Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@06:05:29 GMT

550 شغل در بخش کشاورزي خوزستان ايجاد شد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۲۱۳۱۸

550 شغل در بخش کشاورزي خوزستان ايجاد شد

خبرگزاري آريا - - اهواز-ايرنا- رئيس سازمان جهاد کشاورزي خوزستان گفت: بيش از 550 شغل با اعطاي تسهيلات در قالب طرح هاي گلخانه اي در بخش کشاورزي استان ايجاد شد.

کيخسرو چنگلوائي سه شنبه در گفت و گو با ايرنا ضمن تاکيد بر لزوم افزايش بهره وري از منابع آبي گفت: 64طرح گلخانه اي در سال 96 با اعطاي 584 ميليارد ريال تسهيلات اجرا شد که باعث ايجاد 551 شغل مستقيم و به دنبال آن امکان اشتغال غيرمستقيم را نيز فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي در ادامه افزود : در زمينه آبياري فشار کم و آبياري بر اساس افزايش بهره وري از منابع آبي بيش از 148 ميليارد ريال تسهيلات پرداخت شده و باعث تثبيت شغل 152نفر از کشاورزان شده است، همچنين، در قالب 35 طرح نيز تسهيلات بانکي پرداخت و به کشاورزان کمک بلا عوض فني و ريالي شده است.
چنگلوائي با اشاره به اينکه سازمان جهاد کشاورزي در زمينه ها و زير بخش هاي مختلفي اشتغال زايي و در تثبيت شغل ها فعاليت داشته، بيان کرد: در زمينه مکانيزاسيون کشاورزي نيز مبلغ 689 ميليارد ريال تسهيلات براي ادوات کشاورزي نظير کمباين و تراکتور و دنباله بند هاي آنها پرداخت شده که زمينه اشتغال زايي 870 نفر را فراهم کرده است.
وي در ادامه افزود: ايجاد 75 تعاوني اعتبار خرد زنان روستايي باعث ايجاد اشتغال 3000 نفر از زنان روستايي شد، در قالب مشاغل خانگي يک هزار و268 طرح که در آن تعداد يک هزار و 273نفر اشتغال داشته اند مبلغ 91 ميليارد ريال اعتبار پرداخت شده است .
وي با بيان اينکه پرداخت تسهيلات از محل اعتبارات صندوق توسعه ملي جهت اشتغال زايي در دو زير بخش کشاورزي و دامپروري صورت گرفته، گفت: پرداخت 340 ميليارد ريال از اين محل در بخش کشاورزي و 224 ميليارد ريال در بخش دام و طيور باعث اشتغال 260 نفر در زمينه زراعت و باغات و 494 نفر در زمينه دام طيور شده است.
وي در مورد اشتغال زايي در قالب سامانه کارا اظهار کرد: تعداد 347 طرح از محل اشتغال پايدار روستايي با يک ميليارد و 681 ميليارد ريال اعتبار و يک هزار و 738 نفر اشتغالزايي مستقيم مصوب و به بانکهاي عامل براي پرداخت تسهيلات ارجاع شده است، همچنين 79 طرح اشتغالزايي با اعتبار 982 ميليارد ريال به منظور ايجاد اشتغال مستقيم براي 857 نفر در کميته فني استان مصوب و براي پرداخت به بانک هاي عامل ارائه شد. اين 79 طرح در قالب اشتغال فراگير در زمينه هاي پرورش آبزيان، صنايع تبديلي و تکميلي کشاورزي، پرواربندي دام هاي سبک و سنگين، پرورش ماکيان، پرورش زنبور عسل و گياهان دارويي اجرا شده است. علاوه براين از منابع داخلي بانک کشاورزي به توليد کنندگان و بهره برداران بخش کشاورزي بيش از 20هزار ميليارد ريال اختصاص يافت.
6066/6002
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۲۱۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۸ درصد تعهدات اشتغال در رودسر محقق شده است

میثم برجعلی زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به نقش مهم کارگران در اقتدار و پیشرفت‌های کشور ضمن گرامیداشت هفته کارگر اظهار کرد: با توجه به نامگذاری امسال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم،» کارگران نقش بسیار مهمی در تحقق این شعار خواهند داشت.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی رودسر افزود: دفاع از حق و حقوق کارگران به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار این اداره بوده و در این راستا تلاش فراوانی انجام شده است.

برجعلی زاده بابیان اینکه شهرستان رودسر بیش از ۱۰ هزار کارگر بیمه شده دارد، گقت: امیدوارم که با تاکیداتی که مقام معظم رهبری امسال و سال های گذشته خصوصاً در هفته کارگر داشتند شاهد افزایش امنیت شغلی کارگران و ایجاد آرامش روانی و اقتصادی و در نتیجه شکوفایی تولید و چرخش هر چه بهتر چرخ اقتصاد کشور باشیم.

وی با اشاره به اینکه کل تعهد اشتغال شهرستان رودسر ۱۸۳۲ نفر بوده که تا پایان سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۹۷۱ نفر معادل ۱۰۸ درصد محقق شده است، ادامه داد: سال گذشته ۱۱۲ میلیارد تومان تسهیلات در رودسر پرداخت شد که بیش از ۵۰ درصد کل تسهیلات توسط کمیته امداد انجام شد.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی رودسر از جمله برنامه های اداره تعاون شهرستان را همکاری بامجموعه فرمانداری و اعضای کمیسیون کارگری شهرستان غبارروبی مزار شهدا، بازدید از شرکت ها، میزخدمت در نماز جمعه، دیدار با کارگران و پاسخ به سوالاتشان در خصوص قوانین کار و تامین اجتماعی، برگزاری مسابقه فوتبال بین تیم های کارگری و نیز تجلیل از ۸۰ کارگر و کارآفرین نمونه ذکر کرد.

کد خبر 6093675

دیگر خبرها

  • چرا بانک‌ها از پرداخت تسهیلات مسکن طفره می‌روند؟/ فرار بانک ها از تله وام مسکن
  • ۱۰۸ درصد تعهدات اشتغال در رودسر محقق شده است
  • نقش۳۰۶هزارمیلیاردریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی
  • پرداخت ۱۰۰۰ میلیاردی تسهیلات در آران و بیدگل
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوارها در سال ۱۴۰۲
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه
  • تعهد اشتغال برای هزار و ۵۵۸ نفر در سمیرم
  • سال گذشته ۱۰هزار میلیارد ریالی به طرح‌های اولویت دار جهاد کشاورزی همدان پرداخت گردید
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوار‌ها در سال ۱۴۰۲