Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-07@16:32:55 GMT

◄ بخشنامه محدودیت حمل بار جاده‌ای لغو نشده است

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۲۱۲۰۹

◄ بخشنامه محدودیت حمل بار جاده‌ای لغو نشده است

تین‌نیوز | 

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خبر داد که بخشنامه محدودیت حمل بار جاده‌ای به قوت خود باقی است و اجرای آن به تعویق نیفتاده است.

عبدالهاشم حسن‌نیا رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگارتین نیوز، گفت: اجرای بخشنامه اخیر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در خصوص تعیین آخرین مقررات ابعاد و اوزان برای حمل بار جاده‌ای به قوت خود باقی است و لغو نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با توضیح اینکه برای تهیه این بخشنامه کار مهندسی انجام‌شده است و ظرفیت جاده‌های کشور را بر اساس چارچوبی مشخص تعیین کرده‌اند، ادامه داد: اجرای این بخشنامه فرآیند تخریب راه‌های کشور را به تعویق می‌اندازد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: خوشبختانه رانندگان ما به مسیرهای داخلی و خارجی اشراف دارند و در همین راستا لازم است برای حمل بار جاده‌ای از این اوزان پیروی کنند.

حسن‌نیا با توضیح اینکه برای اجرای این بخشنامه نیازمند یک تعامل دوسویه هستیم، گفت: امیدواریم با هماهنگی و تعاملی که با صنف رانندگان و شرکت‌های حمل‌ونقلی داریم این اختلافات هر چه زودتر حل‌وفصل شود چراکه برای تهیه این بخشنامه استاندار فنی را رعایت کرده‌ایم.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد: ما به دلیل داشتن کیلومترها راه‌های شریانی و فرعی نیازمند تدوین مقرراتی هستیم که منجر به حفظ راه‌های کشور به‌عنوان سرمایه ملی باشد و بر این اساس به برنامه‌ای نیاز داشتیم که راه‌های کشور را حفظ کند.

به گفتهٔ حسن‌نیا این بخشنامه منافع دو طرف را تأمین خواهد کرد.

وی تأکید کرد که این بخشنامه نه لغو شده و نه اجرای آن به تعویق افتاده است و در ادامه، گفت: در دستورالعمل جدید نوشته‌شده است که این بخشنامه با همکاری و هماهنگی با پلیس‌راه اجرا خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سؤال که اکنون کامیون داران مسقف نسبت به اجرای این بخشنامه شکایت دارند، گفت: هرکدام از دوستانی که نسبت به این بخشنامه اشکال بگیرند و نقدی به لحاظ فنی و اقتصادی نسبت به آن داشته باشند می‌توانند نظرات خود را ارائه کنند ولی ما معتقد هستیم همکاران ما با لحاظ تمام الزامات مهندسی مشابه کشورهای دیگر بخشنامه محدودیت بار جاده‌ای را اجرا کردند.

الناز واحدی

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: عبدالهاشم حسن نیا بخشنامه محدودیت حمل بار جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۲۱۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی بدنه ۷۵ دستگاه لکوموتیو

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی یارجی مدیرکل نیروی کشش شرکت راه‌آهن درباره وضعیت کابین لکوموتیوها، گفت: از سال گذشته پروژه بازسازی بدنه ۷۵ دستگاه لکوموتیو را در کارخانجات کرج شروع کردیم که بدنه و داخل لکوموتیو بازسازی، تا به لحاظ فنی و هم ظاهری لکوموتیو خوبی داشته باشیم و تاکنون ۱۰ لکوموتیو را تحویل گرفتیم.

مدیرکل نیروی کشش شرکت راه‌آهن در ادامه تاکید کرد: داخل کابین لکوموتیوهای مسافری زیمنس به لحاظ به‌روز بودن و فناوری بالاتر شرایط بهتری دارد، اما سن لکوموتیوهای باری و مانوری بالاست و به‌خاطر محدودیت‌های منابع مالی و محدودیت‌های مختلف، همیشه اولویت با تعمیرات داخل موتور لکوموتیو بوده است و زمانی که پولی تزریق می‌شده صرف این موضوعات می‌شده و معمولاً به ظواهر و کابین لکوموتیو توجهی نشده بود.

وی عنوان کرد: با تزریق منابع مالی بیشتر، سرعت کار بیشتر شود؛ همچنین در محل قراردادهای تعمیر و نگهداری، موضوع نوسازی داخل لکوموتیو و بازسازی بدنه وجود دارد که با توجه به منابع، اولویت‌بندی می‌شود.

یارجی تصریح کرد: با توجه به تأکیدات مدیرعامل راه‌آهن، پروژه ارتقای صندلی‌ها را با در نظر داشتن فضای کابین شروع کردیم، هرچند که این پروژه مشکلات داخل کابین و سن ناوگان زمان بر است اما به دنبال این موضوع هستیم.

کد خبر 6099618 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • بازسازی بدنه ۷۵ دستگاه لکوموتیو
  • پیشنهادهای اصناف برای تدوین بخشنامه تبصره ماده ۱۰۰
  • توسعه راه‌های ارتباطی شهرستان اردل در دستور کار قرار گیرد
  • ۶ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی البرز ایمن‌سازی شد
  • نجات راه‌سازی با اقدام به‌موقع دستگاه قضا
  • شرایط فروش قسطی جک J ۴ و کی ام سی T ۸
  • تحریم‌های غرب چه تاثیری بر صادرات روسیه داشت؟
  • ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی خراسان رضوی متوقف شده است
  • بخشنامه اخیر بانک مرکزی پیرامون واردات ابهام دارد
  • اجرای طرح ارتقای ایمنی تردد عابران و موتورسواران در ۵۰ روستای گیلان