Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@18:31:34 GMT

علی مؤذنی رمانی درباره حضرت زینب(س) نوشت

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۲۱۱۶۵

علی مؤذنی رمانی درباره حضرت زینب(س) نوشت

علی مؤذنی از نگارش رمانی معاصر با موضوع زندگی حضرت زینب(س) خبر داد و گفت: کار در مرحله بازبینی است. ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲ فرهنگی ادبیات و نشر نظرات

علی موذنی، نویسنده در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا،‌ از  تالیف رومان جدید با نگاه به زندگی حضرت زینب(س) خبر داد و گفت:  دو سال و نیم است که بر روی تحقیق و پژوهش و نگارش این رمان متمرکز شده‌ام و اکنون نگارش آن به پایان رسیده است،‌ در نظر دارم بازبینی مجدید انجام دهم تا بعد برای انتشار آن نیز اقدام کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به اینکه منابع تاریخی از زندگی حضرت زینب(س) به اندازه کافی دردسترس است یا خیر گفت:‌ درباره شخصیت‌های دینی و مذبی ما موانع و کمبودهای تاریخی بسیاری وجود دارد،  البته درباره حضرت زینب(س) چند نکته وجود دارد و آن خطبه‌های تاریخی،‌ حضور در کربلا و... است، البته از زندگی شخصی این بانوی اسلام اطلاعات زیادی در دسترس نیست. من بر اساس همان اطلاعاتی که وجود دارد، اقدام به پرداخت داستانی کردم.

موذنی تصریح کرد:‌ اینکه در مسائل تاریخی و منابع موجود مشکلات عدیده‌ای وجود دارد تردیدی وجود ندارد.با این وجود ما هنوز به عنوان یک داستان‌نویس به تاریخ خود چه تاریخ دینی و چه تاریخ ملی خود نپرداخته‌ایم. زوایای تاریخی بسیاری همچنان برای مخاطب پنهان مانده است،‌ در صورتیکه وظیفه جامعه پژوهشگران و نویسندگان این است که نسبت به تاریخی که در  آن زندگی کرده  است، آگاهی بخش باشد، نور بیاندازد، روشنایی ایجاد کند و زوایای تاریکش را با روشنگری مورد دقت قرار بدهد و این‌ها را برای مخاطب روشن کند.

وی هم‌چنین از انتشار ویراست تازه‌ای از رمان «دوازدهم» خبر داد و گفت: در ویراست جدید برخی از بخش‌ها حذف و بخش‌های دیگری نیز به رمان افزوده شد.

انتهای پیام/

R1013198/P1013197/S4,35/CT1 واژه های کاربردی مرتبط کتاب و ادبیات

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کتاب و ادبیات کتاب و ادبیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۲۱۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۴۰ اثر تاریخی زنجان در فهرست آثار ملی ثبت شده است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: ۹۴۰ اثر تاریخی زنجان در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

سیدسعید صفوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: در حال حاضر دو هزار اثر تاریخی، طبیعی، ناملموس و منقول در استان زنجان شناسایی شد که از این تعداد ۹۴۰ اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی و جهانی ثبت شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان افزود: این آثار حاوی اطلاعات ارزشمندی از فرهنگ و تمدن بشری در منطقه جغرافیایی استان هستند که استقرار و پیشینه سکونت در استان را نشان می‌دهد و ثبت آنها در فهرست ملی سبب حمایت‌های قانونی و حفاظتی از اثر خواهد شد.

صفوی ادامه داد: تلاش می‌کنیم همه حمام‌ها، قلعه‌ها، پل و بناهای طبیعی و سایر مناطقی از سطح استان که پتانسیل ثبت ملی دارند، به فهرست آثار ملی اضافه شود.

وی در ادامه از تشکیل مجمع استانی تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این مجمع افزایش مشارکت‌های بخش خصوصی در حوزه گردشگری و استفاده از ظرفیت‌های آن برای توسعه این بخش در استان است، رؤسا و نمایندگان تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری استان در تعامل با معاونت گردشگری و کارشناسان اداره کل باید از تمام تأسیسات گردشگری سطح استان بازدید کنند.

صفوی بیان کرد: تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری استان با انسجام و جدیت بیشتر با انعقاد جلسات ماهانه مسائل و مشکلات حوزه‌های خدماتی خود (پذیرایی و اقامتی، تفریحی و سرگرمی) را بررسی و برای حل و فصل آن پیگیری‌های لازم را اجرا کنند.

کد خبر 750507

دیگر خبرها

  • انتشارات بین‌الملل با ۶۰ عنوان کتاب جدید در نمایشگاه کتاب
  • کشف یک دیواره تاریخی از یک بنا در همدان
  • عکس | طلبه ها اینگونه زندگی می‌کنند
  • مرمت پل خاتون کرج آغاز شد
  • پیک موتوری برقی در راه بازار تهران
  • بازدید بی‌سابقه گردشگران از باغ جهانی فین
  • ۹۴۰ اثر تاریخی زنجان در فهرست آثار ملی ثبت شده است
  • سخنی در باب محتوای «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی/ تحریف تاریخ به شیک ترین شکل ممکن
  • طبیعت تماشایی اصفهان در روز‌های بهاری
  • مشهد در سوگ ششمین ولی مسلمین/عطر شهادت در اجتماع صادقیون پیچید