن نتیجه بگیرند. همچنین ما سیستمی را تحویل گرفته ایم که تمام اعزام های شان روی دو نفر متمرکز بوده است اما حالا حدود 40 نفر در اردوی تیم های نوجوانان، جوانان و بزرگسالان داریم. کمتر از 2 سال و نیم است که وارد شده ایم اما همان بچه های تیم جوانان در رده بزرگسالان، نتیجه گرفته اند. قبلا یک تیم اعزام می شد و کل بچه ها مجموعا با همدیگر روی تاتامی، 5 دقیقه مبارزه نمی کردند! اما الان دو، سه دور در مسابقات جایزه بزرگ صعود می کنند. با توجه به سرمایه گذاری و شرایط ورزش کشورمان، نتایج کسب شده ما جزو بهترین نتایج است.

وی افزود: در تمام تورنمنت ها در حال کسب مدال هستیم. آقایان بریمانلو، مولایی، محجوب و خجسته عملکرد بسیار خوبی داشته اند که نشان می دهد 4 جودوکار در سطح بین المللی داریم. کشور بزرگی مثل ژاپن، یک ستاره به نام «اونو» در وزن 73 کیلوگرم دارد که قهرمان المپیک است، پس تمام کشورهای جهان روی یک یا دو نفر که واقعا اعجوبه هستند، سرمایه گذاری می کنند و نتیجه می گیرند اما کشوری موفق است که بتواند نفرات جوان را کم کم به پشتوانه تیم بزرگسلان تبدیل کند.

مدیر تیم های ملی جودو با اشاره به بازی های آسیایی 2018 جاکارتا گفت: پیش بینی های لازم را کرده ایم اما چندین سال است در هر وزن از جودو، رنکینگ داریم، یعنی 22 نفر در هر وزن می توانند به صورت مستقیم در مسابقات المپیک و جهانی دارای رنکینگ خوبی باشند و نفرات اول تا چهارم هر وزن می توانند با یک قرعه خیلی خوب مواجه شوند. این موضوع می تواند تأثیر زیادی در نتیجه داشته باشد. در حال حاضر جواد محجوب رنکینگ 17 دنیا، سعید ملائی 2، محمد بریمانلو 21 و علیرضا خجسته 27 جهان را در اختیار دارد و این نتایج می تواند در بازی های آسیایی تأثیر زیادی داشته باشد. قطعا هدف کوتاه مدت ما، بازی های آسیایی و هدف بلند مدت ما المپیک است.

رودکی در خصوص گلایه های ناصر ناصری پور، جودوکار ملی پوش خوزستانی که معتقد بود مورد بی‌عدالتی واقع شده، گفت: ناصر ناصری پور در مسابقات کشوری توانست مقام اول را کسب کند اما در اردوی بعد، آسیب دید و درخواست کرد اردو را ترک کند. در اردوی بعدی از ناحیه شکم دچار مشکل شد و مجددا درخواست کرد به شهرش بازگردد که ظاهرا آپاندیسش را جراحی کرد. در اردوی بعد یکی از بستگانش درگذشت و اردو را ترک کرد، در اردوی بعدی نیز اعلام کرد نمی تواند وزن کم کند. ما هم تأکید کردیم کسانی که در وزن 60 کیلوگرم می خواهند مسابقه دهند باید وزن شان 63.5 کیلوگرم باشد اما متأسفانه او 65.5 کیلوگرم وزن داشت. با این وجود به او فرصت دادیم که در مسابقات درون اردویی، به حریفش در 30 ثانیه باخت؛ حریفش همان کسی بود که ناصری پور در مسابقات کشوری شکستش داده بود.

وی افزود: باز هم ما ناصری پور را در اردو نگه داشتیم ولی متأسفانه چون در هیچ اردویی به صورت کامل در اختیار ما نبود و از نظر وزنی نیز دو کیلوگرم بالاتر از وزن قانونی بود، ترجیح داد در اردو نماند. طبیعی است ورزشکاری که اردوها را در اختیار کادر فنی نبوده و در برنامه های بدنسازی و فنی هم مشارکت خوبی نداشته کار سختی داشته باشد. ما هم به او اعلام کردیم یکی، دو اردو در اختیار کادر فنی تیم ملی قرار بگیرد و به وزن قانونی برسد تا بتوانیم روی او سرمایه گذاری کنیم اما سرخود اردو را ترک کرد. فکر می کنم این شرایط چندان مناسب نیست. هر ورزشکاری برآورد و ایده آل هایی برای خود دارد ولی باید با برنامه های تیم ملی هماهنگ شود.

«از جایی شنیده‌ام که فدراسیون می‌گوید با توجه به این‌که محمد رشنونژاد، دیگر جودوکار خوزستانی که برای مسابقاتی اعزام شده بود و دیگر به ایران بازنگشت، ناصری‌پور را هم اعزام نمی‌کنیم و ممکن است او هم برود و پناهنده شود.» مدیر تیم های ملی جودو در واکنش به این صحبت ناصری پور گفت: شما می دانید ما چندین نفر را در ماه اخیر به آلمان اعزام کردیم؟ نزدیک به 10، 12 نوجوان و جوان را به مسابقات برمن آلمان فرستادیم. تعداد اعزام های فدراسیون جودو را که بررسی کنید، متوجه حرف من می شوید. رشنونژاد، جوان خوبی بود که نسبت به عملکردش، در سطح جوانان بد نبود. یک سری اتفاقات افتاد و خودش پناهنده شد. در واقع یک تصمیم شخصی بود و ربطی به ما نداشت.

رودکی در پایان گفت: ببینید رشنونژاد به چند تورنمنت اعزام شد و حتی او را به تورنمنت هلند فرستادیم که این اتفاق رخ داد، پس ما در حال سرمایه گذاری روی او هم بودیم. صحبت های ناصری پور نسبت به شرایطی که خودش احساس و برآورد کرده، نمی تواند درست باشد. ما طبق برنامه های مان، اعزام ها را انجام می دهیم و روی جوان ها سرمایه گذاری می کنیم. متأسفانه هر کسی تفکرات خاصی دارد و ما نمی توانیم پاسخگوی تمام این توقعات باشیم.

604

محمدرضا رودکی ناصر ناصری پور محمد رشنونژاد جودو

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۲۰۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی اردوی تیم ملی اسکواش آقایان در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، تیم ملی اسکواش آقایان برای شرکت در مسابقات قهرمانی تیمی آسیا در دالیان چین تا ۲۰ اردیبهشت در مشهد تمرینات خود را ادامه خواهد داد.

نوید ملک ثابت، محمد رضا ضیاء کاشانی (یزد)، پویا شفیعی فرد (آذربایجان شرقی)، سپهر اعتماد پور (مرکزی)، سمیع الله قاصد آبادی (تهران)، مجتبی کفیلی ویجویه (کیش)، ۶ ملی پوشی هستند که زیر نظر مجید روحانی مربی تیم ملی تا ۲۰ اردیبهشت در اردو به تمرین می‌پردازند.

بعد از این اردو بازیکنان تیم ملی در اردوی پیوسته به اعزام در تهران شرکت خواهند کرد

مسابقات اسکواش تیمی قهرمانی آسیا قرار است از بیست و سوم خرداد ماه در شهر دالیان چین برگزار شود.

دیگر خبرها

  • برپایی اردوی تیم ملی اسکواش آقایان در مشهد
  • تعیین نتایج قبل از برگزاری مسابقات در سطوح پایه فوتبال!
  • نتایج دونده در امارات اهمیت نداشت/ حاشیه‌ها را دور می‌کنیم
  • ابراهیم صادقی: همین آقای کوپال ناظمی!
  • عفونت چشم کار دست زارع داد/آخرین وضعیت یزدانی برای حضور در المپیک
  • حسن یزدانی پیش از بوداپست به اردوی تیم ملی اضافه می‌شود؟
  • دعوت از دو بانوی جوان کبدی کار قم به اردوی تیم ملی
  • نتایج روز سوم مسابقات لیگ دسته یک بسکتبال بانوان
  • معرفی برترین‌های مسابقات کاتا جودو بانوان استان همدان
  • مربی بنزما جنبه شکست را نداشت!