Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@17:13:11 GMT

بیماری های قلبی رتبه نخست مرگ و میر در کشور را دارد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۲۰۵۶۰

بیماری های قلبی رتبه نخست مرگ و میر در کشور را دارد

گناباد- معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: تغذیه ناسالم و عدم تحرک مناسب باعث بروز بیماری های قلبی و عروقی در سنین جوانی در بین مردم و علل اصلی مرگ و میر است.

دکتر ایرج مرادی در گفتگو با خبرنگار مهر به مناسبت هفته سلامت اظهار کرد: تعریف از سلامت در جامعه امروزی تغییر کرده و سلامت شامل جسم تنها نیست و از لحاظ روحی و معنوی نیز باید فرد سالم باشد تا به یک شخص فرد سالم گفته  شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فوت نوزادان زیر ۵ سال در گذشته به دلیل عدم بهداشت و مراقبت های درست زیاد بوده به صورتی که در خراسان به ازای هر هزار تولد ۱۲۰ فوت نوزاد زیر ۵ سال داشته ایم که امروز در کشور این موضوع بسیار پایین آمده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گناباد ابراز کرد: گناباد طی سال های گذشته با مراقبت ها و برنامه ریزی که انجام داده است میزان مرگ و میر مادران باردار را به صفر رسانده است.

مرادی افزود: خوشبختانه در حال حاضر کشور ما در خصوص بیماری‌های واگیر مشکلی ندارد و حتی برخی از بیماری‌ها مانند فلج اطفال، را ریشه کن کرده است.

وی با اشاره به برخی دلایل بیماری های واگیر دار اظهار کرد: در حال حاضر بیماری هایی مانند فلج اطفال را ریشه کن کرده ایم و دربرخی بیماری ها نیز آمار خیلی کم شده است ولی مشکل جدی در حال حاضر بیماری های غیرواگیر می باشد که ۸۰ درصد علل مرگ و میر است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: مشارکت مردم در جلوگیری از بیماری ها می تواند نقش بسزایی داشته باشد که در همین راستا شورای سلامت  گناباد تشکیل شده که در آینده در این خصوص برنامه ریزی های خوبی انجام خواهد داد.

مردای تصریح کرد: تغذیه ناسالم و عدم تحرک مناسب باعث شده تا امروز دلیل نخست مرگ و میر در کشور بیماری های قلبی و عروقی باشد و امرومز شاهد بروز این بیماری در سنین جوانی باشیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۲۰۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ درصد ایرانی ها از بیماری های دهان و دندان رنج می برند

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین فرشیدی، در همایش پویش ملی سلامت دهان و دندان، گفت: بسیاری از بیماری‌ها از جمله فراموشی و سرطان بر اثر عدم رعایت بهداشت دهان و دندان است.

وی افزود: باید به سبک زندگی سالم برای پیشگیری از ابتلاء به بیماری‌های غیر واگیر در زمینه بیماری‌های دهان و دندان توجه شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: نباید فقط به شناسایی بیماری‌های غیر واگیر و درمان آن اکتفا کرد بلکه باید از ابتلای دیگر هم‌وطنان به این بیماری‌ها از جمله بیماری‌های دهان و دندان پیشگیری کرد.

فرشیدی افزود: باید همانند غربالگری فشار خون و دیابت که پارسال در کشور انجام شد بیماری‌های دهان و دندان نیز در شبکه نظام سلامت غربالگری شود تا توجه مردم به این بیماری و روش‌های پیشگیری از آن جلب شود.

وی گفت: هزینه درمان بیماری‌های دهان و دندان بالاست زیرا در طول سال‌ها این بیماری‌ها ایجاد شده و درمان نشده باقی مانده است، از این رو باید به خود مراقبتی و توجه به سلامت دهان و دندان در برنامه سلامت خانواده توجه شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: وزارت بهداشت در تأمین تجهیزات و پشتیبانی از ارتقای سلامت خانواده و افزایش سلامت دهان و دندان با هدف پیشگیری از ابتلاء به این نوع بیماری‌ها آماده همکاری است.

فرشیدی افزود: استفاده از هوش مصنوعی به ویژه برای تشخیص عکس‌های پزشکی در ارتقای سلامت دهان و دندان کشور مفید خواهد بود.

کد خبر 6100313 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • عوامل ساده‌ای که به بیماری قلبی ختم می‌شود
  • ارتباط بیماری‌های دهان و دندان با بروز بیماری‌های قلبی
  • بیماری‌های دهان و دندان یکی از شایعترین بیماری‌های غیرواگیر است
  • ۵۰ درصد ایرانی ها از بیماری های دهان و دندان رنج می برند
  • این بیماری شایع‌ترین بیماری بشر است
  • چگونگی نشان‌دار شدن بیماران صعب‌العلاج
  • کمک ۱۲۴۰ میلیارد تومان به بیماران خاص و صعب العلاج در استان تهران
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان از امروز
  • ارتباط بیماری‌های دهان و دندان با افت عملکرد قلب، مغز و بروز برخی سرطان‌ها
  • پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب / ارتباط بیماری‌های دهان با بروز برخی سرطان‌ها