Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزرای خارجه گروه هفت در نشست مشترک خود با حمایت از لندن مدعی شدند به احتمال زیاد مسکو مسئول مسمومیت «سرگئی اسکریپال»، جاسوس سابق روس، و دخترش در سالزبری انگلیس است.

وزرای خارجه گروه هفت در بیانیه مشترک خود اعلام کردند: «روسیه باید مطابق با تعهدات بین المللی خود، برنامه های پیشین این کشور درخصوص گاز شیمیایی نوویچوک را به طور کامل به سازمان منع تسلیحات شیمیایی گزارش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما از روسیه می خواهیم به عنوان یکی از اعضای دائم شورای امنیت که باید همواره حامی صلح و امنیت جهانی باشد، به تعهدات خود در قبال کنوانسیون بین المللی منع جنگ افزارهای شیمیایی پایبند باشد.»

وزرای خارجه گروه هفت همچنین در نشست مشترک خود اظهار کردند: «ما موافقت خود را با ارزیابی انگلیس در این خصوص که به احتمال زیاد روسیه مسئول این حمله است، اعلام می کنیم. ما از روسیه می خواهیم فورا به تمامی پرسش های مرتبط با حادثه سالزبری پاسخ دهد.»

وزرای خارجه گروه هفت همچنین  در بخشی دیگر از بیانیه خود، با استقبال از تصمیم کره شمالی درخصوص توقف برنامه های موشکی و هسته ای خود اعلام کردند: «ما از تصمیم اخیر کره شمالی درخصوص تعلیق آزمایش های هسته ای و موشکی این کشور به عنوان نخستین گام در راستای خلع سلاح هسته ای قدردانی می کنیم.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «ما بعدا کره شمالی را قانع خواهیم کرد که راه حل دیپلماتیک منجر به حذف برگشت ناپذیر تسلیحات کشتار جمعی خواهد شد و در خصوص پیونگ یانگ این بهترین گزینه موجود است که جامعه بین المللی را با آینده ای روشن تر مواجه خواهد کرد.»

انتهای پیام/

بیانیه گروه هفت درباره روسیه و کره شمالی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روسیه کره شمالی انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۲۰۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال حماس از تصمیم پیوستن ترکیه به پرونده نسل‌کشی علیه رژیم صهیونیستی

جنبش حماس از تصمیم ترکیه برای پیوستن به پرونده نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری استقبال کرد.

به گزارش ایسنا، جنبش مقاومت اسلامی «حماس» با انتشار بیانیه‌ای از تصمیم ترکیه برای پیوستن به پرونده جاری (نسل‌کشی رژیم صهیونیستی) در دیوان بین‌المللی دادگستری که توسط آفریقای جنوبی گشوده شده، استقبال کرد و این اقدام را برای مردم فلسطین مهم دانست.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، در این بیانیه آمده است: تصمیمات اتخاذ شده توسط ترکیه برای مردم فلسطین که در معرض یک نسل‌کشی وحشتناک قرار گرفته‌اند، بسیار مهم است.

از سوی دیگر وزارت بازرگانی ترکیه نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرده بود که مرحله دوم اقدامات انجام شده در سطح دولتی آغاز شده و مبادلات صادراتی و وارداتی مربوط به رژیم صهیونیستی متوقف شده است.

«هاکان فیدان»، وزیر امور خارجه ترکیه پیش از این گفته بود که «ترکیه نیز به پرونده جاری (نسل‌کشی اسرائیل) در دیوان بین‌المللی دادگستری که توسط آفریقای جنوبی گشوده شده، خواهد پیوست.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکنش معاون دومای روسیه به چراغ سبز لندن به شلیک موشک‌های انگلیسی
  • چراغ سبز انگلیس برای حمله به خاک روسیه؛ وعده کامرون به زلنسکی!
  • ناتو زنگ خطر را به صدا درآورد
  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه شهرک‌نشینان صهیونیست
  • استقبال حماس از تصمیم پیوستن ترکیه به پرونده نسل‌کشی علیه رژیم صهیونیستی
  • تشدید تحریم‌های انگلیس علیه شهرک‌نشینان افراطی اسرائیلی
  • دیوید کامرون: اوکراین می‌تواند از سلاح‌های انگلیس برای حمله در داخل روسیه استفاده کند
  • نگرانی ناتو از فعالیت های روسیه علیه کشورهای عضو
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه